AnnaE
#0

 

CUM SE CAPTEAZĂ ATENŢIA TUTUROR ELEVILOR

PÂNĂ LA SFÂRŞITUL ACTIVITĂŢII?

 

Nu vă lăsaţi induşi în eroare de expresia de mai sus. Expresia “captarea atenţiei” este formulată în termenii specifici psihologiei behavioriste.

 

Dincolo de “atenţie” ca proces de focalizare a energiei trebuie avute în vedere celelalte procese psihice care furnizează această energie. Folosiţi-vă de această sugestie care pare bizară.

 

DACĂ DORIŢI SĂ CAPTAŢI ŞI SĂ MENŢINEŢI ATENŢIA ELEVILOR CEL PUŢIN PÂNĂ L A SFÂRŞITUL ACTIVITĂŢII,

PUNEŢI-I

 „SĂ CÂNTE…AIDA”!

Adică:

A

I

D

A

 

  1. stârnindu-le A T E N T I A şi
  2. I N T E R E S U L pentru învăţare,
  3. declanşându-le D O R I N T A  de a învăţa
  4. în mod A C T I V, prin efort propriu.

 

Captarea atenţiei elevilor vă solicită să daţi dovadă de…întreaga dvs. măiestrie pedagogică. Acesta încât…

NUMAI DACĂ PROCEDEUL DE CAPTARE A ATENŢIEI este EFICACE. ATUNCI SE POATE SCONTA CĂ OBIECTIVELE ACTIVITĂŢII VOR FI REALIZATE.

Puteţi apela, desigur, la:

  • -tehnicile de condiţionare a comportamentului;
  • -la procedeul „sarcinilor întrerupte”;
  • -implicarea în sarcină;
  • -simulări didactice; etc.

Dar…

 

VĂ SUNT PERMISE ORICE PROCEDEE CARE STRÂRNESC ATENŢIA ŞI INTERESUL ELEVILOR PENTRU ACTIVITATEA DIDACTICĂ ŞI GENEREAZĂ DORINŢA DE A ÎNVĂŢA ACTIV.

Imaginaţia pedagogică şi creativitatea didactică vă sunt solicitate la maximum. Dacă nu vă puteţi transpune prin EMPATIE în personalitatea şi mentalitatea celui care învaţă, veţi putea susţine doar cu mare dificultate că sunteţi un educator autentic