AnnaE
#0

Introducere

 

ÎŢI este frică de moarte? Te întrebi ce se va întâmpla după ce mori? Este oare posibil să ai un spirit care a venit de altundeva şi care se va întoarce acolo după ce trupul tău moare sau reprezintă doar o dorinţă ascunsă din cauză că îţi este frică?

Constituie un adevărat paradox faptul că oamenii, singurii dintre toate creaturile de pe Pământ, trebuie să-şi reprime frica de moarte, pentru a putea trăi normal. Şi totuşi, instinctul nostru biologic nu ne lasă să uităm niciodată acest pericol extrem în care se află fiinţa noastră. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, spectrul morţii creşte în conştiinţa noastră. Chiar şi persoanele credincioase se tem că moartea este sfârşitul existenţei lor ca persoane. Cea mai mare groază a noastră faţă de moarte ne face să ne gândim la neantul morţii, care va pune capăt tuturor legăturilor cu familia şi prietenii. Moartea face ca toate ţelurile noastre Pământeşti să pară zadarnice.

Dacă încetarea funcţiilor vitale ar fi sfârşitul tuturor lucrurilor care ţin de persoana noastră, atunci viaţa s-ar dovedi, într-adevăr, lipsită de sens. Totuşi, o anume putere din interiorul nostru ne face capabili, pe noi, oamenii, să ne închipuim o lume de apoi şi să simţim o legătură cu o putere superioară şi chiar cu un suflet nemuritor. Dacă chiar avem un suflet, atunci unde se duce acesta după moarte? Există, într-adevăr, un fel de paradis plin de spirite inteligente în afara universului nostru fizic? Şi cum arată? Ce. facem când ajungem acolo? Există vreo fiinţă supremă care răspunde de acest paradis? Aceste întrebări sunt la fel de vechi ca omenirea însăşi şi vor rămâne încă un mister pentru cei mai mulţi dintre noi.

Răspunsurile adevărate la taina vieţii de apoi rămân, pentru majoritatea oamenilor, încuiate în spatele unei uşi spirituale. Acest lucru se întâmplă datorită unei amnezii construite în interior despre identitatea sufletului nostru care, la nivel conştient, ajută la contopirea sufletului cu creierul uman. În ultimii câţiva ani marele public a auzit despre oameni care au murit pentru un timp şi apoi s-au întors să povestească cum au văzut un tunel lung, lumini strălucitoare şi chiar cum au avut scurte întâlniri cu spirite prietenoase. Dar nici una dintre aceste relatări scrise în multe cărţi despre reîncarnare nu a oferit vreodată mai mult decât o privire sumară asupra a tot ceea ce trebuie ştiut despre viaţa de după moarte.

Acesta carte este un jurnal intim despre lumea spiritelor. Lucrarea oferă o serie de precedente care dezvăluie în detalii explicite ce se întâmplă cu noi după ce viaţa noastră pe Pământ s-a sfârşit. Veţi fi purtaţi dincolo de tunelul spiritual şi veţi intra în însăşi lumea spiritelor, pentru a afla ce li se dezvăluie sufletelor înainte de a se întoarce, în final, pe Pământ, într-o altă viaţă.

Prin natura mea, sunt o persoană sceptică, cu toate că, din conţinutul acestei cărţi, nu par aşa. În calitate de consilier şi psihoterapeut m-am specializat în modificările comporta­mentale, în tratarea tulburărilor psihice. O mare parte a muncii mele implică restructurarea cognitivă pe termen scurt a clienţilor mei, stimulându-i să-şi conecteze gândurile şi emoţiile care să favorizeze un comportament normal. Împreună cu ei, scot la iveală înţelesul, funcţia şi consecinţele convingerilor lor, pentru că plec de la premisa că nici o tulburare mintală nu este imaginară.

La începutul practicii mele mă opuneam rugăminţilor oamenilor de a analiza vieţile anterioare, datorită orientării mele spre terapia tradiţională. În timp ce foloseam hipnoza şi tehnicile regresiei temporale pentru a determina originea amintirilor neplăcute şi a traumelor din copilărie, am simţit că orice încercare de a ajunge la o viaţă anterioară ar fi fost neortodoxă şi neclinică. Interesul meu pentru reîncarnare şi metafizică era numai curiozitate intelectuală, până când am lucrat cu un tânăr pentru controlul asupra durerii.

Pacientul se plângea de o durere cronică în partea dreaptă, pe care o avea de mult timp. Unul dintre instrumentele hipnoterapiei în controlarea suferinţei este antrenarea subiectului în a-şi mări durerea, pentru ca subiectul să poată Învăţa şi cum s-o micşoreze, dobândind astfel control asupra sa. Într-una din şedinţele noastre despre intensificarea durerii, acest bărbat şi-a imaginat că este înjunghiat pentru a-şi crea din nou starea de chin. Căutând originile acestei imagini, până la urmă i-am descoperit şi existenţa anterioară ca soldat ucis cu o baionetă în timpul celui de-al doilea război mondial în Franţa, şi cu această ocazie am putut elimina şi durerea în întregime.

Încurajat de clienţii mei, am început să fac experimente, trimiţându-i pe unii dintre ei în trecutul şi mai îndepărtat, înainte de ultima lor naştere pe Pământ. La început am fost îngrijorat că integrarea de către subiect a nevoilor curente, a credinţelor şi stărilor de teamă ar putea da naştere la fantezii, imagini denaturate ale amintirilor. Cu toate acestea, nu a durat mult până când mi-am dat seama că amintirile noastre cele mai adânc sedimentate oferă o serie de experienţe trecute prea reale şi legate între ele, pentru a fi ignorate. Am ajuns să înţeleg cât de importantă este, din punct de vedere terapeutic, legătura dintre trup şi întâmplările vieţilor noastre anterioare, dar şi cine suntem noi astăzi.

Apoi am dat peste un lucru de proporţii imense. Am descoperit că era posibil să privesc lumea spiritelor prin ochii minţii unui subiect sub hipnoză care ar putea să-mi relateze despre viaţa dintre vieţile de pe Pământ.

