Fișa nr. 3 ~ Recapitulare din clasa a II-a ~ numere naturale de la 0 la 1000
Formare, scriere, citire
Ne amintim:
Cifrele = semnele grafice cu ajutorul cărora scriem numerele (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Numerele pare = au cifra unităților un număr par ( 0,2,4,6,8)
Numerele impare = au cifra unitățilorun număr impar (1,3,5,7,9)
Numerele consecutive = numerele care urmează unele după altele
> Este semnul „mai mare” și seamănă cu mâna dreaptă îndoită
< Este semnul „mai mic” și seamănă cu mâna stângă îndoită
ADUNAREA
300 + 200 = 500
↓ ↓ ↓
termen termen sumă
SCĂDEREA
300 + 200 = 500
↓ ↓ ↓
scăzător descăzut diferență
Aplicații:
1. Calculează, punând termenii unul sub altul:
245 + 133 = ________ 321 + 334 = _______ 236 + 152 = ______
143 + 223 = _______ 236 + 723 = _______
2. Mă gândesc la un număr, scad dublul numărului 123 și obțin 350. Care este numărul?
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
3. Află suma numerelor:
236 și 302 435 și 214 708 și 140
________________ ___________________ _________________
4. Într-o livadă sunt 121 meri, prunii reprezintă dublul numărului de meri, iar peri cu 12 ai mulți decât meri. Câți pomi sunt în livadă?
1. Câți pruni sunt în livadă?
________________________________
2. Cați peri sunt în livadă?
________________________________
3. Câți pomi sunt în livadă?
_________________________________
Răspuns: ________________pomi în livadă
Acum, e timpul să te recreezi colorând un tablou de toamnă.
Descarcă fișa completă de la atasamente