AnnaE
#0

                                                                                                                

 

           PLANIFICARE ANUALĂ 2020

 COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ – CLASA A II-A

 

CURRICULUM NUCLEU : 6 ore pe săptămână

 

Manual : CLR autori: Cleopatra Mihăilescu, Tudora Piţilă Editura Didactica și Pedagogică 2018

 

 

 

                                                             SEMESTRUL  I

Nr. Crt.

Unitatea tematică

Competenţe specifice

Conţinuturi vizate/activate

Săpt.

Nr. Ore

Obs.

1.

Unitatea 1

 

Şcoala si cartea, doi prieteni adevarati.

1.1

1.2

1.3

2.3

2.4

3.1

3.4

4.1

4.2

 

 

 

 

 

 

 

Reactualizarea cunoştinţelor din clasa I

     Text suport: Ziua când toţi au şapte ani, Octav Pancu-Iaşi

 

Textul. Titlul. Autorul. Transcrierea

Comunicarea orală. Dialogul

Alfabetul. Literele mari și mici de mână.

Grupurile de litere.

A se prezenta, a prezenta pe cineva.

    Text suport: Luchi, Otilia Cazimir

 

Iniţierea , menţinerea şi încheierea unui dialog

Așezarea în pagină a textuluii scris. Copierea.

Cartea. Cuprinsul unei cărți

Text suport: Cartea de piatră după Vladimir Colin.

Recapitulare : În căutarea comorii.

Evaluare sumativă

Activități de recuperare, ameliorare/dezvoltare.

Activități de recuperare-ameliorare-dezvoltare.

Săptămâna  1

09.09 -14.09

 

 

 

 

Săptămâna  2

16.09 – 20.09

 

 

 

 

Săptămâna 3

23.09- 27.09

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

2

 

 

 

Unitatea 2

 

Toamna , doamnă ruginie

 

 

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

 

 

Textul narativ. Textul literar.

Scrierea corectă a cuvintelor care conţin î/â

Reguli ale discursului oral.. Ascultarea și respectarea opiniei celuilalt.

Scrierea cuvintelor cu â și î

Transcrierea.

Text suport: Ciuboțelele ogarului, după Călin Gruia.

 

Textul narativ. Recunoașterea personajelor.

Forme ale discursului oral. Descrierea unui personaj.

Scrierea corectă a cuvintelor într-o, într-un

Text suport: Cioc!Cioc!Cioc!, Emil Gârleanu

 

       

Recapitulare: Călător în lumea poveştilor

Evaluare sumativă

Activități de Recuperare-Ameliorare/Dezvoltare.

 

 

Săptămâna 4

30.09 -04.10

 

 

 

Săptămâna 5

07.10 -11.10

 

 

 

 

Săptămâna 6

14.10 – 18.10

 

 

18

 

4.

Unitatea 3

 

Familia, leagănul copilăriei.

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

Textul liric. Poezia. Poetul. Strofa. Versul

Povestirea unei întâmplări trăite sau observate.

Așezarea textului în pagină.

      Text suport: Mama, Panait Cernea

 

Textul liric. Poezii despre universul copilăriei.

Dialogul despre familie și locuință. Descrierea unei persoane.

Scrierea imaginativă după un șir de imagini.

 Text suport: Bunica de Ștefan Octavian Iosif

 

Recapitulare: Noi și cuibul părintesc.

Evaluare sumativă

Activități de Recuperare. Ameliorare/Dezvoltare.

Săptămâna 7

21.10 – 25.10

 

26 octombrie - 3 noiembrie 2019

vacanță

 

 

 

Săptămâna 8

4.11 – 8.11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

5.

 

Unitatea 4

 

 

Vin sărbătorile!

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

Textul narativ. Povestirea orală a unui fragment.

Dialogul pe teme familiare

       Text suport: Vreau să trăiesc printre stele, Victor Eftimiu

 

Propoziţia/Enunțul. Intonarea propozițiilor. Semnul exclamării

Scrierea corectă cu m înainte de p și b

Formularea răspunsurilor la întrebări.

Felicitarea. Cuvinte cu înțeles asemănător.

       Text suport: Colindătorii, George Coşbuc

 

Recapitulare: La colindat

Evaluare sumativă

Activități de Recuperare- Ameliorare/Dezvoltare.

 

Săptămâna 9

11.11 – 15.11

 

 

 

 

 

 

Săptămâna 10

18.11 – 22.11

 

 

 

 

 

 

Săptămâna 11

25.11 – 29.11

 

 

 

 

18

 

6.

 

Unitatea 5

 

Farmecul iernii

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

Povestirea orală a unui text. Povestirea unor întâmplări observate.

Reguli ale discursului oral. Pronunția clară și corectă.

Virgula

     Text suport: Iarna, Mihail Sadoveanu

 

Textul nonliterar sau informativ.

Descrierea unui fenomen. Cuvântul. Silaba.

Scrierea imaginativă dintr-o ilustrație.

Scrierea scurtă a cuvintelor s-a/sa.

      Text suport:Fiecare fulg de zăpadă este unic după Justin Pollard.

 

Recapitulare: Crăiasa Zăpezii

Recapitulare semestrială

Evaluare sumativă – Ce știu? Cât știu? Cum știu?

 

La pas! Un pas mai sus

 

Activități de Recuperare- ameliorare/Dezvoltare.