Cazul care mi-a deschis uşa către lumea spiritelor a fost o femeie la vârsta a doua şi care era un subiect deosebit de receptiv la hipnoză. Ea îmi povestea despre stările ei de singurătate şi de izolare din acel stadiu delicat în care subiectul tocmai a terminat să-şi amintească de cea mai recentă viaţă anterioară. Această persoană neobişnuită a alunecat aproape singură în cea mai avansată stare de conştiinţă modificată. Fără să-mi dau scama, iniţiasem o comandă exagerat de scurtă pentru această acţiune. I-am sugerat să meargă la originea pierderii prietenilor. În acelaşi moment, am folosit, din greşeală, unul din cuvintele declanşatoare pentru amintirea spirituală. Am mai întrebat-o şi dacă avusese un anumit grup de prieteni de care îi era dor.

Brusc, clienta mea a început să plângă. Când am pus-o să-mi spună ce nu era în regulă, ea a izbucnit: „Mi-e dor de unii prieteni din grupul meu şi de aceea sunt atât de singură pe Pământ”. Mi-era neclar şi am întrebat-o mai departe despre locul în care se afla acel grup de prieteni. „Aici, în casa mea permanentă, mi-a răspuns ea simplu, şi chiar acum mă uit la ei toţi”!

După ce am terminat cu această clientă şi am reascultat înregistrările şedinţelor cu ea, mi-am dat seama că găsirea lumii spirituale implica o prelungire a regresiei vieţii anterioare. Există multe cărţi despre vieţile anterioare, dar n-am găsit nici una care să amintească despre viaţa noastră ca suflete sau cum să luăm corect legătura cu amintirile spirituale ale oamenilor. M-am decis să fac eu însumi o cercetare şi, datorită practicii, am dobândit o abilitate mai mare de a intra în lumea spirituală prin intermediul subiecţilor mei. De asemenea, am mai învăţat că găsirea locului lor în lumea spirituală avea o însemnătate mult mai mare pentru oameni decât inventarierea vieţilor lor anterioare pe Pământ.

Cum este posibil să ajungi la suflet prin hipnoză? Vizualizaţi mintea ca având trei cercuri concentrice, fiecare mai mic decât ultimul şi unul într-altul, separate doar de straturi de conştiinţă unite între ele. Primul strat, cel exterior, este reprezentat de mintea conştientă care este sursa noastră critică, analitică. Al doilea strat este subconştientul, unde mergem iniţial în hipnoză pentru a căuta în zona de înmagazinare toate amintirile din viaţa aceasta sau din cele anterioare. Al treilea, miezul cel mai ascuns, este ceea ce noi numim astăzi mintea supraconştientă. Acest nivel prezintă cel mai înalt centru al Sinelui, în care noi suntem o expresie a unei puteri superioare.

Supraconştientul găzduieşte identitatea noastră reală, mărită de subconştientul care conţine amintiri ale multor alter ego-uri preluate de noi în trupurile din vieţile anterioare. Supraconştientul poate să nu fie deloc un nivel, ci însuşi sufletul. Supraconştientul reprezintă centrul cel mai înalt de înţelepciune şi perspectivă şi toate informaţiile mele despre viaţa de după moarte provin din această sursă de energie inteligentă.

Cât de valabilă este folosirea hipnozei în dezvăluirea adevărului? Persoanele aflate sub hipnoză nici nu visează, nici nu halucinează. Noi nu visăm în secvenţe cronologice şi nici nu halucinăm în stare de transă dirijată. Când subiecţii sunt puşi în stare de transă, creierul lor oscilează încet de la starea de veghe Beta şi continuă să-şi schimbe vibraţia coborând sub stadiul meditativ Alfa până la diversele nivele din cadrul gamei Theta. Theta înseamnă hipnoză, nu somn. Atunci când dormim, ajungem în starea finală Delta, unde mesajele de la creier sunt direcţionate în subconştient şi eliberate prin intermediul viselor. În Theta, conştientul nu este inconştient, aşa că putem şi recepţiona, şi trimite mesaje cu toate canalele memoriei deschise.

Odată aflaţi în hipnoză, oamenii povestesc imaginile pe care le văd şi dialogurile pe care le aud în inconştient ca pe nişte observaţii literale. Răspunzând la întrebări, subiecţii nu pot minţi, dar ar putea interpreta greşit ceea ce au văzut în inconştient, aşa cum facem şi noi în stare de conştienţă. În starea de hipnoză, oamenii au dificultăţi în raportarea lor la orice lucru pe care ei nu-l consideră adevărat.

Cei care critică hipnoza cred că subiectul în transă îşi va fabrica amintiri şi îşi va influenţa reacţiile pentru a adopta orice cadru teoretic sugerat de hipnotizator. Cred că această generalizare este o premisă falsă. În munca mea, tratez fiecare caz ca şi cum aş auzi informaţia pentru prima oară. Dacă un subiect ar fi într-un fel capabil să reziste la hipnoză şi să-şi construiască conştient o fantezie despre lumea spiritelor sau să facă o asociere liberă pornind de la idei prestabilite despre viaţa lor de apoi, aceste răspunsuri ar deveni curând incompatibile cu celelalte studii de caz ale mele. Am învăţat valoarea examinării încrucişate încă de la începuturile carierei mele şi nu am găsit nici o dovadă că cineva şi-ar falsifica experienţele spirituale pentru a-mi face mie plăcere. De fapt, subiecţii în stare de hipnoză nu ezită să-mi corecteze interpretările greşite.

Cu cât numărul cazurilor mele creştea, am învăţat din încercări şi greşeli să-mi formulez întrebările despre lumea spiritelor într-o succesiune corectă. Subiecţii în stare de supraconştientă nu sunt în mod special motivaţi să ofere voluntar informaţii despre întregul plan al vieţii sufletului în lumea spiritelor. Trebuie să ai setul corect de chei pentru fiecare uşă. În cele din urmă, am reuşit să-mi pun la punct o metodă de accesare a memoriei la diferitele părţi ale lumii spiritului, cunoscând ce uşă să deschid la momentul potrivit în timpul şedinţei de terapie.

