Viewing Single Post
AnnaE
#0

                                                  Proiectarea activității didactice

 

In funcţie de orizontul de timp luat ca referinţă, distingem două tipuri fundamentale de proiectare pedagogică:                                                                                                                                                    

 - proiectarea globală – are drept referinţă o perioadă mai mare din timpul de instruire: de la un ciclu şcolar la un an de studiu şi se concretizează in elaborarea planurilor de invăţământ şi a programelor şcolare;

- proiectarea eşalonată – are drept referinţă perioade mai mici de timp şi se concretizează în:                         

 • planificarea anuală;
• planificarea semestrială;
• proiectarea unităţilor de invăţare;
• proiectarea lecţiei.                                                                                                                                                

Proiectarea anuală a activităţii are în vedere o perspectivă mai îndelungată asupra predarii unei discipline. Proiectarea anuală presupune:

a) definirea scopului instrucţiei educative urmarite în predarea acestei discipline
b) analiza structurilor conţinutului si delimitarea lui în capitole, teme
c) stabilirea ritmului de parcurgere a materiei
d) distribuirea timpului pe activităţi de predare, de recapitulare şi sinteză, şi de evaluare.

 

 Şcoala .............                                    Profesor: ...............

 Disciplina ...........                                Clasa/Nr. ore pe săpt./Anul.......

 

Semestrul

 

 

Nr.

Crt.

 

 

Unităţi de învăţare (capitole)

 

Evaluare

 

Nr. ore

 

Observaţii

 

Planificarea  semestrială  a activităţii este o continuare si o particularizare a celei anuale, detaliată pe semestre , unde sunt trecute şi conţinuturile de la fiecare unitate  

 

Nr. crt

Unitatea  de învatare

Competenţe

specifice/ Obiective de referinţă

Conţinuturi

Nr. Ore

Data/ săpt

Obs.

Unitatea de invăţare are o structură omogenă din punct de vedere tematic, se desfăşoară continuu pe o perioadă de timp şi se finalizează prin evaluare; stabileşte strategii utilizate în parcurgerea acelor capitole, a metodelor, procedelor, a mijloacelor de învăţare, materiale didactice şi forme de organizare a activităţii                                                                                                                                                                                       Şcoala........                                                                                                                                                                                                                  Disciplina........                                                                                                                                                                                                   Unitatea de învăţare.....                                                                                                                                                                                                                 Nr ore alocate.....                                                                                                                                                                                                         Clasa/nr.ore săptămână......                                                                                                                                                                                                         Anul.....

Conţinuturi

 

(Cele din programa din cadrul unitatii mentionate mai sus

 

Obiective de referinţă / Competenţe specifice

Se gasesc in programa

Activităţi de învăţare

Ex: activitati de....,Exercitii de indentificare a.... Exercitii de clasificare a ..., etc.

Resurse materiale şi procedurale

(metode, mijloace si forme folosite)

Evaluare

Data

Obs

 

 

 

 

Attachments