AnnaE
#0

Nume si prenume _____________________         

Data______________

 

Fisa de lucru -  Două puncte

 

 

1. Citeşte şi observă unde s-a folosit semnul „două puncte”:

A.       Domnul învăţător spune:

           - Copii, mâine mergem în excursie!

B.     În gospodăria bunicii sunt o mulţime de animale: vaci, viţei, porci, păsări,   cai  şi oi.

           În ghiozdanul elevului sunt multe obiecte: cărţi, caiete, penar, acuarele.

                  C.       Cifrele pare sunt: zero, doi, patru şase, opt.

( înaintea cuvintelor unei persoane, a unei enumerări sau a unei explicaţii)

 

 

2. Începutul vorbirii fiecărui personaj este însemnat cu linie de dialog

 

  1.  
    • Irina, îţi place să citeşti poveşti?
    • Îmi place foarte mult!

 

     

3.  Pune semnul două puncte. Explică folosirea semnului [: ]:

 

  a) Lui Moş Martin îi plac mult   zmeura, mura şi mierea.

Semnul [: ] s-a folosit înaintea _______________________

  b) Bunicul mi-a spus cu mândri

  - Suntem neam de daci şi de romani!

         

Semnul [: ] s-a folosit înaintea ______________________

          c) Din iarbă se auzea un ţârâit plăcut   cri! cri! cri!

          Semnul [: ] s-a folosit înaintea ______________________

 

     

4. Pune semnele de punctuaţie potrivite:

        E toamnă __ Copiii s-au dus în parc __

        Ionel strigă vesel __

         __ Uite un fluturaş __

         Marioara spune __

         __ Am găsit o viorea __

         __ Ce colorate sunt frunzele __ se bucură copiii __

 

    

5. Alcătuieşte enunţuri în care să foloseşti două puncte:

....................................................... ....................................................... ......................................

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

....................................................... ....................................................... ......................................

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

 

Ce jocuri îţi plac?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _ _  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __  __ _  __ _ __  _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _  __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

          Ce desene animate ai văzut?

....................................................... ....................................................... ......................................

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

....................................................... ....................................................... ......................................

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

         

 

Ce lecturi ai citit în vacanţă?

....................................................... ....................................................... ......................................

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

....................................................... ....................................................... ......................................

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

         

 

5. Ordonaţi enunţurile astfel încât să obţineţi un text. Transcrieţi textul.

     -    Bine, îşi voi povesti despre vitejia strămoşilor noştri.

     Este seară. Eu îi spun bunicului:

 

  • - Te ascult cu toată atenţia, bunicule.
  • - Bunicule, te rog, mai povesteşte despre daci şi romani!

....................................................... ....................................................... ......................................

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

....................................................... ....................................................... ......................................

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

 

 

Attachments
Fisa de lucru - Două puncte.doc 39.5 Kb . 254 Views