Pe măsură ce câştigam experienţă, cu fiecare şedinţă, mai multe persoane au simţit că îmi făcea plăcere să aflu despre viaţa de apoi, aşa că au considerat că este în regulă să-mi povestească despre aceasta. Unii clienţi din cazurile mele reprezintă bărbaţi şi femei, toţi foarte religioşi, în timp ce alţii nu aveau deloc vreo credinţă spirituală specială. Mulţi se înscriu undeva la mijloc, cu un bagaj amestecat de filosofii personale despre viaţă. Lucrul uimitor pe care l-am descoperit în timp ce avansam în cercetarea mea era că, odată ce subiecţilor li se făcea regresie în starea lor de suflet, ei toţi arătau o consecvenţă remarcabilă în răspunsurile la întrebările despre lumea spiritelor. Oamenii chiar folosesc aceleaşi cuvinte sau descrieri grafice în limbaj colocvial când discută despre viaţa lor ca suflete.

Cu toate acestea, omogenitatea experienţei trăite de atât de mulţi subiecţi nu mi-a oprit încercarea continuă de a compara declaraţiile subiecţilor mei şi de a corobora activităţi funcţionale specifice ale sufletelor. Au existat câteva diferenţe în raportarea narativă între cazuri, dar acest fapt s-a datorat mai mult nivelului de dezvoltare a sufletului decât variaţiilor în modul în care fiecare subiect a văzut, practic, lumea spiritelor.

Cercetarea a fost dureros de înecată, dar pe măsură ce volumul cazurilor mele creştea, am obţinut, în sfârşit, un model viabil al lumii eterne în care trăiau sufletele noastre. Am descoperit că gândurile despre lumea spiritelor implică adevăruri universale în rândul sufletelor oamenilor care trăiesc pe Pământ. Tocmai aceste percepţii ale diverselor tipuri de persoane m-au convins că declaraţiile lor erau credibile. Nu sunt o persoană religioasă, dar am aflat că locul unde mergem după moarte este unul de ordine şi de îndrumare şi am ajuns să apreciez că viaţa de acum şi cea de apoi au fost croite cu mare măiestrie.

Atunci când am reflectat cum să-mi prezint descoperirile, am hotărât că metoda studiului de caz ar putea oferi cel mai descriptiv mod în care cititorul ar putea evalua amintirile clientului meu despre viaţa de apoi. Fiecare caz pe care l-am ales reprezintă un dialog direct între mine şi un subiect. Mărturiile de caz sunt luate din înregistrările şedinţelor de terapie. Această carte nu are intenţia să trateze vieţile anterioare ale subiecţilor mei, ci mai degrabă de a fi o documentare a experienţelor lor în lumea spiritului, raportate la acele vieţi.

Pentru cititorii care ar putea întâmpina greutăţi în conceptualizarea sufletelor noastre ca obiecte non-materiale, istoricul de cazuri enumerate în primele capitole explică modul în care apar sufletele şi felul în care ele funcţionează. Fiecare descriere de caz este abreviată într-o oarecare măsură, datorită constrângerilor spaţiului şi pentru a oferi cititorului o aranjare ordonată a activităţii sufletului. Capitolele au fost concepute să arate progresia normală a sufletelor înăuntrul şi în afara lumii spiritului, împreună cu alte informaţii spirituale.

Călătoriile sufletelor din momentul morţii până la următoarea lor încarnare s-au născut dintr-o colecţie de informaţii obţinute de la clienţii mei pe durata a zece ani. La început, m-a surprins faptul că am avut persoane care şi-au amintit mai clar părţi ale vieţii sufletului lor dintr-o perioadă mai îndepărtată decât din cele mai recente. Totuşi, dintr-un anumit motiv, nici un subiect nu a putut să-şi amintească întreaga cronologie a activităţilor sufletului său pe care le-am descris în această carte. Clienţii mei îşi amintesc anumite aspecte ale vieţii lor spirituale într-un mod destul de viu, în timp ce alte experienţe le apar destul de înceţoşat. Ca rezultat, chiar şi cu aceste 29 de cazuri, am descoperit că nu puteam oferi cititorului gama întreagă a informaţiilor pe care le strânsesem cu privire la lumea spiritelor. Astfel, capitolele conţin detalii despre mai multe cazuri decât cele 29 menţionate în listă.

Cititorul ar putea considera întrebările mele, în anumite cazuri, destul de pretenţioase. În hipnoză este necesar să menţii subiectul pe linie. Când lucrezi pe tărâmul spiritului, pretenţiile faţă de mediator sunt mai mari decât în cazul amintirilor din vieţile anterioare. Aflat în transă, un subiect obişnuit poate să-şi lase mintea sufletului să rătăcească în timp ce urmăreşte desfăşurarea unor scene interesante. Clienţii mei doresc adesea să mă opresc din vorbit, pentru ca ei să se poată desprinde de relatarea celor văzute şi doar să se bucure de experienţele anterioare ca suflete. Încerc să fiu blând şi nu excesiv de structurat, dar şedinţele mele sunt ţinute, de obicei, cu o singură persoană şi durează trei ore, în acest timp fiind o mulţime de informaţii de acoperit. Unii oameni vin de la distanţe mari ca să mă vadă şi nu pot să mai vină curând.

Consider că este o mare răsplată să văd expresia de mirare pe faţa clientului când şedinţa s-a terminat. Pentru aceia dintre noi care chiar au avut şansa să-şi vadă nemurirea, iese la iveală o nouă profunzime a înţelegerii de sine şi de creştere a puterii, înainte de a-mi trezi subiecţii, deseori le implantez amintiri post sugestionale adecvate.

Cunoaşterea conştientă a vieţii sufletului propriu în lumea spiritelor şi a istoriei existenţei lor fizice pe planete, le oferă acestor persoane un simţ mai puternic al direcţiei şi energie pentru viaţa aceasta.

În sfârşit, s-ar cădea să spun că ceea ce sunteţi pe cale să citiţi s-ar putea să vină ca un şoc în contact cu ideile dumnea­voastră preconcepute despre moarte. Materialul prezentat în lucrarea de faţă s-ar putea să contravină convingerilor dumneavoastră religioase şi filosofice. Vor fi şi cititori care îşi vor găsi în această carte un sprijin pentru ideile lor deja formate. Pentru alţii, informaţiile oferite în aceste cazuri vor părea nişte relatări subiective asemănătoare povestirilor ştiinţifico-fantastice. Oricare ar fi convingerile dumneavoastră, sper că veţi reflecta asupra implicaţiilor pentru umanitate, dacă ceea ce subiecţii mei au de spus despre viaţa de după viaţă este exact.

