Viewing Single Post
AnnaE
#0

Eseu argumentativ pe tema „ Copilaria”

 

Eu consider ca perioada copilariei este cea mai importanta perioada din viata omului, atat datorita faptului ca este cea in care deprindem cele mai importante invataminte ale vietii, cat si datorita faptului ca o pastram vie pe parcursul celorlalte perioade ale vietii, neuitand-o niciodata si pastrarea ca pe o amintire sfanta in sufletul nostru.

In primul rand, sa nu uitam ca perioada copilariei este cea in care incepem sa cunoastem lumea, luand contact cu tot ce se afla in jurul nostru, invatam lucruri noi, reguli si tot ceea ce este important pentru viitorul nostru.  Este perioada in care ne formam personalitatea invatand care sunt valorile vietii pe care trebuie sa le pastram in constiinta noastra, folosindu-ne de ele si incercand sa le dezvoltam pentru ca mai tarziu la randul nostru sa le transmitem mai departe.

Ion Creanga in „Amintiri din copilarie” povesteste istoria copilariei sale, traita sau vazuta de el pana la varsta maturitatii. Este o copilarie din mediul taranesc traita in satul Humulesti. Isi largeste sfera de sensibilitate si intelegerea, se implica sufleteste si se formeaza ca om.

I.L.Caragiale in cele doua schite „ Vizita” si „Dl Goe” prezinta portretul copilului apartinand unei familii instarite si urmarile unei educatii gresite, cei doi eroi fiind ridiculizati de marele dramaturg.

Barbu Stefanescu Delavrancea, evoca si el in schitele „Bunica si Bunicul” atmosfera de basm a copilariei prin descrieerea celor doi bunici care ne dau intotdeauna senzatia de iubire si ocrotire.

Asadar, copiii invata din aceste texte cum sa respecte reguli, cum sa devina in viitor oameni de valoare.

In al doilea rand, prin aceste povesti si povestiri, copii descopera ca nu toti au parte de o copilarie fericita si invata ce este dispretul, indiferenta, descurajarea, egoismul si ingamfarea care nu fac parte din lumea copilariei.

Drama copilului sarman, intr-o societate nedreapta se ilustreaza in „Fetita cu chibriturile” de Hans Cristian Andersen, in care eroina fara nume este reprezentativa pentru toti copiii sarmani care traiesc intr o societatea dominanata de exploatare sociala.

In „Dumbrava minunata” a lui Mihail Sadoveanu se prezinta copilul printr-o impletire a realului cu fantasticul. Lizuca adoarme in dumbrava din padure si se viseaza in lumea basmelor,  transferandu-si necazurile din viata reala. Toate acestea il formeaza pe micul cititor, ii dezvolta imaginatia si gestul estetic.

In consecinta, din aceste texte, copiii invata cum sa se comporte in societate, cum sa se comporte cu semenii lor si devin mai sensibili fata de colegii lor aflati in suferinta.

In concluzie, felul in care sunt prezentate povestile si povestirile despre copilarie de catre marii scriitori ii fac pe copii sa invete cum sa se comporte, sa distinga binele de rau, sa se joace impreuna cu toti copiii indiferent de rang social si de etnie.

In plus, datorita studierii textelor care au ca tema copilaria, vor invata ca desi ei cresc si devin adulti si mai apoi batrani, spiritul si sufletul va ramane ancorat in copilarie, facandu-i sa-si doreasca in continuare sa se joace, sa iubeasca si sa aiba trairi speciale ca cele de la varsta copilariei.