Viewing Single Post
AnnaE
#0

Aveti aici o sinteza a subiectelor din programa pentru titularizare invatatori 2020 la Pedagogie.

Spor la invatat !

                                                                                                      PEDAGOGIE TITULARIZARE

                                                                                                                       CUPRINS

 

  1. Finalităţile educaţiei: ideal, scopuri, obiective
  1. Definirea şi analiza operaţională a conceptelor: finalitate, ideal, scop, obiectiv.
  2. Taxonomia finalităţilor. Criterii şi sisteme de referinţă: macro-micro (finalităţi de sistem – finalităţi de proces); grad de generalitate; obiective-cadru, obiective de referinţă; concrete/ operaţionale); dimensiunea personalităţii (obiective cognitive, afective, psihomotorii); temporalitate; măsurabilitate ş.a.
  3. Operaţionalizarea obiectivelor educaţionale.
  1. Procesul de învăţământ - sistem şi funcţionalitate
  1. Procesul de învăţământ: concept, structură, funcţii, dimensiuni, caracteristici, procesualitate internă, modele explicativ-interpretative;
  2. Procesul de învăţământ ca interacţiune dinamică între predare, învăţare şi evaluare;
  3. Condiţii şi factori de creştere a eficienţei procesului de învăţământ (pertinenţa curriculumului, coerenţa, calitatea şi armonizarea componentelor structurale, gradul de organizare sistematică a activităţii, calitatea vieţii şcolare, personalitatea profesorului, stilurile educaţionale, elementele de curriculum ascuns).
  1. Învăţarea şcolară. Orientări contemporane în teoria şi practica învăţării şcolare
  1. Conceptele de învăţare în sens larg şi de învăţare şcolară (forme, tipuri şi niveluri de învăţare).
  2. Orientări principale în teoriile contemporane ale învăţării şi relevanţa lor pentru instruirea şcolară.
  3. Condiţiile interne şi externe ale învăţării şcolare eficiente.
  1. Predarea. Orientări contemporane în teoria şi practica predării

 

  1. Conceptul de predare. Relaţiile între predare, învăţare şi evaluare;
  2. Predarea ca activitate de organizare şi conducere a situaţiilor de învăţare;
  3. Strategii şi stiluri de predare;
  4. Evaluarea/ autoevaluarea comportamentului didactic al învăţătorului/ institutorului/ profesorului pentru învăţământ primar.

 

 

 

 

 

 

Attachments