 

 

 

1

Moarte şi plecare

 

 

Cazul 1

 

S (Subiect): Dumnezeule, nu sunt mort, nu-i aşa? Vreau să spun, trupul meu este mort - pot să-l văd sub mine - dar plutesc... mă uit în jos şi pot să-mi văd corpul întins pe patul spitalului. Toată lumea din jurul meu mă crede mort, dar nu sunt. Vreau să strig, hei, nu sunt mort cu adevărat! Este incredibil... asistentele îmi pun un cearşaf peste faţă... oamenii pe care îi cunosc plâng. Ar trebui să fiu mort, dar trăiesc încă! Este ciudat, pentru că trupul meu este absolut mort în timp ce mă mişc deasupra lui. Trăiesc!.

 

ACESTEA sunt cuvintele unei persoane aflate în stare de hipnoză profundă retrăind experienţa morţii. Cuvintele îi ies în izbucniri scurte şi emoţionate şi sunt pline de groază amestecată cu respect, pe măsură ce vede şi simte cum este să fii un spirit proaspăt separat de corpul fizic. Acest bărbat este clientul meu şi tocmai l-am asistat în recrearea unei scene dintr-o viaţă anterioară, în timp ce stă lungit într-un scaun extensibil confortabil. Un pic mai devreme, urmându-mi instrucţiunile în timpul inducerii stării de transă, acest subiect era în regresie de vârstă, întorcându-se la amintirile copilăriei. Percepţiile sale subconştiente s-au contopit treptat în timp ce lucram împreună la întoarcerea lui în pântecul mamei.

Apoi l-am pregătit pentru un salt înapoi în negurile timpului prin folosirea vizuală a scutului protector. După ce am încheiat acest pas important al condiţionării mentale, mi-am mişcat subiectul printr-un tunel imaginar al timpului până în ultima lui viaţă pe Pământ. Aceasta a fost o viaţă scurtă, pentru că murise subit din cauza unei epidemii de gripă în 1918.

Pe măsură ce şocul iniţial de a se vedea pe sine murind şi sufletul ieşindu-i din trup începe să se estompeze, clientul meu se adaptează mai uşor la imaginile vizuale din mintea sa. Deoarece o mică parte din zona conştientă, critică a minţii sale încă mai funcţionează, îşi dă seama că recreează o experienţă anterioară. Durează mai mult ca de obicei, de vreme ce acest subiect este un suflet mai tânăr şi neobişnuit cu ciclurile de naştere, moarte şi re-naştere, aşa cum sunt mulţi dintre ceilalţi clienţi ai mei.

Cu toate acestea, doar în câteva clipe el se adaptează şi începe să răspundă cu mai mare încredere întrebărilor mele. li ridic rapid nivelul de hipnoză din subconştient la starea de supraconştient. Acum el este gata să-mi vorbească despre lumea spiritelor şi îl întreb ce se-ntâmplă.

 

S: Mă înalţ... Încă plutesc... mă uit înapoi la trupul meu... E ca şi cum aş urmări un film, numai că eu joc în acesta! Doctorul le consolează pe soţia şi fiica mea. Soţia mea plânge (subiectul se foieşte în scaun cu disconfort). Încerc să ajung în mintea ei... să-i spun că totul este bine cu mine. Este atât de copleşită de jale, încât nu pot să trec de ea. Vreau să ştie că suferinţa mea a trecut... că m-am eliberat de trup .. că nu-mi mai trebuie... că o s-o aştept. Vreau să ştie lucrul ăsta... dar ea... nu mă ascultă. Oh, acum mă îndepărtez...

 

Şi astfel, ghidat de o serie de comenzi, clientul meu începe procesul de trecere în lumea spiritelor. Este un drum pe care l-au străbătut şi alţii în atmosfera de siguranţă a biroului meu. În mod tipic, pe măsură ce amintirile din starea de supraconştienţă se extind, subiecţii sub hipnoză devin mult mai conectaţi la tunelul spiritual. Pe măsură ce şedinţa avansează, imaginile mentale ale subiectului sunt traduse mult mai uşor în cuvinte. Propoziţii scurte şi descriptive duc la explicaţii detaliate a ceea ce înseamnă să intri în lumea spiritelor.

Dispunem de o documentaţie vastă, inclusiv observaţiile personalului medical, care descrie experienţele în faţa morţii şi din afara trupului ale persoanelor rănite grav în accidente.

Aceste persoane fuseseră considerate moarte din punct de vedere clinic înainte ca eforturile medicale să le scoată din acea stare. Sufletele sunt destul de capabile să-şi părăsească trupurile gazdă şi să se întoarcă în acestea, în special în situaţii limită când corpul moare. Oamenii povestesc despre cum stau suspendaţi deasupra trupurilor lor, în special în spitale, şi cum îi urmăresc pe medici încercând să-i resusciteze. În timp, aceste amintiri se estompează după ce se întorc la viaţă.

În primele etape de regresie sub hipnoză în vieţile anterioare, descrierile subiecţilor care trec mental prin aceste vieţi nu contrazic relatările persoanelor care au murit în realitate pentru câteva minute în această viaţă. Diferenţa dintre aceste două grupuri de persoane este că subiecţii sub hipnoză nu-şi amintesc experienţele morţii lor temporare. Persoanele aflate în transă profundă sunt capabile să descrie cum este viaţa după moartea fizică permanentă.

Care sunt similarităţile amintirilor despre viaţa de apoi între persoanele care povestesc despre experienţele de decorporalizare ca rezultat al traumelor fizice temporare şi un subiect care-şi aminteşte sub hipnoză moartea într-o viaţă anterioară? Amândoi plutesc în jurul trupurilor într-un mod straniu, încercând să atingă obiecte solide care se dematerializează în faţa lor. Ambele tipuri de raportori spun că se simt frustraţi în încercările lor de a vorbi cu persoanele vii, care nu le răspund. Ambii afirmă că se simt traşi din locul în care au murit şi că experimentează relaxare şi curiozitate mai degrabă decât frică.

Toate aceste persoane vorbesc despre un sentiment euforic de libertate şi de strălucire în jurul lor. Unii dintre subiecţii mei văd un alb strălucitor, înconjurându-i complet în momentul morţii, în timp ce alţii văd lumina strălucitoare mai departe, în continuarea unui spaţiu mai întunecat prin care sunt traşi. La această ultimă variantă se fac adesea referiri - este efectul de tunel, care a devenit bine cunoscut publicului.

