AnnaE
#0

Diagrama Venn

Se poate utiliza atât în activităţi de predare-învăţare, cât şi în fixarea şi evaluarea cunoştinţelor.
Diagrama Venn se aplică în activităţi de observare, povestire, joc didactic, convorbire.

 

Realizarea „diagramei VENN“

 

• Diagrama VENN este constituită din două cercuri care se suprapun parţial.

 

• Se foloseşte diagrama pentru a indica asemănările şi deosebirile între două metode de preparare, utilaje, aparate tehnologice etc.

 

• Se lucrează în perechi, un elev scrie caracteristicile metodei directe, celălalt, caracteristicile metodei indirecte;

 

• Completeaza împreună zona de intersecţie cu asemănările celor două;

 

Asocierea cu alte perechi şi compararea rezultatelor;

 

• Toate diagramele echipelor se afişează pe un poster, pe tablă. Observarea şi corectarea greşelilor cu creioane colorate; 

 

* Fac o autoevaluare a muncii cu calificative: Foarte Bine, Bine, Suficient, Slab, Foarte Slab.Asocierea cu alte perechi şi compararea rezultatelor;

 

• Toate diagramele echipelor se afişează pe un poster, pe tablă. Observarea şi corectarea greşelilor cu creioane colorate; • Fac o autoevaluare a muncii cu calificative: Foarte Bine, Bine, Suficient, Slab, Foarte Slab.

 

Etapele metodei sunt următoarele:

– comunicarea sarcinii de lucru

– activitate în pereche sau în grup ( se completează diagrama individual, apoi se discută în perechi sau în grup, corectându-se şi completându-se informaţiile)

– activitate frontală – Se completează de fiecare copil / grup diagrama realizată pe un poster sau o coală

 

 

 

foto: metode de invatare

 

 

Tehnica Diagrama Venn are o scară largă de aplicare, la orice etapă a lecţiei, la orice tip de lecţie, în cadrul tuturor modurilor de organizare a clasei. În învăţarea centrată pe elev, profesorul capătă la prima vedere o „oarecare paloare”, căci elevul este miezul problemei. Cadrul didactic exercită roluri cu mult mai nuanţate decât înainte. Succesul la clasă depinde de competenţele profesorului de a crea oportunităţile optime de învăţare pentru fiecare elev. Profesorul acţionează mereu, dar adecvat şi adaptat nevoilor grupului.