Data: 31.05.2022
Clasa: a IV – a
Propunător:
Aria curriculară: Om și societate
Disciplina: Geografie
Unitatea de învăţare: România în Europa și în lume
Subiectul: Terra – planeta noastră. Continente și oceane
Tipul lecţiei: predare – învăţare – evaluare
Forma de realizare꞉ predare
Scopul lecției:
- Formarea priceperii de a observa, identifica şi descrie caracteristicile geografice ale continentelor si oceanelor din diferite surse de informare.
Competențe specifice:
- 1.3.Utilizarea termenilor geografici simpli în contexte cunoscute.
- 3.3. Raportarea corectă a poziției unor elemente pe reprezentări cartografice.
- 4.3.Dezvoltarea intereseului pentru cunoașterea și înțelegerea diversității naturale și umane.
Obiective operaționale:
Pe parcursul și la finalul lecției, elevii vor fi capabili :
O1 – să utilizeze corect termenii geografici simpli, precum: continente și oceane; obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev va numi cel puțin un termen nou-învățat;
O2 – să reprezinte corect pe hărțile oarbe ale planetei Terra continentele și oceanele; obiectivul se consideră atins dacă fiecare elev va realiza corespondența a cel puțin două poziții corecte a unor continente numite de învățător;
O3– să argumenteze corespunzător condițiile care favorizează viața pe Pământ.
Strategii didactice:
- Metode şi procedee: descrierea, explicaţia, exerciţiul, problematizarea, învăţarea prin descoperire;
- Resurse materiale: planșe cu Globul pământesc, ilustraţii, film didactic, fișe, manual; caiete.
- Forme de organizare: individual, frontal, pe grupe
- Forme si tehnici de evaluare: observarea sistematică, aprecieri verbale;
- Resurse temporale: 50 minute
- Resurse umane: elevi
Bibliografie:
- Programa şcolară pentru disciplina Geografie, clasa a IV-a, Bucureşti, 2014
- Mariana Marinescu, ,,Metodica predării geografiei în învățământul primar”, editura Paralela 45, Pitești, 2016
Marius Cristian Neacșu, Veronica Reh, editura CD-Press, 2014
lecţiei |
Ob. vizate |
Desfășurarea activității |
Metode şi procedee |
Material didactic |
Forme de organizare |
Evaluare |
|||||
Activitatea propunătoarei |
|
|
|
|
|
||||||
1. |
2. |
3. |
|
6. |
7. |
8. |
|
||||
Captarea atenţiei
|
O |
|
Brainstorming |
|
Frontal |
|
|
||||
Anunţarea subiectului şi a obiectivelor
|
|
Anunţ titlul lecţiei noi şi obiectivele operaţionale, într-un limbaj accesibil elevilor.
|
|
|
Frontal |
|
|
||||
Actualizarea cunostintelor anterioare |
|
Răspuns: Planeta Pământ este a treia planetă de la Soare 3.Cum se numește planeta noastră? Răspuns: Planeta noastra se numește Terra 4.Ce formă are planeta noastră? Răspuns:Planeta noastra are formă de sferă 5.Cum i se mai spune planetei Pământ? Răspuns: Planetei Pământ i se mai spune planeta albastră.
|
Conversația |
Harta
planetei
Pământ |
Frontal |
Apreciere verbală |
|
||||
Prezentarea optima a continutului
|
O1
O
O
|
Anunț titlul lecției de azi si elevii notează în caiete data si titlul lecției de azi Terra planeta noastră: Continente si oceane.
Pe parcursul acestei lecții vom învăța lucruri noi despre continentele si oceanele planetei.
Propun elevilor să deschidă manualul la pagina 114, invitându-i să descoperim împreună, intinderile de uscat și de apă de pe planeta noastră. |
Conversatia euristica
Explicatia
|
Manual digital CD Press
Calculator
Videopro- iector
|
Frontal
Individual
|
Observare sistema-tică
Evaluare orală |
|
||||
Dirijarea învăţării
|
|
-Continentele sunt mari întinderi de uscat și acestea sunt:
-Oceanele sunt întinderi mari de ape,acestea sunt în număr de 4 după cum urmează:
Concomitent cu învățarea prin descoperire, se realizeaza si schema lectiei pe caiete.
Punctez informațiile-ancoră din materialul prezentat și le notăm pe caiete: -continentele sunt mari întinderi de uscat; -oceanele sunt întinderi de ape -numărul și denumirea continentelor - numărul si denumirea oceanelor
|
Observarea dirijată
|
Glob pământesc
Harta Fişă de lucru
|
Frontal
Individual
|
Observare sistematică
|
|
||||
Obţinerea performanţei
|
|
|
exerciţiul |
Fişe de lucru |
Pe grupe
|
Analiza produselor activității
|
|
||||
Feedback |
|
Analizez modul de rezolvare a fișelor de lucru, venind cu explicații suplimentare acolo unde este cazul. |
conversația explicația
|
Fise de lucru |
Pe grupe |
Apreciere reciprocă |
|
||||
Evaluarea activitatii |
|
Se fac aprecieri generale si individuale pe tot parcursul activitatii, elevii fiind motivati si stimulati verbal. |
exercițiul |
Fișe le lucru
|
Pe grupe |
Autoevaluare |
|
||||
Retentia
|
|
Se va viziona un filmuleț despre formarea continentelor intr-o formă de desen animat, pentru consolidarea cunoștințelor într-o manieră apropiată vârstei lor
|
Conversația euristică Explicația |
Video-proiectorul |
Frontal
|
Apreciere verbală |
|
||||
Transferul cunostintelor
|
|
Se vor adresa întrebări din lecţia prezentată pentru a urmări consolidarea cunoştinţelor proaspăt dobândite |
Conversația |
|
Frontal |
|
|
||||