AnnaE
#0

Jocul didactic ca forma de activitate

 

Jocul este o activitate de bază pt educare
Este eficient dacă se stabilește un raport corespunzător între obiectivele didactice și sarcinile didactice.
Practica did. a demonstrat că jocul didactic contribuie la formarea unui nr important dintre comportamentele prevăzute de program.
Ex. ”cine are aceeași culoare”(copilul denumește obiecte și le grupează după culoare folosind cuvintele respective în propoziții și propozițiile în enunțuri.

 

Jocurile au o contribuție însemnata la dezvoltarea proceselor psihice,influiențează activitatea organizatorică: ”unde traiesc animalele”, ”unde și cu ce călătorim”
”Spune ce sunete auzi”- formeză la elevi auzul fonematic , necesar pt. Însușirea scrierii mai târziu
”Ce este acesta”- influiențează văzul
”Ce lipseste”-dezv. Memoria, ”spune cine este”,”ce poti face”, ”la ce te-ai gândit”-dezv. Imaginația.
Gândirea si observarea sunt solicitate în jocuri ca:”priveste obictele,”spune care e mai mare?”, mai mic?,care e roșu?, care e rotund?

 

Alte jocuri urmaresc pb. ale lb.romane, ex. formarea pluralului
Prin joc exersăm și însușim.
Jocurile pot fi create sau modificate de educatoare în functie de obiectivele didactice urmarite
Jocurile didactice bine conduse cu scopuri clare care sa corespunda nivelului de exprimare a copiilor , pot contribui si la :
Educarea emoțiilor și a sentimentelor,a trasăturilor pozitive de caracter,spiritului de echipă, sentimentele de apartenență la echipă.

 

Jocul didactic are urmatoarea structură:
 

-conținutul
-obiectivele și sarcinile didactice
-elementele de joc
-reguli (prescolari jocrile au un nr.restrans de reguli,iar durata lor este in relatie cu particularitatea de varsta

 

În pregătirea jocurilor didactice ca activitate comună in grădinită se parcurg etapele:
1)alegerea jocurilor in fct. De sarcina did.și obiective
2)cuprinderea jocurilor în planificare
3)elaborarea proiectului sau gandirea lui
4)asigurarea materialelor

 

Etapele desfasurarii:
 

1)Pregatirea salii: aerisirea, asezarea scaunelelor, măsuțelor, organizarea materialelor,asig. luminii corespunzătoare, culoarea dominantă(nu culori tari:roșu,negru, gri
2)Desfasurarea jocului:pt. 3-4 ani: a) introducerea în activitate scurte povestiri,proverbe,ghicitori,zicători, care sunt în legătură cu tema jocului
b)anunțarea activității, că se vor juca și ca au anumite sarcini care se prezintă intr-o formă atractivă pt a le trezi interesul
c)reamintirea pe scurt a jocurilor cu aceleasi sarcini desfășurate până atunci
d)comunicarea titlului jocului
e)jocul de probă
3)Executarea variantelor de joc( 30-40 min.)
4)Executarea variantelor de joc
5)Încheierea activității(evaluarea o facem intr-o forma frumoasă)

 

La 5-6 ani sarcinile didactice sunt pe masura vârstei, iar jocul de proba dispare- intrăm direct.

 

Attachments