Analiza SWOT a testelor inițiale
Puncte tari:
- elevii au demonstrate că pot rezolva teste care cuprind diferite tipuri de itemi;
- elevii sunt capabili să aplice în contexte noi informațiile asimilate pentru rezolvarea
unor probleme concrete;
- recunosc cu ușurință valorile morfologice ale unor cuvinte date;
- recunosc figurile de stil;
- sunt capabili să realizeze o compunere respectând cerințele date.
Puncte slabe:
- elevii nu reușesc să respecte normele de ortografie, de punctuație și de exprimare;
- manifestă lipsă de atenție în rezolvarea cerințelor;
- exprimarea este deficitară, demonstrând un vocabular redus.
Amenințări:
- dezinteresul elevilor față de lectură;
- mijloacele moderne de informare promovează o atitudine mecanică și automată de învățare care nu ajută la formarea vocabularului;
- implicarea insuficientă a părinților.
Oportunități:
- folosirea materialelor audio-video în procesul de învățământ;
- utilizarea la clasă a unor metode interactive la care să participe toți elevii;
- participarea elevilor la concursurile școlare.