Obiectivele activitătilor extracurriculare
- recunoașterea activitätii educative ca dimensiune fundamentalä a procesului instructiv-educativ;
- permanenta actualizare a continutului învătării accentuarea dimensiunii sale educative;
- întärirea statutului activitătii educative extrascolare, ca spatiu de dezvoltare personală; recunoașterea educatiei nonformale, ca spatiu aplicativ pentru profesionalizarea activitătii educative extrașcolare, prin dezvoltarea acesteia pe tipuri de educatie complementară;
- cresterea calitătii actului educational și a rezultatelor învătării;
- stimularea interesului elevilor cadrelor didactice de a se implica în proiecte programe educative curriculare, extrascolare extracurriculare, la nivelul fiecărei unităti de învătământ; reducerea procentului fenomenelor antisociale, a abandonului si absenteismului creșterea ratei promovabilitătii asigurarea egale de dezvoltare personală;
- dezvoltarea dimensiunii europene a activitătii educative extracurriculare, prin multiplicarea programelor proiectelor educative de cooperare internatională;
- creșterea vizibilitätii eficientei activitătii educative si prin prevenirea reducerea fenomenelor antisociale, de abandon absenteism analfabetism; formarea resursei umane în domeniul activitătii educative
- asigurarea eficientei activitătii educative monitorizând si evaluând impactul säu asupra comunitătii; consolidarea parteneriatului educational guvernamental-nonguvernamental, pentru responsabilizarea tuturor factorilor sociali implicati în sustinerea procesului instructiv-educativ.
Activit[tile turistice sunt activităti extracurriculare cu o deosebitä valoare formativă, care se pot realiza sub forma plimbărilor, excursiilor sau taberelor. Astfel de activităti asigurä un contact direct cu obiectele fenomenele, în conditii naturale, ceea ce ușureazä procesul de formare a reprezentărilor legate de acestea îi ajută pe copii în activitătile organizate în școală. Totodată, ele îmbogătesc cunostintele elevilor despre tot ce are legătură cu mediul înconjurător si îi încurajează să se exprime liber, în afara clasei.
Elevii se confruntă cu realitatea printr-o percepere activă, investigatoare, prin actiuni directe asupra obiectelor si fenomenelor din mediul ambiental, prin contactul cu unele zone geografice si locuri istorice. Ei dobândesc o mare cantitate de informatii despre vietuitoare, dar despre munca si viata omului, în diferite contexte, în functie de mediul rural sau urban, de anotimp, de meserii.
Astfel, copiii își formeazä reprezentări simple despre: structura conditiile de viată ale unor plante si animale; legile obiective ale succesiunii anotimpurilor; frumusetile si bogätiile patriei; trecutul istoric al poporului român (Chiar dacă este putin prematur pentru nivelul lor de dezvoltare intelectualä).