Numele__________________________________ Data_______________________
TEST DE EVALUARE
Unitatea de învăţare:,, În lumea plantelor”
1. Citeşte textul următor şi răspunde la întrebări:
Un pârâiaş zglobiu şerpuia printre pajişti verzi. Pe malurile sale creşteau sălcii, plopi şi mesteceni albi. Într-o salcie bătrână era cuibul lui Cirip.
Şedea pe o creangă a salciei şi simţi miros de benzină. Camioane, excavatoare şi buldozere se mişcau pe pajiştea verde. Aici se va construi o autostradă.
Oamenii au tăiat copacii şi i-au urcat în maşini, au captat apa prin conducte, pe sub pământ, au acoperit pajiştea cu un strat de asfalt. Salcia nu mai exista. Cirip şi-a făcut cuibul într-un stâlp de beton. Le-a povestit mai târziu copiilor despre pârâul cu apa limpede, despre sălcii şi plopi.
a) Ce creşteau pe malurile pârâiaşului?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
b) Cine se mişcau pe pajiştea verde?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
c) Ce le-a povestit Cirip copiilor?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Uneşte cuvintele cu înţeles asemănător: 3. Leagă cuvintele cu înţeles opus:
zglobiu ramură bătrână au descoperit
şedea stătea i-au urcat tulbure
pajişte poiană au acoperit devreme
creangă jucăuş limpede tânără
au captat codru târziu i-au coborât
pădure au strâns se mişcau stăteau
4. Desparte în silabe cuvintele:
mesteceni - ___________________ excavatoare - _______________________
autostradă - _____________________
5. Ordonează cuvintele şi scrie o propoziţie:
cuibul, stâlp, Cirip, într-un, avea, autostradă, lângă.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Completează propoziţiile următoare cu semnele de punctuaţie corespunzătoare:
Unde se simţea miros de benzină ( )
Ce aer curat este în pădure ( )
Oamenii au captat apa prin conducte ( )
7. Ordonează momentele din textul citit:
( ) Oamenii au tăiat copacii.
( ) Cirip şi-a făcut cuibul într-un stâlp.
( ) Un pârâiaş şerpuia printre pajişti.
( ) Maşinile se mişcau pe pajiştea verde.
8. Formulează întrebări pentru următoarele răspunsuri:
Pârâiaşul şerpuia printre pajişti verzi.
_____________________________________________________________________________________
Autostrada va trece prin pădure.
_____________________________________________________________________________________
Oamenii au urcat copacii tăiaţi în maşini.
_____________________________________________________________________________________
9. Compune şi scrie trei propoziţii în care să foloseşti şi cuvintele: oameni, maşini, autostrada.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10*.Transformă cuvintele după modelul dat:
creşteau – cresc – vor creşte
urcau - ________________ - _________________
acopereau - _________________ - ____________________
povesteau - __________________ - _______________________
Dacă ai terminat, ajută veveriţa să ajungă la mâncarea ei preferată!
DESCRIPTORI DE PERFORMANŢĂ
Itemul |
Foarte bine |
Bine |
Suficient |
I1 |
Răspunde corect la toate întrebările; |
Răspunde corect la două întrebări; |
Răspunde corect la o singură întrebare. |
I2 |
Realizează corect toate corespondenţele; |
Realizează corect majoritatea corespondenţelor; |
Realizează corect două corespondenţe. |
I3 |
Realizează corect toate corespondenţele; |
Realizează corect majoritatea corespondenţelor; |
Realizează corect două corespondenţe. |
I4 |
Desparte corect în silabe trei cuvinte; |
Desparte corect în silabe două cuvinte; |
Desparte corect în silabe un cuvânt. |
I5 |
Scrie propoziţia fără omisiuni, corectă din punct de vedere gramatical; |
Scrie propoziţia cu una-două omisiuni minore; |
Scrie propoziţia cu mai mult de două greşeli de scriere. |
I6 |
Completează corect trei propoziţii; |
Completează corect două propoziţii; |
Completează corect o propoziţie. |
I7 |
Ordonează corect toate momentele textului; |
Ordonează corect două momente; |
Numerotează corect un moment. |
I8 |
Formulează corect trei întrebări; |
Formulează două întrebări corecte; |
Formulează o întrebare corectă. |
I9 |
Compune trei propoziţii, fără greşeli de punctuaţie şi ortografie; |
Compune două propoziţii, fără greşeli de punctuaţie şi ortografie; |
Compune o singură propoziţie corectă din punct de vedere gramatical. |
I10 |
Transformă corect toate cuvintele, respectând modelul dat; |
Transformă corect două cuvinte; |
Transformă corect un singur cuvânt. |