AnnaE
#0

Jocul didactic

Exista mai multe criterii de clasificare a jocurilor didactice:

 

Dupa scopul educational urmarit :

a) jocuri de miscare (jocuri motrice) care urmaresc dezvoltarea calitatilor, priceperilor si deprinderilor motrice;

b) jocuri ce vizeaza dezvoltarea psihica, acestea se pot clasifica in :

1. jocuri senzoriale ce vizeaza, in principal dezvoltarea sensibilitatii. Se pot organiza jocuri diferite pentru :

-dezvoltarea sensibilitatii auditive

– dezvoltarea sensibilitatii tactile si chinestezice

– dezvoltarea sensibilitatii vizuale

– dezvoltarea sensibilitatii gustativ-olfactive

2. jocuri de dezvoltarea a perspicacitatii

 

Jocuri vizand priceperea – imbunatatirea cognitiva

1. jocuri de dezvoltare a capacitatii de scriere

2. jocuri de dezvoltare a pronuntiei corecte

3. jocuri de atentie

4. Jocuri ale perspicacitatii

6. Jocuri pentru dezvolatarea imaginatiei si creativitatii

7. Jocuri pentru stimularea inhibitiei voluntare si a capacitatii de autocontrol

 

Dupa sacina didactica urmarita, cu prioritate jocurile didactice se impart in :

– jocuri pentru fixarea si sitematizarea cunostintelor

– jocuri de verificare si evaluare a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor

– jocuri de transmitere si de insusire de noi cunostinte

 

Dupa continut, jocurile didactice se pot grupa in :

– jocuri didactice pentru cunoasterea mediului inconjurator

– jocuri didactice pentru educarea limbajului – ce pot fi fonetice, lexicale-semantice gramaticale

– jocuri didactice cu continut matematic, jocuri logico-matematice

– jocuri pentur insusirea unor norme de comportament civilizat, formarea de deprinderi si obisnuinte de conduita morala, de circulatie rutiera..etc

 

Dupa prezenta sau absenta materialului didactic

– jocuri cu material didactic natural sau confectionat, jucarii, jocuri de masa, imagini, diafilme, diapozitive

– jocuri fara material didactic ( jocuri de rol…etc)

 

Dupa locul pe care-l ocupa in activitate

– jocuri organizate ca activitae de sine statatoare

– jocuri integrate in activitate, ca momente ale acesteia sau in completarea ei….