AnnaE
#0

CUPRINS: CUM A APĂRUT – CE ESTE – CE SPUNE.

          I: CUM A APĂRUT.

          II: CE ESTE.

          III: CE SPUNE.

          EXERCIŢII ZILNICE PENTRU STUDENŢI – INTRODUCERE.

          LECŢIA 1 „Tot ce văd în această cameră (pe această stradă, de la această fereastră, în acest loc) nu înseamnă nimic.”

          LECŢIA 2 „Eu am dat fiecărui lucru pe care îl văd în această cameră

          (pe această stradă, de la această fereastră, în acest loc) tot înţelesul pe care îl are pentru mine.”

          LECŢIA 3 „Nu înţeleg nimic din ce văd în această cameră

          (pe această stradă, de la această fereastră, în acest loc).”

          LECŢIA 4 „Aceste gânduri nu înseamnă nimic.

          LECŢIA 5 „Nu sunt niciodată indispus din motivul presupus de mine.”

          LECŢIA 6 „Sunt indispus pentru că văd ceva ce nu există. „

          LECŢIA 7 „Văd numai trecutul.”

          LECŢIA 8 „Mintea mea este preocupată de gânduri trecute.”

          LECŢIA 9 „Nu văd nimic aşa cum este acum.”

          LECŢIA 10 „Gândurile mele nu înseamnă nimic.”

          LECŢIA 11 „Gândurile mele lipsite de înţeles îmi arată o lume lipsită de înţeles”.

          LECŢIA 12 „ Sunt indispus pentru că văd o lume lipsită de înţeles.”

          LECŢIA 13„ „ O lume lipsită de înţeles stârneşte teamă.”

          LECŢIA 14 „Dumnezeu nu a creat o lume lipsită de înţeles.”

          LECŢIA 15 „Gândurile mele sunt imagini pe care eu le-am plăsmuit.”

          LECŢIA 16 „Nu am nici un gând neutru.”

          LECŢIA 17 „Nu văd lucruri neutre.”

          LECŢIA 18 „Nu resimt de unul singur efectele vederii mele. „

          LECŢIA 19 „Nu resimt de unul singur efectele gândurilor mele.”

          LECŢIA 20 „Sunt hotărât să văd”

          LECŢIA 21 „Sunt hotărât să văd lucrurile altfel.”

          LECŢIA 22 „Ceea ce văd este o formă de răzbunare.”

          LECŢIA 23 „Mă pot desprinde de lumea pe care o văd, renunţând la gândurile de atac.”

          LECŢIA 24 „Nu îmi percep propriile interese.”

          LECŢIA 25 „Nu cunosc menirea nici unui lucru.”

          LECŢIA 26 „Gândurile mele de atac îmi atacă invulnerabilitatea.”

          LECŢIA 27 „Mai presus de toate, vreau să văd.”

          LECŢIA 28 „Mai presus de toate, vreau să văd altfel lucrurile.”

          LECŢIA 29 „Dumnezeu este în tot ce văd.”

          LECŢIA 30 „Dumnezeu este în tot ce văd, deoarece Dumnezeu este în mintea mea. „

          LECŢIA 31 „Nu sunt victima lumii pe care o văd.”

          LECŢIA 32 „Eu am inventat lumea pe care o văd.”

          LECŢIA 33 „Există un alt mod de a privi lumea.”

          LECŢIA 34 „Aş putea vedea pace în loc de ce văd.”

          LECŢIA 35 „Mintea mea este parte din Mintea lui Dumnezeu.

          Sunt foarte sfânt.”

          LECŢIA 36 „Sfinţenia mea învăluie tot ce văd.”

          LECŢIA 37 „Sfinţenia mea binecuvântează lumea.”

          LECŢIA 38 „Nimic nu este cu neputinţă pentru sfinţenia mea.”

          LECŢIA 39 „Sfinţenia mea îmi este mântuirea.”

          LECŢIA 40 „Sunt binecuvântat ca Fiu al lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 41 „Dumnezeu merge cu mine oriunde mă duc.”

          LECŢIA 42 „Dumnezeu îmi este tăria. Viziunea este darul Său.”

          LECŢIA 43 „Dumnezeu îmi este Sursa. Nu pot vedea lipsit de El.”

          LECŢIA 44 „Dumnezeu este Lumina în care văd.”

          LECŢIA 45 „Dumnezeu este Mintea cu care gândesc.”

          LECŢIA 46 „Dumnezeu este iubirea în care iert.”

          LECŢIA 47 „Dumnezeu este Tăria în care mă încred.”

