PLANIFICARE ANUALĂ 2020
COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ – CLASA A II-A
CURRICULUM NUCLEU : 6 ore pe săptămână
Manual : CLR autori: Cleopatra Mihăilescu, Tudora Piţilă Editura Didactica și Pedagogică 2018
SEMESTRUL I
Nr. Crt. |
Unitatea tematică |
Competenţe specifice |
Conţinuturi vizate/activate |
Săpt. |
Nr. Ore |
Obs. |
1. |
Unitatea 1
Şcoala si cartea, doi prieteni adevarati. |
1.1 1.2 1.3 2.3 2.4 3.1 3.4 4.1 4.2
|
Reactualizarea cunoştinţelor din clasa I Text suport: Ziua când toţi au şapte ani, Octav Pancu-Iaşi
Textul. Titlul. Autorul. Transcrierea Comunicarea orală. Dialogul Alfabetul. Literele mari și mici de mână. Grupurile de litere. A se prezenta, a prezenta pe cineva. Text suport: Luchi, Otilia Cazimir
Iniţierea , menţinerea şi încheierea unui dialog Așezarea în pagină a textuluii scris. Copierea. Cartea. Cuprinsul unei cărți Text suport: Cartea de piatră după Vladimir Colin. Recapitulare : În căutarea comorii. Evaluare sumativă Activități de recuperare, ameliorare/dezvoltare. Activități de recuperare-ameliorare-dezvoltare. |
Săptămâna 1 09.09 -14.09
Săptămâna 2 16.09 – 20.09
Săptămâna 3 23.09- 27.09 |
18 |
|
2 |
Unitatea 2
Toamna , doamnă ruginie |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3 |
Textul narativ. Textul literar. Scrierea corectă a cuvintelor care conţin î/â Reguli ale discursului oral.. Ascultarea și respectarea opiniei celuilalt. Scrierea cuvintelor cu â și î Transcrierea. Text suport: Ciuboțelele ogarului, după Călin Gruia.
Textul narativ. Recunoașterea personajelor. Forme ale discursului oral. Descrierea unui personaj. Scrierea corectă a cuvintelor într-o, într-un Text suport: Cioc!Cioc!Cioc!, Emil Gârleanu
Recapitulare: Călător în lumea poveştilor Evaluare sumativă Activități de Recuperare-Ameliorare/Dezvoltare. |
Săptămâna 4 30.09 -04.10
Săptămâna 5 07.10 -11.10
Săptămâna 6 14.10 – 18.10 |
18 |
|
4. |
Unitatea 3
Familia, leagănul copilăriei. |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3 |
Textul liric. Poezia. Poetul. Strofa. Versul Povestirea unei întâmplări trăite sau observate. Așezarea textului în pagină. Text suport: Mama, Panait Cernea
Textul liric. Poezii despre universul copilăriei. Dialogul despre familie și locuință. Descrierea unei persoane. Scrierea imaginativă după un șir de imagini. Text suport: Bunica de Ștefan Octavian Iosif
Recapitulare: Noi și cuibul părintesc. Evaluare sumativă Activități de Recuperare. Ameliorare/Dezvoltare. |
Săptămâna 7 21.10 – 25.10
26 octombrie - 3 noiembrie 2019 vacanță
Săptămâna 8 4.11 – 8.11
|
18 |
|
5. |
Unitatea 4
Vin sărbătorile! |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3 |
Textul narativ. Povestirea orală a unui fragment. Dialogul pe teme familiare Text suport: Vreau să trăiesc printre stele, Victor Eftimiu
Propoziţia/Enunțul. Intonarea propozițiilor. Semnul exclamării Scrierea corectă cu m înainte de p și b Formularea răspunsurilor la întrebări. Felicitarea. Cuvinte cu înțeles asemănător. Text suport: Colindătorii, George Coşbuc
Recapitulare: La colindat Evaluare sumativă Activități de Recuperare- Ameliorare/Dezvoltare. |
Săptămâna 9 11.11 – 15.11
Săptămâna 10 18.11 – 22.11
Săptămâna 11 25.11 – 29.11
|
18 |
|
6. |
Unitatea 5
Farmecul iernii |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3 |
Povestirea orală a unui text. Povestirea unor întâmplări observate. Reguli ale discursului oral. Pronunția clară și corectă. Virgula Text suport: Iarna, Mihail Sadoveanu
Textul nonliterar sau informativ. Descrierea unui fenomen. Cuvântul. Silaba. Scrierea imaginativă dintr-o ilustrație. Scrierea scurtă a cuvintelor s-a/sa. Text suport:Fiecare fulg de zăpadă este unic după Justin Pollard.
Recapitulare: Crăiasa Zăpezii Recapitulare semestrială Evaluare sumativă – Ce știu? Cât știu? Cum știu?
