Viewing Single Post
AnnaE
#1

Fișă de lucru
Verbul – recapitulare – clasa a IV-a

 

1. Definiti verbul

………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………

 

2. Timpurile verbului:

– …………………………………………………………………………………
– …………………………………………………………………………………
– …………………………………………………………………………………

 

3. Scrie cuvinte cu sens opus pentru verbele :

vorbește =
vin =
pornește =
urc =
iubește =
câștigă =
stă =
stinge =

 

4. Subliniază verbele din lista de mai jos:

trec, pantofi, păstor, se petrece, acţiune, grădină, emană, stăpână, plouă, coace, cuptor, udă, pleacă, lung, secetos, repede, aduce, tună, formează, ceas, cuprinde, alunecă, panou, vine, adulmecă, nimereşte, îndoaie, careu, scrie, încearcă, rană, a răni

 

5. Găseşte cuvinte cu sens asemănător:

a cotropi = ………………………………
a-şi aduce aminte = …………………
a studia = …………………………………
a băga de seamă = ……………………
a descoperi = ……………………………
a ţine locul= ……………………………..
a birui = ……………………………………
a sta în cumpănă = ……………………
a călăuzi = …………………………………
a lua la goană pe cineva =…………….

 

6. Citeşte cu atenţie. Transcrie trecând toate verbele la timpul trecut.

Soseşte toamna. Vremea se răcoreşte. Frunzele cad la pământ.

 

7. Subliniază cu o linie verbele din textele următoare. Scrie in caiete persoana şi numărul

 

Brânduşele răsar. Păsările cântă pe monumente, îmbătrânesc şi pier.Fapta nu moare niciodată. Ea trece din generaţie în generaţie. Soldaţii noştri, adormiţi în Tatra , nu vor dispărea în memoria noastră.
(Brânduşele, după Eusebiu Camilar)

 

8. Scrie la forma potrivită verbele din paranteză:

El (merg) ………………………. la pădure .
Aurel și Elia (scrie) ……………………….. o invitație la ziua lor.
Noi (coloraţi)………………………………… o floare.

 

9. Trece verbele din textul următor la numărul plural.

Băiatul se aşază pe marginea patului. Acum va citi o pagină din cartea preferată. E o poveste cu un zmeu care a furat o prinţesă şi a dus-o în lumea lui.