          LECŢIA 48 „Nu este nimic de care să te temi.”

          LECŢIA 49 „Vocea lui Dumnezeu îmi vorbeşte în fiecare clipă a zilei.”

          LECŢIA 50 „Sunt susţinut de Iubirea lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 51

          Recapitularea de astăzi parcurge următoarele idei: L 1- 5

          LECŢIA 52

          Recapitularea de astăzi parcurge aceste idei: L 6- 10

          LECŢIA 53

          Astăzi vom recapitula următoarele: L 11- 15

          LECŢIA 54

          Acestea sunt ideile de revăzut pentru astăzi: L 16- 20

          LECŢIA 55

          Recapitularea de astăzi include următoarele: L 21- 25

          LECŢIA 56

          Recapitularea noastră include următoarele: L 26- 30

          LECŢIA 57

          Să recapitulăm aceste idei: L 31- 35

          LECŢIA 58

          Astăzi recapitulăm următoarele idei: L 36- 40

          LECŢIA 59

          Astăzi avem de recapitulat următoarele idei: L 41- 45

          LECŢIA 60

          Iată ideile pentru recapitularea de astăzi: L 45- 50

          LECŢIA 61 „Eu sunt lumina lumii.”

          LECŢIA 62 „ Iertarea îmi este funcţia ca lumină a lumii.”

          LECŢIA 63 „Lumina lumii aduce pace fiecărei minţi prin iertarea mea.”

          LECŢIA 64 „Fie să nu-mi uit funcţia.”

          LECŢIA 65 „Singura mea funcţie este cea hărăzită mie de Dumnezeu.”

          LECŢIA 66 „Fericirea mea şi funcţia mea sunt una.”

          LECŢIA 67 „Iubirea m-a creat ca pe Sine Însăşi.”

          LECŢIA 68 „Iubirea nu reproşează nimic.”

          LECŢIA 69 „Reproşurile mele ascund lumina lumii din mine.”

          LECŢIA 70 „Mântuirea mea vine de la mine.”

          LECŢIA 71 „Numai planul de mântuire al lui Dumnezeu va izbuti.”

          LECŢIA 72 „Reproşurile mele sunt un atac la adresa planului de mântuire al lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 73 „Voiesc să fie lumină.”

          LECŢIA 74 „Nu există nici o voie, cu excepţia Voii lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 75 „A venit lumina.”

          LECŢIA 76 „Nu sunt sub nici o lege, cu excepţia legilor lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 77 „ Sunt îndreptăţit la miracole.”

          LECŢIA 78 „Fie ca miracolele să înlocuiască toate reproşurile.”

          Lecţia 79 „Fie să recunosc problema, ca să poată fi rezolvată.”

          LECŢIA 80 „Fie să recunosc faptul că problemele mi-au fost rezolvate.”

          LECŢIA 81

          Ideile noastre de recapitulat pentru astăzi sunt: L 61, 62

          LECŢIA 82

          Astăzi vom recapitula aceste idei: L 63, 64

          LECŢIA 83

          Să recapitulăm astăzi aceste idei: L 65, 66

          LECŢIA 84

          Iată ideile pentru recapitularea de astăzi: L 67, 68

          LECŢIA 85

          Recapitularea de astăzi va parcurge următoarele idei: L 69, 70

          LECŢIA 86

          Iată ideile de recapitulat pentru astăzi: L 71, 72

          LECŢIA 87

          Recapitularea noastră de astăzi va parcurge aceste idei: L 73, 74

          LECŢIA 88

          Astăzi vom recapitula următoarele idei: L 75, 76

          LECŢIA 89

          Iată ideile pentru recapitularea de astăzi: L 77, 78

          LECŢIA 90

          Pentru această recapitulare, vom folosi următoarele idei: L 79, 80

          LECŢIA 91 „Miracolele se văd în lumină.”

          LECŢIA 92 „Miracolele se văd în lumină, iar lumina şi tăria sunt una.”

          LECŢIA 93 „Lumina, bucuria şi pacea sălăşluiesc în mine.”

          LECŢIA 94 „Eu sunt aşa cum m-a creat Dumnezeu.”

          LECŢIA 95 „Sunt Unicul Sine, unit cu Creatorul meu.”

          LECŢIA 96 „Mântuirea vine de la Unicul meu Sine.”

          LECŢIA 97 „Eu sunt spirit.”

          LECŢIA 98 „Voiesc să-mi accept rolul în planul de mântuire al lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 99 „Mântuirea este unica mea funcţie aici.”

