Numele ....................................
Data .........................................
Clasa .......................................
La mijloc de codru de Mihai Eminescu - Fișă de lectură si înțelegere a textului
Citiți cu atenție poezia si răspundeți la întrebări.
La mijloc de codru des
Toate păsările ies,
Din huceag de aluniş,
La voiosul luminiş,
Luminiş de lângă baltă,
Care-n trestia înaltă
Legănându-se din unde,
În adâncu-i se pătrunde
Şi de lună şi de soare
Şi de păsări călătoare,
Şi de lună şi de stele
Şi de zbor de rândurele
Şi de chipul dragei mele.
1. Prin ce modalități reușește autorul să creeze impresia de mișcare?
....................................................... .........
....................................................... .........
....................................................... .........
2. Ce elemente însuflețesc tabloul de natură?
....................................................... .........
....................................................... .........
....................................................... .........
3. Care este sentimentul predominant pe care-l evidențiază poetul?
....................................................... .........
....................................................... .........
....................................................... .........
4. Identificați elementele cadrului natural prezentat în poezie.
....................................................... .........
....................................................... .........
....................................................... .........
5. Motivați eul liric în poezie.
....................................................... .........
....................................................... .........
....................................................... .........
6. Indicați repetițiile din text și menționați rolul acestora în cadrul poeziei.
....................................................... .........
....................................................... .........
....................................................... .........
7. Stabiliți valoarea morfologică a cuvintelor subliniate.
....................................................... .........
....................................................... .........
....................................................... .........