La pas! Un pas mai sus
Activități de Recuperare- ameliorare/Dezvoltare. |
Săptămâna 12
Săptămâna 13
Săptămâna 14
Săptămâna 15
|
24
|
|
SEMESTRUL AL II -LEA
Nr. Crt. |
Unitatea tematică |
Competenţe specifice |
Conţinuturi vizate/activate |
Săpt. |
Nr. Ore |
Obs. |
1. |
Unitatea 6
Învățăm să ne comportăm |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3
|
Formularea de întrebări și răspunsuri. Povestirea orală a unui text citit Text suport: Ce băiat!, Octav Pancu –Iaşi
Dialogul în situații concrete.A cere și a da informații. Două puncte. Intonarea propozițiilor. Formularea răspunsurilor la întrebări. Repovestirea unor întâmplări citite. Scrierea pe liniatură dictando. Cuvinte cu înțeles opus. Text suport: Cel mai bun prieten, Victor Sivetidis
Recapitulare : Despre prietenie. Evaluare sumativă Activități de Recuperare. Ameliorare/dezvoltare. |
Săptămâna 1 13.01 -17.01
Săptămâna 2
20.01 -24.01
Săptămâna 3
27.01 – 31.01
Săptămâna 4
03.02 – 07.02 |
24 |
|
2. |
Unitatea 7
Călător pe aripile imaginației. |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3 |
A formula o idee. A identifica un obiect, un loc, o persoană. Despărţirea cuvintelor în silabe la capăt de rând. Cuvinte cu aceeași formă și înnțeles diferit. Text suport:Aventurile lui Habarnam, Nikolai Nosov
Acordul în număr și gen. Scrierea corectă a cuvintelor dintr-o, dintr-un. Scrierea imaginativă a unui text după benzi desenate. Text suport: Vrăjitorul din Oz, Lyman Frank Baum
Recapitulare: Hoinărind prin Ţara Minunilor Evaluare sumativă Activități de recuperare-ameliorare/Dezvoltare. |
Săptămâna 5
10.02 – 14.02
Săptămâna 6
16.02 – 21-02
Săptămâna 7
23/02 – 28.02
Săptămâna 8
02.03 – 06.03
|
24 |
|
3. |
Unitatea 8
Bun venit , primăvară! |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3 |
Sunetele limbii române. Vocale şi consoane Scrierea cuvintelor care conțin grupurile de sunerte oa, ea, ia, ie, ua, uă. Text suport: Cuibul de păsărele, Cezar Petrescu
Scrierea corectă a cuvintelor s-au/sau Scrierea imaginativă a unui text pe baza unui șir de întrebări. Text suport: Buburuza, Eugen Jianu
Recapitulare: File din cartea naturii. Evaluare sumativă Activități de Recuperare-Ameliiorare/Dezvoltare. |
Săptămâna 9
08.03.- 13.03
Săptămâna 10
15.03 – 20.03
Săptămâna 11 22.03.- 27.03
|
18 |
Săpt. 12
Școala Altfel |
4. |
Unitatea 9
Copilăria , cea mai frumoasă vârstă |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3 |
Scrierea funcțională. Biletul. Scrierea cuvintelor care conțin litera x. Text suport: Cheile, Tudor Arghezi
Textul nonliterar/Informativ. Afișul. Text suport: Întâlnire în lumea cărților
Recapitulare: Către vacanță. Evaluare sumativă Activități de Recuperare-Ameliorare/Dezvoltare. |
Săptămâna 13 22.04 – 24.04
Săptămâna 14
26.04 – 30.04
1.05 LIBER
Săptămâna 15 03.05 – 08.05
Săptămâna 16
10.05 – 14.05
|
23 |
|
5. |
Recapitulare finală. |
1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 3.1 3.2 3.4 4.1 4.2 4.3 |
Reguli ale discursului oral: pronunţie clară şi corectă; acordul în gen şi număr; intonaţie adecvată Textul liric ( sistematizare) Exerciţii de fonetică şi vocabular. Grupuri de litere. Cuvintele sau/ s-au, dintr-o, sa/ s-a, într-o/ într-un. Scrierea lui m înainte de p și b. Scrierea corectă a literelor x, â și î. Două puncte, virgula, dialogul. Grupurile de sunete învățate.Textul narativ. Textul nonliterar. Textul liric. Scrierea imaginativă. Formularea de întrebări și răspunsuri. Cuvinte cu același înțeles, cu înțeles opus, cu aceeași formă dar înțeles diferit. Text suport:Pif, Paf, Puf, Cezar Petrescu
Evaluare finală
Bine ai venit vacanță !! |
Săptămâna 17 17.05 – 22.05
Săptămâna 18
24.05 – 29.05
Săptămâna 19 02.06 – 05.06
1 iunie LIBER Ziua Copilului
8 iunie LIBER A doua zi de Rusalii
Săptămâna 20 07.06 – 12.06
|
18
|
|