          LECŢIA 100 „Rolul meu este esenţial în planul de mântuire al lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 101 „Voia lui Dumnezeu pentru mine este fericirea desăvârşită.”

          LECŢIA 102 „Împărtăşesc Voia lui Dumnezeu pentru mine: desăvârşita mea fericire.”

          LECŢIA 103 „Dumnezeu fiind Iubire, este de asemenea şi fericire.”

          LECŢIA 104 „ Caut doar ceea ce-mi aparţine cu adevărat.”

          Lecţia 105 „Ale mele sunt pacea şi bucuria lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 106 „Fie ca eu să tac şi să ascult adevărul.”

          LECŢIA 107 „ Adevărul va corecta toate greşelile din mintea mea.”

          LECŢIA 108 „În adevăr, a dărui şi a dobândi sunt una.”

          LECŢIA 109 „Mă odihnesc în Dumnezeu.”

          LECŢIA 110 „Sunt aşa cum Dumnezeu m-a creat.”

          LECŢIA 111

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 112

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 113

          De recapitulat dimineaţa şi seara: Lecţia 114

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 115

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 116

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 117

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 118

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 119

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 120

          De recapitulat dimineaţa şi seara: LECŢIA 121 „Iertarea este cheia fericirii.”

          LECŢIA 122 „Iertarea oferă tot ce vreau.”

          LECŢIA 123 „Mulţumesc Tatălui meu pentru darurile Sale către mine.”

          LECŢIA 124 „Fie să-mi aduc aminte că sunt una cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 125 „ Astăzi primesc în tihnă Cuvântul lui Dumnezeu.”

          Volumul IV.

          LECŢIA 126 „Tot ce dăruiesc îmi este dăruit mie însumi.”

          LECŢIA 127 „Nu există altă iubire decât cea a lui Dumnezeu.”

          LECŢIA 128 „Lumea pe care o văd, nu deţine nici un lucru pe care să-l vreau.”

          LECŢIA 129 „Dincolo de această lume se află o lume pe care o vreau.”

          LECŢIA 130 „Este imposibil să vezi două lumi.”

          LECŢIA 131 „Oricine caută să ajungă la adevăr nu poate să nu reuşească.”

          LECŢIA 132 „Dezleg lumea de tot ceea ce am crezut despre ea.”

          LECŢIA 133 „Nu voi preţui ceea ce este lipsit de valoare.”

          LECŢIA 134 „Fie să percep iertarea aş cum este ea.”

          LECŢIA 135 „Dacă mă apăr, sunt atacat.”

          LECŢIA 136 „Boala este o strategie defensivă împotriva adevărului.”

          LECŢIA 137 „Atunci când sunt vindecat, nu sunt singurul care se vindecă.”

          LECŢIA 138 „Cerul este alternativa pentru care trebuie să mă decid.”

          LECŢIA 139 „Voi accepta Ispăşirea pentru mine însumi”.

          LECŢIA 140

          Numai mântuirea se poate spune că este leac.

          LECŢIA 141 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 142 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 143 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 144 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 145 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 146 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 147 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 148 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 149 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          LECŢIA 150 „Mintea mea conţine doar ceea ce gândesc cu Dumnezeu.”

          GLOSARINDEX pentru UN CURS ÎN MIRACOLE

 

 

 

          CUM A APĂRUT – CE ESTE – CE SPUNE.

          I: CUM A APĂRUT.

          UN CURS ÎN MIRACOLE a început cu decizia spontană a doi oameni de a se uni pentru realizarea unui ţel comun. Nu are importanţă cine sunt ei, important este doar faptul că cele ce urmează demonstrează că toate lucrurile sunt posibile împreună cu Dumnezeu. Cei doi erau orice altceva, numai credincioşi nu. Relaţiile dintre ei erau dificile şi de multe ori chiar încordate, fiind preocupaţi de acceptarea lor personală şi profesională, precum şi de statutul lor personal şi profesional. În general, ei investiseră considerabil în valori lumeşti. Vieţile lor erau departe de a fi în acord cu ceea ce susţine CURSUL. Iată cum se descrie pe sine cea care a receptat materialul: „Psiholog, pedagog, conservatoare în teorie şi ateistă în problema credinţei, aveam o poziţie prestigioasă şi înalt academică.

