Viewing Single Post
read the thread: Evaluare initiala romana
AnnaE
#0

EVALUARE INIŢIALĂ

CLASA a III-a A

 

                        Citeşte cu atenţie textul de mai jos:

 

        “- Am petrecut o vacanţă atât de interesantă! le spune Matei colegilor. 

         Aceştia s-au adunat în curtea şcolii pentru deschiderea unui nou an şcolar. Sunt nerabdatori să descopere lucruri noi împreună cu doamna învăţătoare. Dar doresc să-şi povestească şi aventurile din vacanţă. Aşa că se strâng toţi în jurul lui Matei.

  • Ia spune! Ce ai făcut?
  • Cel mai mult mia plăcut în tabără la munte. Cabana în care am stat era în mijlocul pădurii, lângă o peşteră. Am cercetat peştera de mai multe ori cu prietenii mei şi am găsit aici…
  • Copii, e timpul să fiţi atenţi! Începe! se aude vocea doamnei învăţătoare.

Toţi se aşează frumos în rând. Dar aşteaptă cu nerăbdare prima recreaţie!”

 

  1. Răspunde la întrebări:

 

-Unde se aflau copiii?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

-În ce anotimp se petrece întâmplarea?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

-Ce i-a plăcut cel mai mult lui Matei?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Marcheaza cu “X” caseta corespunzătoare răspunsului corect:

 

    • Unde era situate cabana în care a stat Matei?

          în curtea şcolii           într-o peşteră

          pe malul mării           în mijlocul unei păduri

 

    • Cu cine a explorat peştera?

           cu colegii                  cu doamna învăţătoare

           cu prietenii                cu părinţii

 

   •  De ce crezi că prima recreaţie e aşteptată cu nerăbdare de copii?

           pentru că vor să se joace

           pentru că toţi vor să povestească ce au făcut

           pentru că vor să afle ce a găsit Matei în peşteră

 

3. Transcrie din text, câte un enunţ care să aibă la sfârşit:

._______________________________________________________________________________________

 

?_______________________________________________________________________________________

 

!_______________________________________________________________________________________

 

4. Desparte în silabe cuvintele date:

Vacanţă-_______________________                şcolar-__________________________

rând-__________________________               interesantă-________________________

tabără_________________________                recreaţie-__________________________

 

 

5. Scrie cuvinte cu înţeles asemănător pentru:

spune-_____________________________________                 prietenii-_________________________

s-au adunat-_________________________________                pădurii-__________________________

să descopere-________________________________                vocea-___________________________

 

6. Formeaza perechi de cuvinte cu sens opus:

 

nou                 atenţi              se adună                    nerăbdare                         prima                 interesantă

neatenţi           vechi              răbdare                     se risipesc                       plictisitoare           ultima                 

 

7. Scrie enunţuri cu ajutorul cuvintelor : într-o , sau, s-au, s-a, sa.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

 

8. Precizează vocalele şi consoanele din cuvintele de mai jos.

 

     a d e v ă r                            m i n c i u n ă                                 î n t o t d e a u n a          

....................................................... ....................................................... ....................................................... ....

 

9.Scrie un bilet prin care Matei şi prietenii lui din tabără o anunţă pe doamna învăţătoare, care i-a însoţit acolo, că pleacă să cerceteze peştera.

 

                                                                                       ___________________________

                             

                                           _____________________________

 

________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

                                                                                    ______________________________

 

EVALUARE INIŢIALĂ LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ

CLASA A III-A 

COMPETENTE OPERAŢIONALE

C1- să formuleze  răspunsuri pe baza textului citit ;

C2- să marcheze răspunsurile corespunzătoare răspunsului corect;

C3- să transcrie din text enunţul care să aibă la sfârşit semnele de punctuaţie date;

C4-  să despartă cuvintele în silabe;

C5- să  identifice cuvintele cu înteles  asemănător ;

C6- să identifice cuvintele  cu înteles  opus  la  cuvinte  date ;

 C7-să construiască  enunţuri pe baza unui set de cuvinte date;

C8- să recunoască vocalele şi consoanele din cuvintele date;

C9- să construiască un bilet tinând cont de  cerinţă .

