AnnaE
#0

          Acest articol identifica câteva tipuri de personalităţi dificile şi va oferă câteva păreri despre cum sa te descurci în compania unor astfel de oameni.

          Comunicarea cu persoanele dificile este un fapt de fiecare zi. Cu cat te vei descurca mai bine, cu atât mai uşor îţi va fi sa îţi duci sarcinile la capăt şi sa te integrezi – în cariera şi în afara ei.

          Chiar daca eşti un sociabil înnăscut, cu siguranţă ştii câteva persoane care îţi pun temperamentul la grea încercare. Fie ca aceştia sunt colegi, superiori, sau cei cu care lucrezi zi de zi, capacitatea de a te descurca cu ei va fi critica pentru succesul tau în cariera.

          1. Cel care loveşte în spate.

          Acesta este cel care îţi trădează încrederea şi poate fi letala pentru careira ta. Fie ca motivele lor sunt lipsa de încredere în sine sau ambiţie nemăsurată, cei care lovesc în spate stau pe poziţie nerăbdători sa lovească.

          Din păcate aceştia nu sunt uşor de identificat, decât daca au re [putati formata.

          Dar iată nişte simptome care te vor ajuta sa ii identifici.

          E cineva cu care nu prea ai avut de-a face şi care brusc e fermecător cu tine?

          • Îţi pune prea multe întrebări personale?

          • Ai aflat cumva ca cineva se interesează despre cum te descurci, ce faci pe ceilalţi?

          Acestea sunt semne ca cineva vrea sa strângă informaţii pe care sa le folosească împotriva ta.

          Pentru oamnei de acest fel chiar şi o propoziţie de genul “Mi-ar plăcea sa stau în New York într-o zi” ar putea fi folosita să-l facă pe sef sa creadă ca nu eşti dedicat companiei şi slujbei şi planiesti sa pleci. Cei care lovesc în spate vor sa urce pe scara avansărilor în orice fel pot şi daca te vadca pe o ameninţare vor prinde ocazia şi te vor discredita.

          Cum sa te porţi cu cei care lovesc în spate.

          Fii atent ce spui în momentul în care intri într-o companie. Fii prietebnos şi cordial fara să-ţi dai la iveala gândurile cele mai ascunse unor oameni pe care nu-L cunoşti defel.

          Oricât de bun te consideri în judecarea oamenilor, cea mai bune apărare împotriva celor care lovesc în spate nu expune în totalitate planurile tale, probleme personale, sau stiluri de viaţă ciudate. Grupul poate fi tolerant fata de situaţii diverse în prezent, dar asta nu înseamnă ca şi cei din compani ta vor accepta.

          2. Atotştiutorii.

          Spre deosebire de cei care lovesc în spate, care lucrează în secret, atotştiutorii îşi fac prezenta simţită. Atotştiutorii au fost în companie de ceva timp şi în consecinţă, se simte superior fata de toţi ceilalţi pentru ca au aflat multe despre companie.

          Totuşi, atotştiutori nu sunt la nivel executiv; din contra, atotştiutorii sunt la baza piramidei.

          De obicei cei de felul acesta sunt absolvenţi sau tineri.

          Trăsături.

          Fie ca urmare a caracterului sau a educateii, atotştiutorii par încrezători în ei şi cu un cap deasupra celorlalţi.

          Deseori ii dispretiesc pe cei care ii contrazicCrezand ca stiu toate răspunsurile, cer respect şi dac sunt atacaţi pe un domeniu pe care il cunosc se irita.

          Cum sa te porţi cu atotştiutorii.

          Daca nu poţi sa ii eviţi, încearcă următoarele:

          Fii pe cat de politicos şi noncomabtiv posibil.

          Recunoaşte sfaturile şi experienta lor, apoi continuă-ţi treaba.

          Nu le sugera noi metode unui atotştiutor. Rasounsul s-ar puteasa fie o privire rece şi un comentariu negativ de genul “n-o sa meargă niciodată” sau “noi nu facem asa.”

