Viewing Single Post
AnnaE
#0

Turul galeriei – se utilizează după soluţionarea de către copii a unor sarcini primite în grup. Rezultatele activităţilor sunt expuse, iar fiecare grup, prin rotaţie, vizualizează lucrările realizate. Se realizează un dialog interactiv între copiii „autori” ai lucrărilor şi copiii „vizitatori”.

 

Copiii fiecărui grup vor fi, la rândul lor, în calitate de autori şi vor oferi explicaţii privind modul de realizare a sarcinii, contribuţia fiecărui membru al grupului, rezultatul muncii lor, dar şi în calitate de vizitatori, formulând aprecieri despre modul în care au fost rezolvate sarcinile.

 

Etapele care trebuie parcurse în realizarea turului galeriei sunt următoarele:
– formarea grupelor de copii ( 3- 4 copii)
– comunicarea sarcinii de lucru ( trebuie să aibă mai multe perspective de abordare sau mai multe soluţii)
– activitatea în grupuri
– expunerea produselor

 

„Turul galeriei” – se examinează corectitudinea rezolvării sarcinilor date. Copiii, în calitate de vizitatori trec pe la fiecare exponat şi înscriu comentariile critice, ajutaţi de educatoare, sau utilizând simboluri.
– activitate în grupuri – timp de 5 minute, fiecare grup reanalizează lucrarea, corectând-o şi adăugând elemente, dacă este cazul.
Utilizând această tehnică de evaluare, educatoarea poate antrena grupurile, reactualiza cunoştinţele copiilor şi poate evalua capacităţi şi deprinderi specifice preşcolarilor.

 

Scaunul autorului – se utilizează, în special în grupele se Step-by-Step, în cadrul „Întâlnirii de dimineaţă”, fiind un procedeu prin care li se oferă copiilor ocazia de a se autocunoaşte, autoevalua, de a realiza un dialog cu membrii grupei, de a argumenta alegerea modului de realizare a sarcinii, dar şi capacitatea de a-şi spune opinia despre ce ar trebui îmbunătăţit, fără a jigni pe cineva.

 

Copilul este „invitat” pe „Scaunul autorului”, pentru a prezenta educatoarei şi copiilor din grupă, rezultatul muncii independente sau de grup, după rezolvarea unei sarcini primite. Ceilalţi copii intervin, dacă este cazul, prin sugestii, opinii despre ce ar trebui corectat.

 

Piramida

 

Metoda piramidei poate fi utilizată în cadrul activităţilor, pentru reactualizarea cunoştinţelor, în etapa de complicare a jocului( în cazul în care se desfăşoară un joc didactic), ca feed-back al activităţilor de observare, povestire, lectură după imagini, convorbire, dar şi în activităţile integrate ( DŞ, DLC, DOS, DEC), sau la centrele ARTĂ şi CONSTRUCŢII.

 

Prin intermediul acestei metode, copiii îşi dezvoltă capacitatea de sintetizare a unor probleme, informaţii, idei, teme, sau a unui text literar.

 

Ca metode interactive de evaluare, ghicitorile pot fi folosite cu succes în evaluarea formativă, dar şi în evaluarea sumativă ( concursuri , de ex. „Câştigă cel mai isteţ”, „Răspunde repede şi bine!”).