Săptămâna 12

 

 

 

Săptămâna 13

 

 

 

Săptămâna 14

 

 

 

Săptămâna 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 SEMESTRUL   AL  II -LEA

 

 

Nr. Crt.

Unitatea tematică

Competenţe specifice

Conţinuturi vizate/activate

Săpt.

Nr. Ore

Obs.

1.

Unitatea 6

 

Învățăm să ne comportăm

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

 

 

 

 

Formularea de întrebări și răspunsuri.

Povestirea orală a unui text citit

     Text suport: Ce băiat!, Octav Pancu –Iaşi

 

Dialogul în situații concrete.A cere și a da informații.

Două puncte.

Intonarea propozițiilor. Formularea răspunsurilor la întrebări.

Repovestirea unor întâmplări citite.

Scrierea pe liniatură dictando.

Cuvinte cu înțeles opus.

Text  suport: Cel mai bun prieten, Victor Sivetidis

 

Recapitulare : Despre prietenie.

Evaluare sumativă

Activități de Recuperare. Ameliorare/dezvoltare.

Săptămâna 1

13.01 -17.01

 

 

Săptămâna 2

 

20.01 -24.01

 

 

Săptămâna 3

 

27.01 – 31.01

 

Săptămâna 4

 

03.02 – 07.02

24

 

2.

Unitatea 7

 

Călător pe aripile imaginației.

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

A formula o idee. A identifica un obiect, un loc, o persoană.

Despărţirea cuvintelor în silabe la capăt de rând.

Cuvinte cu aceeași formă și înnțeles diferit.

       Text suport:Aventurile lui Habarnam, Nikolai Nosov

 

Acordul în număr și gen.

Scrierea corectă a cuvintelor dintr-o, dintr-un.

Scrierea imaginativă a unui text după benzi desenate.

Text suport: Vrăjitorul din Oz, Lyman Frank Baum

 

Recapitulare: Hoinărind prin Ţara Minunilor

Evaluare sumativă

Activități de recuperare-ameliorare/Dezvoltare.

 

Săptămâna 5

 

10.02 – 14.02

 

 

Săptămâna 6

 

16.02 – 21-02

 

 

Săptămâna 7

 

23/02 – 28.02

 

Săptămâna 8

 

02.03 – 06.03

 

24

 

3.

Unitatea 8

 

Bun venit , primăvară!

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

Sunetele limbii române. Vocale şi consoane

Scrierea cuvintelor care conțin grupurile de sunerte oa, ea, ia, ie, ua, uă.

Text suport: Cuibul de păsărele, Cezar Petrescu

 

Scrierea corectă a cuvintelor s-au/sau

Scrierea imaginativă a unui text pe baza unui șir de întrebări.

Text suport: Buburuza, Eugen Jianu

 

      

Recapitulare: File din cartea naturii.

Evaluare sumativă

Activități de Recuperare-Ameliiorare/Dezvoltare.

 

Săptămâna 9

 

08.03.- 13.03

 

Săptămâna 10

 

15.03 – 20.03

 

 

 

Săptămâna 11

22.03.- 27.03

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Săpt. 12

 

Școala Altfel

 

 

4.

 

Unitatea 9

 

Copilăria , cea mai frumoasă vârstă

 

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

 

Scrierea funcțională. Biletul.

Scrierea cuvintelor care conțin litera x.

      Text suport: Cheile, Tudor Arghezi

 

Textul nonliterar/Informativ. Afișul.

   Text suport: Întâlnire în lumea cărților

   

Recapitulare: Către vacanță.

 Evaluare sumativă  

Activități de Recuperare-Ameliorare/Dezvoltare.   

 

Săptămâna 13

22.04 – 24.04

 

Săptămâna 14

 

26.04 – 30.04

 

1.05 LIBER

 

Săptămâna 15

03.05 – 08.05

 

Săptămâna 16

 

10.05 – 14.05

 

 

 

 

23

 

5.

Recapitulare finală.

1.1

1.2

1.3

1.4

2.1

2.2

2.3

2.4

3.1

3.2

3.4

4.1

4.2

4.3

Reguli ale discursului oral: pronunţie clară şi corectă; acordul în gen şi număr; intonaţie adecvată

Textul liric ( sistematizare)

Exerciţii de fonetică şi vocabular.

Grupuri de litere.

Cuvintele sau/ s-au, dintr-o, sa/ s-a, într-o/ într-un.

Scrierea lui m înainte de p și b.

Scrierea corectă a literelor x, â și î.

Două puncte, virgula, dialogul.

Grupurile de sunete învățate.Textul narativ. Textul nonliterar. Textul liric.

  Scrierea imaginativă.

Formularea de întrebări și răspunsuri.

Cuvinte cu același înțeles, cu înțeles opus, cu aceeași formă dar înțeles diferit.

Text suport:Pif, Paf, Puf,  Cezar Petrescu

 

Evaluare finală

 

 

 

   Bine ai venit vacanță !!

Săptămâna 17

17.05 – 22.05

 

Săptămâna 18

 

24.05 – 29.05

 

Săptămâna 19

02.06 – 05.06

 

1 iunie LIBER

Ziua Copilului

 

 

8 iunie LIBER A doua zi de Rusalii

 

 

 

 

 

Săptămâna 20

07.06 – 12.06

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18