Al doilea caz ne va purta mai departe în experienţa morţii decât cazul 1. În context, subiectul este un bărbat sexagenar, care îmi descrie evenimentele morţii sale ca o tânără femeie, pe nume Sally, ucisă de indienii Kiowa în 1866, în timpul atacării unui tren. Deşi acest exemplu, ca şi ultimul, relatează experienţele morţii după cea mai recentă viaţă trecută, o dată particulară a morţii în istoric nu are o relevanţă deosebită, pentru că este recentă. Nu am găsit diferenţe semnificative între timpurile vechi şi cele moderne în termenii spiritului concret al lumii evocate sau a lecţiilor învăţate.

Ar trebui să menţionez, de asemenea, că subiectul obişnuit aflat în transă are o capacitate supranaturală de a se concentra exact pe datele şi locurile geografice ale multor vieţi anterioare. Acest lucru este valabil şi pentru perioadele timpurii ale civilizaţiei umane, când graniţele statelor şi numele locurilor erau diferite de cele actuale. Numele anterioare, datele şi locurile ar putea să nu fie întotdeauna uşor de amintit în fiecare viaţă anterioară, dar descrierile întoarcerilor în lumea spiritelor şi ale vieţii în acea lume sunt foarte vii.

Scena din cazul 2 de desfăşoară în câmpiile americane din sud chiar după ce o săgeată a lovit-o pe Sally în gât de la mică distanţă. Sunt întotdeauna atent cu scenele de moarte care implică traume violente în vieţile trecute deoarece subconştientul deseori reţine încă aceste experienţe. În acest caz subiectul a venit la mine datorită unei senzaţii neplăcute, de disconfort în gât pe care a avut-o toată viaţa. Terapia de eliberare şi deprogramarea sunt metodele obişnuite necesare în astfel de cazuri. În tot procesul de amintire a vieţilor anterioare folosesc timpul din jurul morţii pentru o trecere în revistă, o reamintire tăcută şi plasez subiectul în poziţia de observator pentru a uşura durerea şi emoţia.

 

 

Cazul 2

 

Dr.N: Te doare rău de la săgeată?

S: Da... vârful mi-a sfâşiat gâtul... sunt pe moarte (subiectul începe să şoptească în timp ce-şi ţine mâinile la gât). Mă sufoc... Îmi curge sânge... Will (soţul) mă ţine în braţe... durerea... Îngrozitoare... acum ies... oricum, s-a sfârşit.

 

Notă: Sufletele îşi părăsesc adesea gazdele umane cu câteva clipe înainte de moartea propriu-zisă, când trupurile sunt în dureri mari. Cine le poate învinovăţi? Cu toate acestea, ele rămân aproape de trupul în agonie. După tehnicile de calmare, ridic acest subiect din subconştient la nivelul supraconştientului pentru trecerea la amintirile spirituale.

 

Dr.N: Bine, Sally, ai acceptat să fii ucisă de aceşti indieni. Ai putea să-mi descrii, te rog, senzaţia exactă pe care o simţi în momentul morţii?

S: Este ca... un fel de... o forţă... care mă împinge în sus, afară din corp.

Dr.N: Te împinge? Unde afară?

S: Mă aruncă afară prin creştetul capului.

Dr.N: Şi ce împinge afară?

S: Păi, pe mine!

Dr.N: Descrie-mi ce înseamnă acest „mine”. Cum arată

lucrul care eşti tu ieşind din trup prin cap?

S: (pauză) Ca un... punct de lumină... radiind...

Dr.N: Cum radiezi tu lumină?

S: De la... energia mea. Este de un alb transparent... sufletul meu...

Dr.N: Şi această lumină energetică rămâne aceeaşi după ce-ţi părăseşti trupul?

S: Se pare că mă măresc un pic... pe măsură ce mă mişc.

Dr.N: Dacă lumina ta se intensifică, atunci cum arăţi acum?

S: O coardă... ca o şuviţă... atârnând...

Dr.N: Şi cum simţi, cum ţi se pare mişcarea de ieşire din

trup?

S: Este ca şi cum mi-aş scoate pielea... ca şi cum aş coji o banană. Îmi părăsesc trupul într-o clipire!

Dr.N: Încerci un sentiment neplăcut?

S: O, nu! Este minunat să te simţi atât de liber, fără nici o durere, dar... sunt... dezorientată... nu m-am aşteptat să mor... (tristeţea se strecoară în vocea clientului meu şi vreau să-l menţin concentrat asupra sufletului său pentru încă un minut, decât asupra a ceea ce se întâmplă cu trupul lui pe Pământ).

Dr.N: Înţeleg, Sally. În momentul de faţă simţi o uşoară dislocare a sufletului. Acest lucru este normal, în situaţia ta, după momentele prin care tocmai ai trecut. Ascultă-mă şi răspunde-mi la întrebări. Ai spus că pluteai. Eşti în stare să te mişti liber imediat după moarte?

S: Este ciudat... parcă aş fi suspendată în aer, dar care nu este aer... nu există nici o limită... nici gravitaţie... nu am greutate.

Dr.N: Vrei să spui că este ca şi cum ai fi într-un fel de vid?

S: Da... nimic din jurul meu nu este masă solidă. Nu există nici un obstacol de care să mă lovesc... plutesc în derivă...

Dr.N: Poţi să-ţi controlezi mişcările? încotro te îndrepţi?

S: Da... pot... dar ceva... mă împinge spre o formă de un alb strălucitor... este atât de luminos!

Dr.N: Intensitatea albului este la fel peste tot?

S: Mai luminoasă... departe de mine... este un alb puţin mai întunecat... gri... În direcţia trupului meu... (începe să plângă) oh, bietul meu corp... nu sunt încă pregătită să-l  părăsesc (subiectul se lasă înapoi în scaun ca şi când ar opune rezistenţă la ceva).

Dr.N: E-n regulă, Sally, sunt lângă tine. Vreau să te relaxezi şi să-mi spui dacă forţa care te-a scos prin creştetul capului când mureai te mai trage încă şi dacă o poţi opri.

S: (pauză) După ce am scăpat de trup forţa a mai slăbit. Acum simt ca un ghiont... care mă trage din trup... nu vreau să plec încă... dar este ceva care vrea să plec repede...

