AnnaE
#0

Adele Faber • Elaine Mazlish Lisa Nyberg • Rosalyn Anstine Templeton

 

 

 

Comunicarea eficientă cu copiii

Acasă şi la şcoală

Ediţia a IlI-a

 

 

 

Traducere din limba engleză de IRINA NEGREA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ADELE FABER este absolventă a Queens College, fiind licenţiată în artă teatrală; a obţinut o diplomă de master în educaţie la Universitatea din New York şi a predat în câteva licee din New York timp de opt ani.

ELAINE MAZLISH este absolventă a Universităţii din New York, licenţiată în artă teatrală şi a lucrat cu copii la Grosvenor House şi căminul Lenox Hill. De asemenea, este artist profesionist şi compozitor.

Prima colaborare dintre cele două autoare s-a concretizat prin apariţia volumului Liberated Parents, Liberated Children, în care îşi împărtăşesc experienţa acumulată în cei zece ani de practică alături de psihologul pentru copii Haim Ginott, în cadrul grupului de pregătire pentru părinţi. Volumul a câştigat premiul Christopher, fiind considerat un „succes literar care promovează cele mai înalte valori ale spiritului uman".

După publicarea cărţii, ambele autoare au călătorit în toată lumea pentru aşi prezenta în faţa părinţilor, a profesorilor, tuturor persoanelor implicate în educarea copiilor, cursurile şi seminariile lor pline de umor şi inspiraţie. Activitatea lor ulterioară în ceea ce priveşte preşcolarii, adolescenţii şi părinţii a fost concentrată într-un documentar TV, transmis în serial de postul CBS.

Experienţa acumulată a condus la apariţia mai multor lucrări de mare succes, vândute în milioane de exemplare (ima dintre acestea nominalizată în topul de carte al publicaţiei New York Times), şi la susţinerea de seminarii care le-au dat părinţilor ocazia de a exersa capacităţile de comunicare predate în fiecare dîntre cărţile publicate de ele. Lucrarea de faţă este câştigătoare a premiului de excelenţă pentru probleme familiale în procesul de educaţie, acordat de Child Magazine.

Cele două autoare simt membre de onoare ale Facultăţii New School for Social Research din New York şi Family Life Institute al C.W. Post College din cadrul Long Island University. Ele au participat la importante discuţii televizate în cadrul emisiunii realizate de Oprah, „Good Morning America".

La elaborarea acestei cărţi au mai participat LISA NYBERG profesoară la Brattain Elementary School din Springfield, Oregon, şi RosALYN TEMPLETON — profesoară formatoare la Bradley University din Peoria, Hlinois.

 

 

 

 

 

 

CUM S-A NĂSCUT IDEEA DE A SCRIE ACEASTĂ CARTE

 

Germenele acestei cărţi a încolţit pe vremea când, ca tinere mame, participam la întnmirile vmui grup

de părinţi condus de regretatul psiholog pentru copii, doctorul Haim Ginott. După fiecare şedinţă, mergeam cu maşina acasă împreună şi ne minunam de eficienţa noilor abilităţi de comunicare pe care le deprindeam, regretând, totodată, faptul că nu le cimoscuserăm cu ani în urmă, ahmci când meseria noastră era de a lucra cu copiii — una dintre noi în liceele din New York City, iar cealaltă în diferite locuinţe din Manhattan.

Nu aveam cum să anticipăm atunci ceea ce urma să se dezvolte din acea experienţă iniţială. Două decenii mai târziu, cărţile pe care le scrisesem pentru părinţi depăşiseră tirajul de două milioane de exemplare vândute şi fuseseră traduse în peste zece limbi; conferinţele pe care le ţinusem în aproape fiecare stat din SUA şi în aproape fiecare provincie din Canada atrăseseră un public numeros şi entuziast; peste 50 000 de grupuri folosiseră programele noastre audio şi video pentru seminarii, în diferite locuri de pe mapamond, cum ar fi Nicaragua, Kenya, Malaiezia sau Noua Zeelandă; şi, în toată acea perioadă de 20 de ani, aflam neîncetat de la profesori ce schimbări introduseseră la clasă, după ce fie asistaseră la prelegerile noastre, fie participaseră la cursurile ţinute de noi sau citiseră vreuna dintre cărţile

 

 

noastre. Inevitabil, ne îndemnau să scriem o carte similară şi pentru ei.

Un profesor din Troy, Michigan, scria:

„După ce am adunat o experienţă de mai bine de 20 de ani lucrând cu elevi turbulenţi şi vulnerabili, am fost sincer uimit de numărul strategiilor pe care le-am învăţat din cărţile scrise de voi pentru părinţi... în prezent, specialiştii districtului în care lucrez pe post de consultant pentru profesori proiectează un nou plan referitor la disciplina în şcoli. Am ferma convingere că informaţiile din cartea voastră trebuie să servească drept piatră de temeUe acestui nou plan. V-aţi gândit să scrieţi o carte special pentru profesori?"

O asistentă socială de la o şcoală din Florissant, Missouri, ne-a scris:

„Recent, le-am dat părinţilor din districtul meu programul vostru pentru seminar, intitulat „Cum să le vorbeşti copiilor pentru a te asculta". Una dintre mame, care este şi profesoară, a început să aplice noile metode la ea în clasă şi a observat, astfel, o diminuare considerabilă a problemelor comportamentale. Rezultatul a fost remarcat de către directoarea instituţiei, care era foarte îngrijorată de înmulţirea cazurilor de pedepse corporale şi eliminări în şcoala ei. A fost atât de impresionată de schimbările produse în acea clasă, încât m-a rugat să organizez un seminar pentru tot corpul didactic."

Consecinţele au fost spectaculoase. A fost înregistrată o scădere însemnată a „cererilor" de corecţie, o diminuare a numărului de eliminări, o reducere a absenteismului, iar, după toate aparenţele, respectul de sine a crescut în toată şcoala.