          Controlează de doua, trei ori tot ce trimit unui atotştiutor. Nu-l da ocazia şi satisfacţia sa vadă ca ai greşit.

          Intreba-L sa le arăţi ca le respecţi experienta. Probabil ca o persoana de genul acesta a purtat o ciuda multa vreme, pentru ca simte ca nimeni nu-L respecta opinia. Demonstrându-L disponibilitatea de a-l asculta, ii vei mângâia orgoliul şi il poţi transforma într-un aliat.

          Daca seful tau e atotştiutor.

          Cel mai bun mod să-l faci să-ţi accepte ideea este să-l faci sa creadă ca e ideea lui. Cum?

          Explicând problema, menţionând soluţia în treacăt şi apoi negând-o la fel de repede. Daca spui,

          “Asta nu va merge niciodată aici,” atotştiutorul probabil va susţine ideea. doar să-ţi demonstreze ca el are dreptate şi tu nu.

          3. Martirul.

          Martirii îşi petrec vreamea plângându-se, oftând şi plângându-se de probleme, dureri de cap, program lung şi munca grea. Daca le oferi ajutor sau dai sugestii, martirul o va respinge rapid, pentru ca o soluţie la problema va distruge actul sau de maritriu.

          Jocul martirului este sa arate cat de stresat este, pentru ca martirii trăiesc pentru mila.

          Pe da alta parte, daca sunt ignoraţi, vor deveni şi mai dispreţuitori şi se vor îndepărta.

          Astfel ca cel mai bun lucru de făcut este:

          Sa le spui lucruri pe care vor sa le audă dar pe care le aud rar.

          Ai putea spune, “Ionuţ, chiar eşti cel mai ocupat dintre cei din departament. Şi crede-mă, oamenii vad.” O data ce primeşte atenţia după care ofta, martirul se va lumina şi se va plânge mai putin.

          4. Prima dona.

          Va face acest cuvânt sa va gândiţi la secretara directorului?

          Stereotip sau nu, prima dona este de obicei secretara supra-protectiva care apar agresiv biroul sefului. Înregistrează fiecare vizitator sau telefon către sef şi îşi extinde puterea la limite. Este 3 foarte posibil ca prima dona să-şi păstreze postul pentru ca ii mângâie ego-ul sefului şi il face face simtă important. Şi ea, la randul ei, cere respect egal.

          Ce se întâmplă daca iriţi o prima dona

          • Mesajele pe care le laşi nu vor ajunge niciodată în biroul sefului.

          • Întâlnirile vor fi anulate sau amânate consant.

          • Corespondenta şi documentele lăsate vor cădea într-o gaura neagra.

          Cum sa te porţi cu prima donele.

          Evit-o cat de mult posibil. Daca trebuie sa va întâlniţi, fiţi cordial şi ne-amenintator în atitudine, ton şi cuvinte. Dar tine mnte ca nu trebuie sa ajungi cel mai bun prieten sau aliat ci doar sa evitaţi sa deveniţi obiectul furiei sale. Pentru ca daca nu sunteţi la fel de important ca seful ei, cu siguranţă nu o veţi cuceri.

          5. Manipulatorul.

          Manipulatorii ii fac pe ceilalţi sa acţioneze în modul dorit de ei, prin farmec epsronal sau simpatie.

          Tu, victima, probabil nu vei realiza ca ai fost prinsa într-o munca ce nu intra în atribuţiile tale pana nu e prea târziu.

          Cum acţionează un manipulator?

          Un manipulator în acţiune va începe prin a deschide conversaţii obişnuite. Ca o întâmplare va adăuga, “Apropos: ai putea să-mi faci o favoare?” sau “ma întreb daca ai putea sa ma ajuţi cu ceva pentru ca sunt foarte prins şi tu te pricepi la research (sau organizare, sau scris sau orice altceva de care are nevoie).”

