AnnaE
#0

Alcătuiți un eseu de o pagină despre proiectarea lecției

 

 

                                                                                                   Proiectarea lecției subiect rezolvat

 

                 Conform cerinței, ne gândim la un proiect, la modul general în lumina managementului proiectelor. În consecință, avem în vedere niște cuvinte complementare: documentare, conceptualizare, analiză, sinteză, structurare, planificare, elaborare, organizare, coordonare, monitorizare, verificare, revizuire, inovare.

                 Întâi și întâi, să amintim tipurile de lecții care pot fi: de transmitere și insușire de cunoștințe. de formare a priceperilor și deprinderilor, de fixare și sistematizare a lor prin recapitulare, de verificare și interpretare a rezultatelor prin evaluare. Există și lecția mixtă. Indiferent de tipul lecției, profesorul trebuie să realizeze o compilație între strategiile de predare-învățare-evaluare și formele de organizare a efectivului. Pe deasupra, pentru a fi un real succes,, lecția trebuie marcată de atribute luate din aceste subdomenii de activitate: didactică, evaluare, opinia proprie, independent de tip, succesul lecției depinde de factori care îi arată centrul de greutate: profesorul (pin tactul dat de experiența profesională, de stilul didactic și de personalitatea lui); elevii (cu particularitățile lor, psihologice și atitudinale); clasa (cu al său profil psihosocial); sarcinile didactice personalizate; conținuturile integrate; recuzita; corpul managerial; comunitatea școlară și cea locală.

 

               În materie de predare-evaluare, este recomandată alternarea metodelor clasice cu cele moderne. Practica ne demonstrează că îmbinarea lor crește eficiența actului didactic până la cota maximă.

               Proiectarea lecției este inclusă în procesul de învățământ, ale cărui trei părți - predare, învățare și evaluare - sunt un tot unitar. Lecția îi dă sens procesului de învățământ. Si invers. Fiind iseparabile,ele trebuie parcurse mereu integral și corect, sub ochii profesorului proiectant. Acesta este în egală masură și : designer instrucțional, organizator, animator, evaluator.

               După ce parcurgem toti pașii ajungem la fișa de evaluare a lecției. Importanța ei este mai mult decât evidentă pentru cei trei actori ce o privesc: profesorul însuși, evaluatorul intern și cel extern. Indiferent ce ochi o privesc analitic și critic, fișa trebuie să ateste îndeplinirea indicatorilor calitativi și cantitativi, prestabiliți în acord cu scopul lecției curente și cu finalitățile educației.

              Întocmirea fișei trebuie să fie o pură obișnuință. Privind retrospectiv și reflectând asupra rezultatelor obținute, profesorul și evaluatorul intern / extern trebuie să vadă, în esență, un act procedural efectuat corect, complet, clar, concis și creativ.

              Astfel, în portofoliul profesorului, fișa de evaluare a lecției este o piesă de referință, una care să ateste măsura performanțelor în fața elevilor și în culise, unde are loc jucarea rolurilor de conceptor de curriculum, de proiectant didactic și de animator. Jucate cu tact și stil, rolurile transformă fiecare lecția într-un act teatral, interpretat absolut natural înaintea elevilor aflați în plin proces de dezvoltare personală și în plin proces de formare profesională. Altfel zis, orice lecție este precum o piesă de teatru ce trebuie, întotdeauna bine regizată.

            În concluzie, putem spune că lecția este un microsistem funcțional într-un câmp psihosocial; este motorul pus în mișcare de variabile (in)dependente; este și motorul ce unește activitatea organizatorică și fructifică truda autorului său: profesorul. datorită gândirii și muncii lui sistemice apar premisele în baza cărora se valorifică toate resursele implicate. Cota de valorificare maximă se reflectă în datele prelucrate la sfârșit, fiind apoi exprimate, cantitativ și calitattiv, în termenii tehnici din seria input și output.

 

 

 

Descarcă atasamentul in format word de mai jos