AnnaE
#0

 

Caracteristici ale crizei (R.Iucu)

 

– izbucneste instantaneu, fara avertizare

– incepe prin afectarea sistemului informational

– ingreuneaza comunicarea

– creeaza stare de confuzie

– instaleaza un climat de insecuritate, de panica

– nu se aseamana cu alt eveniment din clasa sau scoala si nu se aseamana intre ele

 

 

Cauze ale aparitiei in clasa de elevi

 

– interventii stangace sau noninterventii

– recunoasterea crizei in momentele limita, desi semnale au fost si inainte

– interventii tardive

– actiuni lipsite de fermitate si consecventa

– analiza superficiala a situatiei de criza

– neincrederea in fortele proprii pentru a actiona asupra crizei

– incercarea de rezolcare a tuturor situatiilor de criza de catre managerul scolii

 

 

Solutii pentru evitarea/prevenirea/gestionarea crizelor

 

Cercetari recente arata ca una dintre solutiile cele mai eficiente este aceea de stabilire si respectare cu acuratete a unor reguli inteligent gandite!

 

Aspecte privind regulile:

 

– regulile trebuie sa fie clare, simple, eficiente si usor de acceptat si aplicat de catre elevi si profesori

– toti profesorii (sau cel putin masa critica necesara) trebuie sa aplice intocmai regulile stabilite pentru clasa de elevi/clasele de elevi

– atitudinea profesorului trebuie sa reflecte un mixaj eficient intre o pozitie proactiv dominanta si capacitatea profesorului de a oferi un cadru armonios in predare invatare.

Esenta reusitei aplicarii regulilor: respectarea cu mare strictete, incepand cu cel care le-a generat : Profesorul

 

ATENTIE !! Atitudinea profesorului poate genera chiar situatii de criza in clasa !

 

TEME :

 

1. Mentionati 2 situatii de criza in clasa de elevi dar si solutiile de rezolvare propuse.

2. Precizati doua aspecte psihosociale caracteristice clasei de elevi.

 

Cine este profesorul in interactiune cu microsistemul “clasa de elevi” ?

 

Profesorul in sistemul educational romanesc:

– titular, suplinitor, calificat, necalificat, asociat….

– profilul va fi generat de interferenta a doua aspecte : pregatirea initiala si statutul in sistemul educational

 

Profilul unui profesor (educator)

 

Diagrama VENN

 

– bine pregatit, metode de predare neadecvate

– bun comunicator, slab pregatit

– cunostinte/pregatire profesionala

– abilitati (native) de comunicare

– profesor sever

– competente psihopedagogice