AnnaE
#0

. Este aplicat diferențiat, școlile acreditate și cele neacreditate.

2. Conceptele (descriptorii,criteriile) nu sunt adaptate la nivelul cerințelor actuale;

3. Nu sunt utilizate concepte specifice managementului calității (conform definițiilor prin ISO 9001)

 

Alte aspecte:

 

1. Nu se produce înființarea efectivă a școlii;

2. Procesul de neacordare (prin act normativ) nu este prevăzut în lege și totuși se emit ordine de ministru pentru „neacordarea” autorizării;

3. Evaluatorii sunt utilizați din rândul personalului activ din sistem, fiind departe de a fi catalogat ca un proces „echidistant”, din considerente evidente.

 

Introduce al doilea nivel de conformitate.

Standardul de acreditare confirmă funcționarea școlii prin comparație cu primul nivel de conformitate – înființarea școlii.

 

Sunt verificate:

 

– Acumulările materiale (spațiile de învățământ, dotările specifice, etc.) – cel puțin la nivelul menționat în normativele de funcționare;

– Produsele educaționale – ceea ce organizația „livrează” clienților și altor părți interesate.

– Nu s-au colectat elementele specifice constituirii unor practici comune

– Acreditarea simultană a organizației și produsului (programului) nu este compatibilă cu practicile internaționale: acreditarea organizației și certificarea produsului.

 

Autorizație de funcționare provizorie

Persoana juridică

Persinalitate juridică

Drepturi și obligații

 

Aspecte ale funcționării școlilor în sistemul „pri” (finanțare majoritar privată)

 

Ce poate să facă și ce nu poate să facă o școală autorizată?