Dr.N: Înţeleg, Sally, dar bănuiesc că afli că ai un element de control. Cum ai descrie acest lucru care te trage?

S:... un fel de forţă... magnetică... dar... vreau să mai stau un pic...

Dr.N: Sufletul tău poate să reziste acestei forţe care te trage, oricât doreşti?

S: (pauză lungă în timp ce subiectul pare să continue o dezbatere internă cu el însuşi în viaţa anterioară, când era Sally) Da, pot, dacă chiar vreau să rămân. (Subiectul începe să plângă.) Oh, este cumplit ce-au făcut sălbaticii ăştia cu corpul meu. Rochia mea albastră este toată acoperită cu sânge... soţul meu, Will, încearcă să mă ţină în braţe şi să se lupte alături de prietenii noştri cu indienii Kiowa.

 

Notă: Întăresc imaginea unui scut protector în jurul acestui subiect, ceea ce este foarte important ca bază în procedurile de calmare. Sufletul subiectului Sally încă pluteşte deasupra trupului său după ce mut scena mai departe în timp, când indienii sunt alungaţi de focurile de armă din tren.

 

Dr.N: Sally, ce face soţul tău imediat după atac?

S: Oh, e bine... nu este rănit... dar... (cu tristeţe) ţine în braţe trupul meu... şi plânge după mine... nu poate să mă ajute cu nimic, dar se pare că nu-şi dă seama încă. Sunt rece, dar îmi ţine faţa în mâini... şi mă sărută.

Dr.N: Şi ce faci în clipa aceasta?

S: Sunt deasupra capului lui Will. Încerc să-l consolez, vreau să simtă că dragostea mea nu s-a stins de fapt... vreau să ştie că nu m-a pierdut pentru totdeauna şi că o să-l  revăd.

Dr.N: Mesajele tale ajung la el?

S: Este aşa de multă durere, dar el... Îmi simte esenţa... ştiu lucrul ăsta. Prietenii noştri sunt în jurul lui... şi ne despart într-un sfârşit... vor să aranjeze vagoanele şi să pornească din nou.

Dr.N: Şi ce se întâmplă acum cu sufletul tău?

S: Încă rezist în faţa senzaţiei care mă trage... vreau să rămân.

Dr.N: De ce?

S: Ştiu că sunt moartă... dar nu sunt pregătită să-l părăsesc pe Will şi ... vreau să-i văd cum mă îngroapă.

Dr.N: Vezi sau simţi vreo altă entitate spirituală în jurul tău în momentul acesta?

S: (pauză) Sunt aproape... o să le văd curând... percep dragostea lor aşa cum aş vrea s-o simtă Will pe a mea... mă aşteaptă până când voi fi gata.

Dr.N: Eşti în stare să-l consolezi pe Will pe măsură ce timpul trece?

S: Încerc să pătrund în mintea lui.

Dr.N: Şi reuşeşti?

S: (pauză) Cred că... un pic... mă simte... Îşi dă scama... dragostea...

Dr.N: Bine, Sally, acum o să avansăm din nou în timpul relativ. Îţi vezi prietenii din tren punându-ţi trupul în vreun fel de mormânt?

S: (glasul este mai încrezător) Da, m-au îngropat. Este timpul să plec... vin după mine... mă mişc... Într-o lumină mai strălucitoare...

 

Contrar a ceea ce cred unii oameni, adesea sufletele sunt puţin interesate de ce se întâmplă cu trupurile lor după moartea fizică. Aceasta nu este insensibilitate faţă de situaţia lor personală şi de oamenii pe care îi lasă în urmă pe Pământ, ci doar o recunoaştere de către aceste suflete a finalităţii morţii. Ele au o dorinţă de a se grăbi în drumul lor spre frumuseţea lumii spiritelor.

Cu toate acestea, multe alte suflete vor să plutească pentru câteva zile terestre deasupra locului unde au murit, de obicei după înmormântarea lor. Timpul este aparent accelerat pentru suflete şi zilele pe Pământ pot fi doar minute pentru ele. Există o mulţime de motive pentru sufletul care zăboveşte. De exemplu, cineva care a fost asasinat sau ucis brusc, într-un accident, cel mai adesea nu vrea să plece imediat. Cred că aceste suflete sunt frecvent perplexe sau mânioase. Sindromul sufletului plutitor este adevărat în mod special în cazul morţii persoanelor tinere.

Desprinderea bruscă de forma umană, chiar şi după o lungă suferinţă, şochează totuşi sufletele obişnuite şi acest lucru ar putea să le facă să respingă ideea plecării în momentul morţii. Şi pentru suflete intervalul normal de trei-cinci zile de aranjamente funerare, este simbolic. Sufletele chiar nu au o curiozitate bolnăvicioasă să se vadă îngropate, deoarece emoţiile din lumea spiritelor nu sunt la fel cu cele trăite aici, pe Pământ. Şi totuşi, găsesc că entităţile spirituale apreciază respectul acordat memoriei vieţii lor fizice de către rudele în viaţă şi prieteni.

Aşa cum am văzut în ultimul caz, există un motiv principal pentru care multe spirite nu vor să părăsească imediat locul morţii lor fizice. Acest lucru vine din dorinţa de a veni să-i sprijine mental pe cei iubiţi înainte de a avansa în lumea spiritelor. Aceia care tocmai au murit nu sunt răvăşiţi de moartea lor, deoarece ei ştiu că cei ramaşi pe Pământ îi vor vedea din nou în lumea spiritelor şi, probabil, mai târziu, în alte vieţi. Pe de altă parte, cei îndoliaţi simt că au pierdut pe cineva iubit pentru totdeauna.

În timpul hipnozei, subiecţii mei îşi amintesc frustrarea că nu au fost în stare să-şi folosească eficient energia pentru a atinge mental o persoană care a fost nereceptivă datorită şocului şi durerii. Trauma emoţională la cei vii poate să le copleşească minţile într-o aşa măsură, încât capacitatea lor mentală de a comunica astfel cu spiritele să fie inhibată. Când un suflet plecat recent găseşte totuşi o cale de a aduce consolarea celor vii, chiar dacă pentru scurt timp, acesta este de obicei satisfăcut şi vrea apoi să se îndepărteze repede de planul astral al Pământului.

