Viewing Single Post
AnnaE
#0

_____________________________________                                            ________________

 

TEST  DE  EVALUARE  INIŢIALĂ

Citeşte textul de mai jos, apoi scrie răspunsurile  la  cerinţele date.

 

 „ Într-o toamnă, Iepurele  pornise la iarmaroc căci avea doi galbeni. De mult se gândea el că i-ar  sta  bine  cu o pălărie  cu pană de păun  şi cu o scurteică, dar nu de asta se grăbea el spre iarmaroc, ci ca să-şi cumpere  ceva pentru încălţat, că era desculţ.

          Începuseră  ploile de toamnă. Vântul  împrăştia  frunzele pe poteci. Frigul  prinse să-l strângă de picioare. Şi cum mergea  Iepurele uitându-se în stânga şi-n dreapta, ciulind  urechile, se întâlni  pe  potecă cu Ogarul. După ce-şi dădură bineţe, cei doi călători o porniră  împreună  prin desişul pădurii. Iepurelui i se scurgeau ochii după ciuboţelele  Ogarului.

 

  • Cât ai dat pe încălţări? întrebă sfios  Iepurele.
  • Doi galbeni, cât să dau? îi răspunse fudul  Ogarul.
  • Mă duc şi eu la iarmaroc, adăugă  Iepurele, să-mi cumpăr ciuboţele.”

 

                                                                           ( Călin  Gruia – „ Ciuboţelele  ogarului”)

 

1. Notează cu A (adevărat) sau F (fals)  enunţurile următoare:

a. Iepurele a plecat la iarmaroc.                                           ____

b. Avea nevoie de încălţări pentru că era desculţ.                ____

c. Iepurele se întâlni pe potecă cu Ursul.                             ____

d. Iepurele l-a întrebat pe Ogar cât a dat pe încălţări.          ____

e. Ogarul i-a răspuns că a dat zece galbeni.                         ____

 

2. Transcrie pe liniile de mai jos dialogul dintre Iepure şi Ogar.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

 

3. a. Transcrie  din text  două  cuvinte  care să  conţină  grupurile de litere „ci” şi „chi”.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

b.   Alcătuieşte  două propoziţii  folosind  cuvintele  de la punctul  a.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

4.   Desparte  în silabe  cuvintele:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ________________________________________________________________________

Iepurele:________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ________________________________________________________________________

iarmaroc:_______________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _______________________________________________________________________

galbeni:_______________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _______________________________________________________________________

ciuboţele:______________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

5.  Completează  cuvintele  cu  grupul  de litere  care lipseşte:

 

       .........antă                          ........ozdan                      ........nunchi

       reli.....e                             ........rneală                      min........

       ......am                              ........ndă                          .......riac

 

6.  Scrie  cuvinte potrivite, în spaţiile punctate, pentru a obţine propoziţii:

 

  1. Bogdan este  .................................
  2. Eu cobor  la joacă .....................................
  3. Fetiţa ............................. cadou o păpuşă.

 

7.  Ordonează  cuvintele date  şi vei obţine propoziţii:

 

  1. din, livadă, mere, eu, cules, am.
  2. s-a înscris, de, echipa, fotbal, el, în.
  3. Citeşte, o, Mihai, poezie.

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

 

OBIECTIVELE  OPERAŢIONALE:

 

OC1:  să  răspundă la  întrebările  date;

OC2:  să  transcrie  dialogul  dintre cele două personaje;

OC3: să transcrie din text două cuvinte care să conţină  grupurile de litere date;

OC4: să alcătuiască  propoziţii;

OC5: să despartă în silabe  cuvintele date;

OC6: să  completeze cuvintele  cu grupurile de litere omis;

OC7: să completeze  spaţiile lacunare pentru a obţine propoziţii;

OC8: să ordoneze cuvintele date pentru a obţine propoziţii.

 

DESCRIPTORII  DE PERFORMANŢĂ

 

 

SUFICIENT

BINE

FOARTE  BINE

 

1. răspunde corect la 2 întrebări

1. răspunde corect la 4 întrebări

1. răspunde corect la 5 întrebări

2. scrie  o singură propoziţie

2. scrie 2 propoziţii

2. scrie 3 propoziţii

3. scrie  două  cuvinte care conţin grupurile de litere

3. scrie două cuvinte  şi alcătuieşte o propoziţie

3. scrie două cuvinte şi alcătuieşte 2 propoziţii

4. desparte 2  cuvinte în silabe

4. desparte 3 cuvinte în silabe

4. desparte 4 cuvinte în silabe

5.  3  cuvinte

5.  6  cuvinte

5. 9 cuvinte

6.  1 propoziţie

6. 2 propoziţii

6. 3 propoziţii

7. 1 propoziţie

7. 2 propoziţii

7. 3 propoziţii

 

 

 

 

 

 

 

 

Attachments