 

DESCRIPTORI DE PERFORMANTĂ

ITEM

FB

B

S

I 1

Răspuns corect şi complet: răspunde corect la toate întrebările

Răspuns parţial corect: răspunde corect la două întrebări

Răspuns parţial corect: răspunde corect la o întrebare

I 2

Răspuns corect şi complet: marchează corect toate răspunsurile

Răspuns parţial corect: marchează corect 2 din 3 răspunsurile

Răspuns parţial corect: marchează corect 2 din 3 răspunsurile

I 3

Răspuns corect şi complet: transcrie toate enunţurile  corespunzătoare din text

Răspuns parţial corect: transcrie 2 enunţurile  din 3 corespunzătoare din text

Răspuns parţial corect: transcrie 1 enunţurile  din 3 corespunzătoare din text

I 4

Răspuns corect şi complet: desparte toate cuintele în silabe

Răspuns parţial corect: desparte 4 din 6 cuvinte

Răspuns parţial corect: desparte 2 din 6

I 5

Răspuns corect şi complet:

găseşte înţeles asemănător  pentru cele 6 cuvinte

Răspuns parţial corect: găseşte înţeles asemănător  pentru 4 cuvinte din 6

Răspuns parţial corect: găseşte înţeles asemănător  pentru 2  cuvânt din 6

I 6

Răspuns corect şi complet:

găsește la toate cuvintele sensuri opuse

Răspuns parţial corect: găsește la 4 cuvinte din 6

Răspuns parţial corect: găsește la 2 cuvinte din 6

I 7

Alcătuieşte corect 6 propoziţii, utilizânt ortogramele date.

Alcătuieşte corect 4 propoziţii, utilizând ortogramele date.

Alcătuieşte corect 2  propoziţii, utilizânt ortogramele date.

I 8

Precizează corect numărul de vocale/consoane pentru toate cele 3 cuvinte.

Precizează corect numărul de vocale/consoane pentru 2 cuvinte.

Precizează corect numărul de vocale/consoane pentru 1 cuvânt.

I 9

Răspuns corect şi complet:

realizează biletul corect cu dată, formulă de adresare, conţinutul să fie legat de cerinţă, să scrie formula de încheiere şi semnătura.

Răspuns parţial corect: realizează biletul corect cu dată, formulă de adresare, conţinutul să fie legat de cerinţă,

Răspuns parţial corect: realizează biletul corect cu dată, formulă de adresare, conţinutul să nu fie legat de cerinţă, să scrie formula de încheiere şi semnătura

 

Matricea de specificaţii

 

Nr.

Ctr.

Conţinuturi/obiective

Cunoaştere

Înţelegere

Aplicare

Analiză

1.

Utilizarea informaţiilor dintr-un text (2itemi)

 

 

x

x

2.

Semnele de punctuaţie

 

 

x

 

3.

Silaba

x

 

 

 

4.

Sensul cuvintelor în context (2 itemi)

x

 

x

 

5.

Ortograme

 

 

x

 

6.

Vocale/consoane

 

 

x

 

7.

Text imaginativ (1 item).

 

x

x

 

   

 

 

 

 

 

 

 

CALITICATIVE OBŢINUTE

Numărulobiectivului

C1

C2

C3

C4

C5

C6

C7

C8

C9

Calificative finale

Numărul de elevi

FB

25

20

19

15

22

23

15

22

25

20

B

1

6

3

7

2

2

7

2

1

5

S

1

1

3

6

3

2

6

3

1

2

I

-

-

2

-

-

-

 

-

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aprecierea cu calificative;

CALIFICATIV

F.B.

B.

S.

I.

Nr. elevi

20

5

2

 

Greşeli frecvente:

- despărţirea cuvintelor în silabe

-întelegerea conţinutului textului prin formularea răspunsurilor complete la întrebări

- identificarea adecvată a sinonimelor;

- unii elevi nu respectă, din necunoaştere, neatenţie sau din neglijenţă regulile ortografice ale limbii române (scriu fără cratimă, fără semne diacritice) şi nici regulile de punctuaţie;

- există elevi care nu cunosc elementele de construcţie a comunicării şi nici mecanismul de funcţionare a limbii (nu fac acordul predicatului cu subiectul)

- exprimare greoaie şi încâlcită, în redactarea textului imaginativ, ideile nu au înlănţuire logică.

- nu toţi elevii se încadrează în limita de spaţiu impusă .

Măsuri de recuperare şi dezvoltare:

         -exerciţii de citire şi activităţi de învăţare ce vizeaza întelegerea textului;

     - aplicaţii care vizează noţiuni de vocabular, ortografie şi punctuaţie;

     - abordarea intradisciplinara şi interdisciplinară a conţinuturilor;

     - învăţarea  intuitiva a orografiei, prin joc; refacerea de către elevi a formulărilor scrise greşit  (care au fost corectate de învăţător) şi utilizarea în contexte variate pentu a fi reţinute vizual;

     - planşe cu ortograme afişate permanent;

     - ex. de observare şi analiza a diferitelor tipuri de texte,ex. de redactare a unor texte utilizand teme, mesaje , expresii din textele studiate;

           - elaborarea unor eseuri structurate şi nestructurate.