Am avut un exemplu tipic de consolare spirituală în propria viaţă. Mama mea a murit subit în urma unui atac de cord. În timpul serviciului funerar, sora mea şi cu mine eram atât de trişti, încât minţile noastre amorţiseră în timpul ceremoniei. După câteva ore ne-am întors în casa goală a mamei cu soţii şi soţiile noastre şi am hotărât că aveam nevoie să ne odihnim. Probabil că şi eu şi sora mea atinseserăm starea de receptivitate Alfa cam în acelaşi timp. Apărând în două camere separate, mama a pătruns în subconştientul nostru ca o adiere albă de vis deasupra capetelor. Venind spre noi, a zâmbit, arătându-ne că accepta moartea şi că îi era bine în acel moment. Apoi s-a îndepărtat plutind. Acest act, care a durat doar câteva secunde, a fost o formă plină de sens de închidere, făcându-ne pe amândoi să cădem într-un somn adânc în starea Delta.

Putem simţi prezenţa consolatoare a spiritelor celor pe care i-am pierdut, în special în timpul funeraliilor sau după funeralii. Pentru ca această comunicare spirituală să treacă dincolo de marea durere, este necesar să încercăm să ne relaxăm şi să ne golim mintea, măcar pentru perioade scurte. În aceste momente receptivitatea noastră la o experienţă paranormală este mai deschisă mesajelor de dragoste, iertare, speranţă, încurajare şi asigurării că cel iubit se află într-un loc mai bun.

Când o văduvă cu copii mici îmi spune, „O parte din soţul meu defunct vine la mine în clipele grele”, o cred. Clienţii mei îmi relatează că, în calitate de spirite, sunt în stare să-i ajute pe cei de pe Pământ să-şi conecteze mintea la însăşi lumea spiritelor. Aşa cum s-a afirmat în mod înţelept, oamenii nu pleacă pentru totdeauna atât timp cât cei rămaşi pe Pământ îşi amintesc de ei. În următoarele capitole vom vedea cum memoria specifică este o reflectare a propriului nostru suflet, în timp ce amintirile colective sunt atomi de energie pură pentru toate spiritele. Moartea nu ne rupe legătura continuă cu sufletul nemuritor al acelora pe care îi iubim, doar pentru că ei şi-au pierdut personalitatea fizică a trupului muritor. Chiar dacă au multe activităţi, aceste suflete plecate dintre noi încă mai pot să vină dacă sunt chemate.

Câteodată, un spirit tulburat nu vrea să părăsească Pământul după moartea fizică. Acest fapt se datorează unei probleme nerezolvate care a avut un impact serios asupra conştiinţei sale. În aceste cazuri anormale ajutorul vine de la entităţile superioare şi iubitoare care le asistă pe acestea, din partea cealaltă, în procesul de adaptare. De asemenea, avem mijloacele de a ajuta spiritele tulburate şi lăsându-le pe Pământ. Voi vorbi mai mult despre sufletele tulburate în Capitolul patru, dar enigma fantomelor descrise în cărţi şi în filme a fost exagerată foarte mult.

Cum ar trebui să ne pregătim cel mai bine pentru propria noastră moarte? Viaţa ne poate fi lungă sau scurtă, putem fi bolnavi sau sănătoşi, dar vine vremea aceea când toţi trebuie să dăm ochii cu moartea în felul în care ne este sortit. Dacă am suferit mult timp de o boală incurabilă, este timp să ne pregătim cum trebuie, o dată ce au trecut fazele de şoc, de negare şi de depresie. Mintea noastră va parcurge însă un drum mai scurt prin această evoluţie progresivă atunci când moartea vine subit. Pe măsură ce sfârşitul vieţii noastre fizice se apropie, fiecare dintre noi are capacitatea de a se contopi cu conştiinţa noastră înaltă. Moartea este cea mai uşoară perioadă din vieţile noastre pentru conştientizarea spirituală, când ne putem simţi sufletul conectat la eternitatea timpului.

Cu toate că există oameni muribunzi care consideră că acceptarea este mult mai grea decât resemnarea, cei care îngrijesc de aceştia spun că cei mai mulţi ajung spre sfârşit la o detaşare împăcată. Cred că oamenilor muribunzi li se permite accesul la o cunoaştere supremă a conştiinţei eterne şi acest lucru este adesea reflectat de feţele lor. Mulţi dintre aceştia îşi dau seama că un ceva universal îi aşteaptă dincolo şi că o să fie bine.

Muribunzii trec printr-o metamorfoză de separare a sufletelor lor de un trup adoptat. Oamenii asociază moartea cu pierderea forţei vitale, când în realitate este tocmai invers. Prin moarte ne pierdem trupul, dar energia noastră vitală şi eternă se uneşte cu forţa unui suprasuflet divin. Moartea nu este întuneric, ci lumină.

Clienţii mei susţin că, după ce îşi amintesc de experienţele morţilor anterioare, sunt atât de inundaţi de libertatea redescoperită în trupurile lor Pământeşti, încât devin nerăbdători să pornească în călătoria lor spirituală spre un loc liniştit şi familiar. În cazurile ce urmează, vom vedea cum este viaţa de după moarte.

 

 

 

2

Poarta spre lumea spiritelor

 

TIMP de mii de ani oamenii din Mesopotamia au crezut că porţile de intrare şi de ieşire din ceruri se află la capetele opuse ale marii curburi a Căii Lactee numită Râul Sufletelor. După moarte, sufletele trebuie să aştepte ridicarea porţii Săgetătorului şi echinocţiul de toamnă, când ziua şi noaptea sunt egale. Reîncarnarea înapoi pe Pământ ar putea avea loc numai în timpul echinocţiului de primăvară, ieşind prin constelaţia Gemenilor pe timp de noapte.

Subiecţii îmi spun că migrarea sufletelor este, în realitate, mult mai uşoară. Efectul de tunel pe care îl trăiesc atunci când părăsesc Pământul este portalul spre lumea spiritelor. Cu toate că sufletele îşi părăsesc trupurile repede, se pare că intrarea în lumea spiritelor este un proces atent măsurat. Mai târziu, când ne întoarcem pe Pământ într-o altă viaţă, drumul înapoi este descris ca fiind mult mai rapid.