          Sau poate îşi va deghiza cererea sub forma unei oportunităţi pe care o poţi fructifica prin luarea unei responsabilitai în plus care va arata de ce eşti în stare. Manipulatorul nu va acorda credit nimănui pentru ce a făcut pentru el. Aşa poţi diferenţia manipulatorul de o persoana care pur şi simplu cere ajutor şi va recunoaşte ajutorul oferit.

          Alt scenariu ar fi să-ţi spună cat de supra-lncarcat este, şi, n-ar fi minunat daca ar putea 4 să-l ajute cineva sa termine sa poată pleca din birou pe la 7.

          Cum sa răspunzi la manevrele manipulatorilor:

          • “Te-aş ajuta cu placere, dar trebuie sa termin întâi cu seful meu.”

          • “Mi-ar plăcea sa te ajut, dar şi eu sunt încărcat azi. Daca am timp liber, cu cea mai mare placere. Dar după cum vad, voi lucra toată noaptea, la fel ca tine!”

          • “De fapt şi eu as avea nevoie de putin ajutor. Facem următoarele: Te ajut în seara asta daca stai maine după-amiază şi ma ajuţi sa termin materialul.” Daca persoana în cauza este manipulator şi are ca scop sa primească ceva pe degeaba, probabil va dispărea în viitor.

          6. Bârfitorul.

          Exista cel putin unul în fiecare birou: cineva caruie ii place sa vorbească – şi sa judece – tot ce fac ceilalţi.

          Bârfitorii trag putere şi satsfactie din faptul ac sunt surse de informaţie. Şi nu au prejudecăţi ca răspândesc informaţii personale sau intime. Pentru ca cei de acest fel nu numai imparstie, ci şi creează zvonuri majoritatea din ce spun nu este autentic 100 %.

          Cum sa răspunzi la atacurile bârfitorului.

          Refuza cu tact sa răspunzi sau sa contribui la ce zice sau schimba subiectul politicos.

          Foloseşte o abordare directa spunând, “Tudor este un tip amabil şi nu vreau sa vorbesc despre asta în absenta lui. Putem vorbi despre altceva?”

          Opreşte zvonul înainte să-l înceapă şi transmite clar ca nu eşti interesat. Dar cu politeţe, pentru ca altfel zvonarul se va introarce împotriva ta.

          Insa cea mai buna apărare împotriva zvonurilor este sa nu vorbeşti despre tine oricui la început.

          7. Verificatorul.

          Vreificatorii sunt peroane care, când deleagă, nu vor lăsa pe nimeni sa facă treaba singuri. La fiecare ora, verificatorul va suna sa întrebe, “Cum merge?”. Poate ca o astfel de persoana este un 5 delegator care nu are încredere în cei cărora le deleagă sarcini. Poate nu are destula treaba. Sau poate este doar nerăbdător, presat de timp şi de altcineva. Oricare ar fi motivul, tu vei fi cel iritat, presat şi pus la colt.

          Cum să-ţi iei verificatorii din spinare?

          Asigură-l ca dai întreaga atenţie proiectului şi daca ai întrebări sau probleme vei apela la el.

          Oferă-te sa il informezi despre progreze constant. Daca mesajul tot nu atinge tinta, transmite direct: “Nu crezi ca timpul tau este prea valoros sa ţi-l petreci evaluând fiecare pas din acest proiect? Am hotărât deja un program şi daca apar probleme te voi anunţa.”

          De îndată ce va înţelege ca vei face o treaba mai buna în linişte, cu siguranţă ca mania verificării va scădea şi îţi va fi acordat spatiu de acţiune. Şi mai ales daca predai proiectul la timp şi la înălţime vei câştiga încrederea unei astefl de persoane pentru data viitoare.

          În orice organizatie vei avea de a face cu cel puţin un tip dintre toate acestea, in modul cel mai fericit şi daca nu reusesti sa le schimbi compo rtamentul, cel putin trebuie sa inveti sa te descurci in lucrul cu astfel de persoane. Pentru ca cu cat faci mai bine acest lucru, cu atat vei da rezultat e mai bune.

(Anonim)