AnnaE
#0

Abordarea copilului hiperactiv în grupă

Pentru ca hiperactivitatea unui copil “Robert” sa poate fi, oarecum, tinuta sub control, ar fi bine sa fie asezat intr-un loc unde nu poate fi distras de ceea ce se intampla in jur (nu langa fereastra, langa usa sau langa un alt copil cu un comportament asemanator), de preferat cat mai aproape de doamna educatoare .

 

 

- de asemenea, pentru a-i satisface, cat de cat, nevoia de miscare, ar fi bine sa i se incredinteze niste sarcini care sa-i permita, din cand in cand sa se ridice de pe scaun, cu un anumit scop, fara a deranja, astfel ora (sa ştearga tabla, sa imparta creioane/foi celorlalti copii, sa deschida o fereastra atunci cand il roaga doamna)

 

 

- atunci cand, totusi, deranjeaza prin hiperactivitate sau prin vorbire excesiva, sa i se reaminteasca, pur si simplu, pe un ton linistit dar ferm, ca trebuie sa stea pe scaunel pana la indeplinirea sarcinii sau ca, vorbind, ii deranjeaza pe ceilalti.

 

 

- ar fi bine sa fie antrenat mai des la raspunsuri sau activitati practice in timpul lectiei, sa fie intrebat mai des ce are de facut, sa fie facut atent

atunci cand li se comunica copiilor ceva important („Robert, ce spuneam ca avem de facut acum?”) si sa fie incurajat atunci cand reuseste sa stea linistit si sa se concentreze la lectii („Bravo, Robert! Te descurci minunat! Continua!”).

Atunci cand nu este atent si privirea ii „fuge” in alta parte, trebuie doar sa i se atraga atentia printr-un gest sau spunand : „Suntem atenti!”(daca se va spune de prea multe ori „Robert, fii atent!” este posibil ca ceilalti copii sa-l ironizeze).
 

 

- atunci cand i se da o sarcina, doamna ar fi bine sa verifice daca Robert a ascultat pana la capat si a inteles ce are de facut.

 

 

- e bine sa fie stimulat pentru a lucra in grup, de exemplu sa stabileasca sarcini la care trebuie sa colaboreze cu alti 2-3 copii pentru a o indeplini .

 

 

- pentru a reusi, trebuie incurajat si valorizat permanent. Fiecare mic progres trebuie laudat imediat.

 

 

- ar fi bine sa aiba si la gradinita un tabel cu reguli, ca si acasa, in care doamna sa noteze, la sfarsitul zilei, comportamentele lui Robert, iar el sa il arate parinţilor la intoarcere (nu trebuie insa ca ceilalti copii sa stie de existenta acestui tabel, tot pentru a evita ironiile). Tabelul ar putea contine doar 2-3 reguli care tin de comportamentele cele mai problematice: atentia la lectii, ridicat de pe scaun, vorbit neintrebat.