Amplasarea tunelului în raport cu Pământul variază în relatările subiecţilor mei. Unele dintre persoane îl văd imediat după moarte deschizându-se chiar deasupra trupurilor lor, în timp ce alţii afirmă că se mişcă chiar deasupra Pământului înainte de a intra în tunel. Cu toate acestea, în toate cazurile, scurgerea timpului până se ajunge la acest pasaj este neglijabilă odată ce sufletul părăseşte Pământul. Iată observaţiile altei persoane aflate în acest loc al spiritelor.

 

 

Cazul 3

 

Dr.N: Acum îţi părăseşti trupul. Te vezi mişcându-te din ce în ce mai departe de planul Pământului. Spune-mi ce ţi se întâmplă.

S: La început... era foarte luminos... aproape de Pământ... acum este un pic mai întunecat, deoarece am intrat într-un tunel.

Dr.N: Descrie-mi acest tunel.

S: Este... o deschizătură goală şi întunecoasă... şi la celălalt capăt se află un cerc mic de lumină.

Dr.N: Bine, şi pe urmă ce se întâmplă cu tine?

S: Simt o smucitură.. ceva mă trage uşor... cred că trebuie să plutesc prin tunelul ăsta... şi aşa şi fac. Este mai mult gri decât Întuneric, deoarece cercul luminos se măreşte în faţa mea. Este ca şi cum... (clientul se opreşte)

Dr.N: Continuă.

S: Sunt invitată să avansez...

Dr.N: Lasă cercul de lumină să se mărească în faţa ta la capătul tunelului şi explică-mi în continuare ce ţi se întâmplă.

S: Cercul de lumină se lărgeşte foarte mult şi... am ieşit din tunel, este un fel de... lumină ca un nor... o ceaţă luminoasă. Şi trec prin ea.

Dr.N: Când ieşi din tunel ce mai ai în minte, în afara lipsei de claritate vizuală absolută?

S: (subiectul coboară vocea) Este aşa de... nemişcat... este un loc atât de liniştit... sunt în locul unde stau spiritele...

Dr.N: Mai ai vreo impresie în acest moment, ca suflet?

S: Gândul! Simt... puterea gândului peste tot în jurul meu... Eu...

Dr.N: Relaxează-te complet şi lasă-ţi impresiile să-ţi vină uşor în timp ce îmi relatezi tot ce ţi se întâmplă. Continuă, te rog.

S: Este greu de pus în cuvinte. Simt... gânduri de dragoste... de prietenie... empatie... şi totul este combinat cu... anticiparea... e ca şi cum ceilalţi... m-ar aştepta.

Dr.N: Ai vreun sentiment de siguranţă, sau eşti un pic speriată?

S: Nu sunt speriată. Când mă aflam în tunel eram mai mult... dezorientată. Da, mă simt în siguranţă... sunt conştientă de gândurile care vin la mine... care au grijă de mine... mă hrănesc. Este ciudat, dar în jurul meu s-a înţeles cine sunt şi de ce mă găsesc acum aici.

Dr.N: Vezi vreo dovadă în jurul tău?

S: (pe ton scăzut) Nu, doar o simt - pretutindeni este o armonie a gândurilor.

Dr.N: Ai menţionat existenţa în jurul tău a unei substanţe ca un nor chiar după ce ai părăsit tunelul. Te afli într-un cer deasupra Pământului?

S: (pauză) Nu - nu arată aşa - dar se pare că plutesc printr-o materie ca un nor, care este diferită de Pământ.

Dr.N: Poţi vedea Pământul? Este sub tine?

S: Probabil, dar nu l-am mai văzut de când am intrat în tunel.

Dr.N: Simţi că eşti încă legată de Pământ printr-o altă dimensiune, poate?

S: Posibil, da. În mintea mea Pământul pare aproape... şi mă simt încă legată de Pământ... dar ştiu că sunt într-un alt spaţiu.

Dr.N: Ce ai mai putea să-mi spui despre locul în care te afli acum?

S: Este încă un pic... Înceţoşat... dar plec de aici.

 

Acest subiect, fiind purtat prin experienţa morţii şi prin tunel, continuă să se adapteze mental, cu calm, la starea ei de decorporalizare în timp ce avansează în lumea spiritelor. După o anumită nesiguranţă iniţială, primele ei impresii relatate reflectă un sentiment ademenitor de stare de bine. Această stare este comună la subiecţii mei.

O dată trecute prin tunel, sufletele noastre au ajuns dincolo de prima poartă în călătoria lor spre lumea spiritelor. Cei mai mulţi îşi dau seama acum că nu sunt chiar morţi, ci că doar au scăpat de povara unui trup Pământesc care a murit. O dată cu această conştientizare vine şi acceptarea în diverse grade, în funcţie de suflet. Unii subiecţi privesc în jur cu uimire continuă, în timp ce alţii sunt mai realişti în relatările despre cele văzute. Foarte mult depinde de maturitatea lor şi de experienţele recente de viaţă. Cel mai comun tip de reacţie pe care îl aud este un suspin de eliberare urmat de ceva de genul: „Oh, minunat, sunt din nou acasă în locul acesta superb”.

Există unele suflete înalte care ies atât de repede din trup, încât o mare parte din ceea ce descriu în acest loc apare ca o ceaţă, în timp ce sufletele în cauză se îndreaptă spre destinaţiile lor spirituale. Acestea sunt argumentele pro şi, după părerea mea, ele formează o minoritate distinctă pe Pământ. Sufletele obişnuite nu se mişcă atât de repede şi unele sunt foarte ezitante. Dacă eliminăm cazurile rare ale spiritelor foarte tulburate care se luptă să rămână legate de trupurile lor moarte, cred că sufletele tinere cu mai puţine vieţi anterioare sunt acelea care rămân ataşate de mediul Pământesc după moarte.

Cei mai mulţi dintre subiecţii mei îmi relatează că, în timp ce ies prin gura tunelului, lucrurile sunt neclare pentru o perioadă de timp. Cred că aceasta se datorează densităţii celui mai apropiat plan astral care înconjoară Pământul, numit de teosofi kamaloka. Următorul caz descrie această zonă din perspectiva unui client mult mai analitic. Sufletul acestei persoane dovedeşte o putere observaţională considerabilă de înţelegere a formei, culorilor şi a nivelurilor vibraţionale. În mod normal, asemenea descrieri fizice grăitoare ale clienţilor mei din adâncul lumii spiritelor apare după ce aceştia se obişnuiesc cu mediul.

Attachments