Viewing Single Post
read the thread: Particularitatile copilului
AnnaE
#0

Particularitatile copilului CURS 1

Deoarece nu exista 2 lectii la identice ele se deosebesc prin ceva in functie de particularitatile copiilor. Pentru a descoperi aceste particularitati trebuie sa stim urmatoarele :

– copilul trebuie sa citeasca mai intai pe litere apoi pe silabe
– copilul de la invatamantul prescolar si apoi primar este stapan pe sine
– isi ordoneaza gesturile
– are putere de concentrare mai mare
– poate participa la activitatile de invatare, adica la invatamantul primar circa 45 de minute si prescolar nu mai mult de 25 de minute. ASA AR TREBUI.
– este atent la propria persoana
– se poate interioriza si cand se afla in aceasta stare este greu de schimbat
– simte dorinta de a-i ocroti pe cei mici
– doreste sa converseze cu cei mari
– poate lucra in echipa
– doreste sa fie ascultat
– isi poate prezenta anumite idei si incearca sa si le sustina
– pune intrebari si cere raspunsuri
– orizontul de cunoastere se largeste si copilul doreste acest lucru, depinde cum il indrumi, daca simte ca-l obligi, se inchide in el si nu mai receptioneaza nici un mesaj
– vrea sa se comporte asemenea celor mai mari, uneori depasindu-si posibilitatile
– se descurajeaza usor cand nu reuseste, de aceea trebuie sa ne ocupam de intarirea fortelor de incredere

Invatatmantul primar

– acum copilul nu mai invata din obligatie
– ii sadim increderea in fortele lui si il motivam pentru invatare
– exprimarea este mai sigura
– propozitiile sunt de regula dezvoltate, unii pot sa elaboreze chiar texte
– daca a exersat la gradinita, reuseste sa aseze in ordine logica mai multe propozitii dezvoltate
– are deprindere la ordine si disciplina
– in perioada scolaritatii copiii inregistreaza diferite progrese in dezvoltarea psihica si intelectuala
– invatarea organizata devine tipul fundamental de activitate
– in scoala isi insuseste cunostinte, isi formeaza abilitati si aptitudini pentru invatare pe care n-ar putea sa le dobandeasca singur
– scoala impune modele noi de viata, modele care se imprima in universul interior
– scoala il formeaza pentru viata sociala cu conditia sa-i spui pentru ce invata, la ce-i foloseste scoala
– la venirea in scoala, daca gradinita a facut ce trebuia, stapanesc in buna masura sistemul limbii
– totusi aceste cunostinte nu sunt solide. Influentele factorilor externi(a mediului inconjurator) ar putea sa modifice modul lui de gandire
– in legatura cu limbajul(exprimarea) intalnim copii cu deviatii serioase in acest sens in functie de mediul cultural in care se dezvolta si deviatiile de limbaj in functie de zona in care se afla
– o pronuntie incorecta duce la o scriere incorecta
– psihologia spune ca un copil poate lucra in grupe dupa 7 ani
– invatamantul formeaza deprinderile intelectuale de baza (scrisul, cititul, calculul)
– copilul isi schimba statutul social, este mai important in familie si in grupurile de copii
– dincolo de 7 ani copilul intra intr-o periaoda de adaptare si trairi
– dincolo de 8 ani isi formeaza o expansiune caracteristica de relariile cu mediul datorita curiozitatii
– la 9 ani apar capacitati noi de autoconducere si autonomie, devine mai ordonat si mai perseverent devenind mai atent cu ordonarea timpului
– apare capacitatea de stapanire de sine
– ca sa se adapteze eficient este nevoie de alternare a activitatii de invatare cu cea de recreere
– dupa fiecare 45 de minute AR TREBUI sa fie o etapa de recreere de 15-20 de minute si cantitatea de lectii se stabileste cu multa grija in asa fel incat sarcinile didactice dificile sa fie atragatoare si accesibile
– relatiile profesorilor cu elevii trebuie sa fie deschise si nestresante
– RABDAREA trebuie sa fie o caracteristica a dascalului
– in cadrul porcesului de predare invatare se formeaza atentia voluntara, creste stabilitatea atentiei si distributivitatea ei, se dezvolta gandirea si imaginatia
– se remarca in mare masura creativitatea