Viewing Single Post
AnnaE
#0

Stiluri de predare                                                                        cursul din 4 aprilie 2017

1. Stilul de comanda sau directiv – bazat pe autoritatea profesorului care comanda succesiunea activitatilor sau activitatile sunt impuse, in totalitate prin intermediul programarii/a programelor nucleu.

2. Stilul practic – bazat pe o explicatie precisa, apoi pe o executie prin imitatie din partea subiectului/elevului

3. Stilul de reciprocitate – bazat pe evaluarea reciproca dupa criterii pregatite de profesor (ca in cazul activitatii in echipa, a invatarii in perechi)

4. Stilul de autocontrol – cu accent pe autonomia subiectului si capacitatilor sale de autoevaluare

5. Stilul de incluziune – de includere a elevului in indeplinirea unor sarcini de niveluri diferite, el fiind acela care decide la ce nivel se poate implica

Stiluri de predare II 

6. Stilul centrat pe descarcare dirijata

7. Stilul centrat pe descarcare convergenta – menit sa conduca la descarcarea solutiei unei probleme/la formularea unei concluzii prin rationament si gandire critica.

8. Stilul centrat pe actiunea divergenta – ce conduce la gandirea pe traiectorii necunoscute, neobisnuite, spre solutii inedite, spre creativitate.

Alte criterii de predare

a) Stilul autoritar – se carcaterizeaza prin selectarea si promovarea tehnicilor, a procedurilor de invatare, a etapelor actiunii dirijate efectiv de catre profesor. El structureaza timpul, nu incurajeaza initiativele, sanctioneaza atitudinile si rezultatele instruirii elevilor, mentine o anumita distanta fata de grup.

b) Stilul democratic – profesorul incurajeaza implicarea activa a elevilor in procesul invatarii, initiativa, potentialul lor creativ

c) Stilul permisiv sau laissez-faire – releva rolul pasiv al educatorului, indiferenta, minimalizarea fenomenelor semnificative in procesul instruirii, accepta deciziile elevilor, comune sau individuale; nu face evaluari la adresa comportamentelor elevilor, manifesta un nivel scazut al aspiratiilor si exigentelor pedagogice ale predarii;lasa demersul diddactic sa mearga de la sine.

Teme : Precizati 3 stiluri de predare recunoscute pentru profesor

2. Ce inseamna profesor “bun”? Trei aspecte

The influence of good teacher can never to ERASED – Influenta unui profesor bun nu poate fi stearsa niciodata

The mediocre teacher tells – Un profesor mediocru vorbeste

The good teacher explains  – Un profesor bun explica

The superior teacher demonstrates – Un profesor superios demonstreaza

The great teacher – Marele profesor