AnnaE
#0

Procesul didactic la clasele pregatitoare - CURS IV

Ce este important pentru un profesor la clasele pregatitoare?

- calitatea comunicarii profesorului,adica, sa aiba o exprimare clara, sa elaboreze un tex, sa fie capabil sa imprime copilului dorinta de a invata lectia
- eficienta stilului de lucru


Sa retinem : - componentele de comunicare se formeaza numai daca in clasa este o atmosfera de lucru apropiata deschisa si nestresata intre copii si dascal.


- profesorul trebuie sa manifeste rabdare cu fiecare copil
- profesorul trebuie sa dovedeasca imaginatie pedagogica in imaginarea lectiilor incat sa formeze o lectie pentru toti si pentru fiecare
- constientizarea profesorilor in legatura cu faptul ca aceasta competenta de comunicare nu consta doar in raspunsul la intrebari corecte,ci sa ordoneze logic mai multe propozitii incat sa obtina un text sau un discurs, eventual sa contrazica cu cuvinte simple argumentat mai multe idei
- dictarile numeroase in care elevii folosesc numai litere de tipar consuma din timpul destinat comunicarii, deoarece elevii vor invata in clasa I literele de mana
- programa clasei pregatitoare prevede DESENAREA SI RECUNOASTEREA LITERELOR DAR NU SI SCRIEREA LOR
- folosirea corecta a timpului de invatare : 
a) timpul retinut de profesor
b) timpul elevului
- echilibrarea cunostintelor transmise incat sa corespunda nivelului de varsta
- timpul de invatare trebuie bine impartit, astfel incat cele 45 de minute ale lectiei sa le impartim in segmente de 15 minute;
- echilibrarea timpului profesorilor si al elevilor
- conform legii predarea trebuie sa fie 75% din ora iar 25% trebuie sa fie activitati specifice in grupuri de elevi
- programa scolara pentru aceasta clasa are 2 parti distincte
1. competente specifice ale disciplinei insotite de activitati de invatare posibile
2. continuturile si competentele sunt obligatorii in activitatea de invatare
- in clasa pregatitoare urmarim formarea la elevi a auzului FONEMATIC ( cand pronunti un cuvant, copilul trebuie sa auda toate sunetele

 

ANALIZA FONETICA - COMPONENTA FONETICA - necesara la aceasta clasa

Metoda de baza folosita pentru formarea auzului fonematic este analiza analitico-sintetica, adica, pornind de la o propozitie ajungem la un cuvant, apoi la o silaba si sunet, apoi construim din sunete alte cuvinte
- la clasa pregatitoare trebuie sa folosim cuvinte care nu sunt fonetice adica, el - iel; ea - ia; pentru a nu-l forta sa-si formeze auzul;
- exceptii mai sunt la acest nivel diftongii-tritongii unde copiii aud vocalele si semivocalele
- grupul de litere - ghe,ghi,che,chi - pentru copilul la aceasta clasa reprezinta un sunet si nu un grup de sunete
- pentru a-i forma bine auzul fonematic ne alegem bine cuvintele, pornind de la o silaba la sunte trebuie sa avem grija cum alegem cuvintele care sa nu fie o aglomerare de consoane sau vocale

 

- metoda globala - O GRESEALA DES FOLOSITA IN INVATAMANTUL ROMANESC, este o metoda folosita cu succes in tarile din Vest, ca Anglia, Franta etc, care nu au limbi fonetice, de aceea in aceste tari a avut succes; la noi nu se recomanda deoarece avem o limba fonetica, cu multe familii de cuvinte

Attachments