Nume şi prenume……………………………………….....
Data naşterii……………………………………………….
Educatoare…………………………………………………
Data de la care frecventează grădiniţa ………………………...
Data la care a finalizat grupa mare ...................................
LEGENDĂ:
A – comportament atins
D – comportament în dezvoltare
NS – comportament care necesită sprijin
Bifă cu culoarea roşie – apreciere iniţială
Bifă cu culoare albastră - apreciere finală
2
A. DEZVOLTAREA FIZICĂ, A SĂNĂTĂŢII ŞI IGIENEI PERSONALE
Subdomeniul Aspect
specific
Indicatori
Nivelul de
atingere
al
indicatorului
A D NS
Dezvoltarea
fizică
Dezvoltarea
motricităţii
grosiere
Merge cu uşurinţă, coordonându-şi armonios mişcările.
Aleargă pe lângă obstacole cu uşurinţă.
Loveşte, aruncă, prinde o minge de mărime medie cu oarecare precizie.
Participă în mod regulat la activităţile fizice (alergare, dans, jocuri
sportive).
Ajută la realizarea de activităţi domestice care implică mişcare (măturat,
aranjarea jucăriilor)
Dezvoltarea
motricităţii
fine
Se îmbracă şi se dezbracă singur.
Îşi pune singur pantofii şi îşi leagă şireturile.
Îşi piaptănă sau perie părul;
Plasează detalii pe desen;
Desenează un romb după model;
Dezvoltarea
senzoriomotorie
Recunoaşte obiecte ascunse prin pipăit fără să le vadă (pipăit).
Execută mişcări la auzirea unor comenzi (auz).
Recunoaşte unele mirosuri familiare (miros)
Recunoaşte obiecte privite de la distanţă/de aproape (văz).
Participă cu plăcere la jocurile care implică multă mişcare, contact social
şi reguli de joc.
Dezvoltarea
sănătăţii şi
igienei
personale
Promovarea
sănătăţii şi
nutriţiei
Participă la pregătirea unor gustări sănătoase.
Cunoaşte alimentele sănătoase pentru organismul uman.
Ajută la servirea mesei şi îşi apreciază corect porţia de mâncare.
Recunoaşte câteva feluri de mâncăruri.
Promovarea
îngrijirii şi
igienei
personale
Se spală şi se şterge singur pe mâini.
Îşi acoperă gura cu mâna când strănută sau tuşeşte
Foloseşte independent toaleta.
Foloseşte corect batista.
Promovarea
practicilor
privind
securitatea
personală
Nu acceptă jucării, bomboane sau bani de la persoane adulte necunoscute.
Înţelege comportamentele dăunătoare organismului (fumatul, alcoolul,
jocul cu chibriturile).
Respectă regulile de comportare pe stradă, în transportul public şi în alte
locuri publice.
Identifică persoanele care pot să-l sprijine în situaţii periculoase (poliţist,
pompier, medic)
descarcati fisa completa de mai jos