          Şi atunci s-a întâmplat ceva ce a declanşat un lanţ de evenimente la care nu m-aş fi aşteptat niciodată Conducătorul departamentului meu A anunţat pe neaşteptate că s-a săturat de accesele de furie şi agresivitate reflectate în atitudinile noastre şi a concluzionat că „trebuie să existe o altă cale”. Ca la un semn, am fost de acord să-l ajut să o găsească. Se pare că acest curs este cealaltă cale. „

          Deşi intenţia lor era serioasă, au întâmpinat mari dificultăţi în pornirea aventurii lor comune. Dar ei îi dăduseră Sfântului Spirit acel „pic de bunăvoinţă” care, aşa cum va evidenţia CURSUL însuşi iar şi iar, este suficient pentru a-I da Lui posibilitatea să folosească orice situaţie pentru scopurile Sale şi să-I confere puterea Sa.

          Să continuăm relatarea la persoana întâi: „Scrisul în sine a fost precedat de trei luni uimitoare, timp în care prietenul meu mi-a sugerat să-mi notez visele şi descrierile, foarte simbolice, ale imaginilor ciudate care îmi apăreau. Deşi de la o vreme devenisem mai obişnuită cu neprevăzutul, am fost totuşi foarte surprinsă când am scris: „Acesta este un curs în miracole

          Aşa mi s-a prezentat Vocea. Ea nu scotea nici un sunet, dar părea să-mi dea un fel de dictare interioară rapidă, pe care am consemnat-o într-un carnet de stenografie. Scrisul nu a fost niciodată automat. Putea fi întrerupt oricând şi reluat mai târziu. Mă făcea să mă simt foarte stânjenită, dar niciodată nu mi-a dat prin gând, în mod serios, să mă opresc. Părea să fie o funcţie specială pe care am consimţit, cumva, undeva, să o îndeplinesc. Reprezenta o adevărată aventură de colaborare între prietenul meu şi mine, şi o bună parte din semnificaţia sa, sunt sigură, constă în acest lucru.

          Notam ceea ce „spunea” Vocea, îi citeam lui a doua zi, iar el scria la maşină după dictarea mea. Mă gândesc că avea şi el sarcina lui specială. Fără încurajarea şi sprijinul lui nu aş fi fost niciodată în stare să mi-o îndeplinesc pe a mea. Întregul proces a durat în jur de şase ani. Mai întâi a venit TEXTUL, apoi EXERCIŢIILE ZILNICE PENTRU STUDENŢI şi, în final, MANUALUL PENTRU ÎNVĂŢĂTORI. Au fost făcute numai câteva modificări minore. Titlurile capitolelor şi subtitlurile au fost inserate în TEXT, şi au fost omise unele din referinţele personale care au apărut la început. Altfel, materialul a rămas substanţial neschimbat”.

          Numele colaboratorilor la punerea pe hârtie a CURSULUI nu apar în carte, deoarece CURSUL nu poate fi şi nu trebuie să fie revendicat de cineva. El nu este hărăzit să devină baza a încă unui cult. Singurul său scop este de a arăta o cale pe care unii oameni vor putea să-şi găsească propriul lor Învăţător Lăuntric.

          II: CE ESTE Aşa cum implică titlul, CURSUL este alcătuit, de la început până la sfârşit, drept un mijloc didactic. El constă din trei cărţi: un TEXT de 622 de pagini, EXERCIŢIILE ZILNICE PENTRU STUDENŢI de 478 pagini şi un MANUAL PENTRU ÎNVĂŢĂTORI, de 88 de pagini.

          Ordinea în care un student ar trebui să folosească aceste cărţi şi felul în care le studiază depind de nevoile şi preferinţele lui particulare.

          Planul de învăţare pe care îl propune CURSUL este conceput cu grijă şi explicat, pas cu pas, atât la nivel teoretic cât şi practic. El pune accentul mai mult pe aplicarea practică decât pe teorie, mai mult pe experienţă decât pe teologie, afirmând anume că „o teologie universală este imposibilă, dar o experienţă, o trăire universală este nu numai posibilă, ci şi necesară” (Manual, pag. 73).

          Deşi creştinesc în formulare, CURSUL operează cu teme spirituale universale, subliniind faptul că nu este decât o versiune a planului didactic universal. Mai există multe altele, acesta fiind diferit de celelalte numai ca formă. Ele toate duc, în final, la Dumnezeu.

          TEXTUL este în mare parte teoretic şi dezvoltă conceptele pe care se bazează sistemul de gândire al CURSULUI. Ideile sale conţin fundamentul pentru lecţiile din setul de EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI. Fără aplicarea practică pe care o asigură acestea, TEXTUL ar rămâne numai o înşiruire de abstracţiuni care cu greu ar putea fi de ajuns pentru a determina inversarea gândirii spre care ţinteşte CURSUL.

Attachments
Un curs în miracole.doc 1.26 Mb . 84 Views