Nume si prenume _____________________
Data______________
Fisa de lucru - Două puncte
1. Citeşte şi observă unde s-a folosit semnul „două puncte”:
A. Domnul învăţător spune:
- Copii, mâine mergem în excursie!
B. În gospodăria bunicii sunt o mulţime de animale: vaci, viţei, porci, păsări, cai şi oi.
În ghiozdanul elevului sunt multe obiecte: cărţi, caiete, penar, acuarele.
C. Cifrele pare sunt: zero, doi, patru şase, opt.
( înaintea cuvintelor unei persoane, a unei enumerări sau a unei explicaţii)
2. Începutul vorbirii fiecărui personaj este însemnat cu linie de dialog
-
- Irina, îţi place să citeşti poveşti?
- Îmi place foarte mult!
3. Pune semnul două puncte. Explică folosirea semnului [: ]:
a) Lui Moş Martin îi plac mult zmeura, mura şi mierea.
Semnul [: ] s-a folosit înaintea _______________________
b) Bunicul mi-a spus cu mândri
- Suntem neam de daci şi de romani!
Semnul [: ] s-a folosit înaintea ______________________
c) Din iarbă se auzea un ţârâit plăcut cri! cri! cri!
Semnul [: ] s-a folosit înaintea ______________________
4. Pune semnele de punctuaţie potrivite:
E toamnă __ Copiii s-au dus în parc __
Ionel strigă vesel __
__ Uite un fluturaş __
Marioara spune __
__ Am găsit o viorea __
__ Ce colorate sunt frunzele __ se bucură copiii __
5. Alcătuieşte enunţuri în care să foloseşti două puncte:
....................................................... ....................................................... ......................................
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
....................................................... ....................................................... ......................................
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Ce jocuri îţi plac?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ __ _ __ _ __ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ce desene animate ai văzut?
....................................................... ....................................................... ......................................
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
....................................................... ....................................................... ......................................
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Ce lecturi ai citit în vacanţă?
....................................................... ....................................................... ......................................
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
....................................................... ....................................................... ......................................
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
5. Ordonaţi enunţurile astfel încât să obţineţi un text. Transcrieţi textul.
- Bine, îşi voi povesti despre vitejia strămoşilor noştri.
Este seară. Eu îi spun bunicului:
- - Te ascult cu toată atenţia, bunicule.
- - Bunicule, te rog, mai povesteşte despre daci şi romani!
....................................................... ....................................................... ......................................
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
....................................................... ....................................................... ......................................
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________