Proiectarea activității didactice
In funcţie de orizontul de timp luat ca referinţă, distingem două tipuri fundamentale de proiectare pedagogică:
- proiectarea globală – are drept referinţă o perioadă mai mare din timpul de instruire: de la un ciclu şcolar la un an de studiu şi se concretizează in elaborarea planurilor de invăţământ şi a programelor şcolare;
- proiectarea eşalonată – are drept referinţă perioade mai mici de timp şi se concretizează în:
• planificarea anuală;
• planificarea semestrială;
• proiectarea unităţilor de invăţare;
• proiectarea lecţiei.
Proiectarea anuală a activităţii are în vedere o perspectivă mai îndelungată asupra predarii unei discipline. Proiectarea anuală presupune:
a) definirea scopului instrucţiei educative urmarite în predarea acestei discipline
b) analiza structurilor conţinutului si delimitarea lui în capitole, teme
c) stabilirea ritmului de parcurgere a materiei
d) distribuirea timpului pe activităţi de predare, de recapitulare şi sinteză, şi de evaluare.
Şcoala ............. Profesor: ...............
Disciplina ........... Clasa/Nr. ore pe săpt./Anul.......
Semestrul
|
Nr. Crt.
|
Unităţi de învăţare (capitole) |
Evaluare |
Nr. ore |
Observaţii |
Planificarea semestrială a activităţii este o continuare si o particularizare a celei anuale, detaliată pe semestre , unde sunt trecute şi conţinuturile de la fiecare unitate
Nr. crt |
Unitatea de învatare |
Competenţe specifice/ Obiective de referinţă |
Conţinuturi |
Nr. Ore |
Data/ săpt |
Obs. |
Unitatea de invăţare are o structură omogenă din punct de vedere tematic, se desfăşoară continuu pe o perioadă de timp şi se finalizează prin evaluare; stabileşte strategii utilizate în parcurgerea acelor capitole, a metodelor, procedelor, a mijloacelor de învăţare, materiale didactice şi forme de organizare a activităţii Şcoala........ Disciplina........ Unitatea de învăţare..... Nr ore alocate..... Clasa/nr.ore săptămână...... Anul.....
Conţinuturi
(Cele din programa din cadrul unitatii mentionate mai sus
|
Obiective de referinţă / Competenţe specifice Se gasesc in programa |
Activităţi de învăţare Ex: activitati de....,Exercitii de indentificare a.... Exercitii de clasificare a ..., etc. |
Resurse materiale şi procedurale (metode, mijloace si forme folosite) |
Evaluare |
Data |
Obs |