Numele _________________________ _________________
Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare ,,În lumea plantelor "
1) Calculați
210 + 546+ 721+ 347- 606- 1.000-
179 235 279 102 345 625
2) Află :
a) diferența numerelor 182 și 94 _________________________________
b) suma vecinilor numărului 400 __________________________________
c) descăzutul știind că scăzătorul este cel mai mic număr impar de trei cifre diferite iar
diferența este răsturnatul lui ________________________________________
3 ) La un centru de colectare de plante medicinale s-au adus 125kg. de mentă și 85 kg de mușețel.
Câte kilograme de plante medicinale s-au adus ?
Rezolvare
______________________________________________________________
4) Într-un parc s-au plantat 195 lalele și cu 278 mai multe zambile . Câte flori s-au plantat în parc ?
Rezolvare
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
5) Scrie A în dreptul propozițiilor adevărate și F în dreptul propozițiilor false .
- De la morcov consumăm frunzele . _____
- Plantele au nevoie de aer, apă și muzică pentru a crește . ____
- Un sol fertil înseamnă un sol hrănitor . ____
- Fasolea se înmulțește prin semințe . ____
- Din podgorie culegem mere . ____
- Dacă nu au lumină plantele înfloresc . ____
6) Notează în casete părțile component ale unei plante .
7) Compune și rezolvă o problemă după desenul de mai jos .
erau 235 s-au tăiat 27
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Matematică și explorarea mediului
Adunarea și scăderea numerele naturale în concentrul 0 – 1000. Plantele
- Competente specifice
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-1000, recurgând la numărare şi grupare ori de câte ori este necesar
1.5 . Utilizarea următoarelor denumiri şi simboluri în contexte adecvate: <, >, =, plus (+), minus (-), înmulţit(·), împărţit (:), sumă, total, termenii unei sume, diferenţă, rest, descăzut, scăzător, produs, factorii unui produs, cât, deîmpărţit, împărţitor
3.1. Explorarea unor reprezentări variate pentru a genera exerciţii şi probleme de adunare şi scădere în concentrul 0-1000, respective de înmulţire şi împărţire în concentrul 0-50
4.2. Formularea unor consecinţe rezultate în urma observării unor relaţii, fenomene, procese simple
- Descriptori de performantă
Compe- tenta |
Itemul |
Calificativul |
||
Foarte bine |
Bine |
Suficient |
||
1.4 |
Efectuează corect op. de adunare și scădere în concentrul 0-1.000 |
toate |
4-5 op |
2-3 op |
1.5 |
Află nr. cerute |
toate |
2 numere |
un număr |
1.5 |
Rezolvă corect problema |
fără greșeli |
-nu precizează ce a aflat |
nu rez. corect ex. |
1.5 |
Rezolvă corect problema cu două operații |
fără greșeli |
o greșela de calcul |
o operație corectă |
4.2 |
Identifică valoarea de adevăr a propozițiilor |
toate |
4-5 prop. |
2-3 prop. |
4.2 |
Identifică părțile componnte ale plantei |
toate |
5-6 părți |
3-4 părți . |
3.1 |
Compune și rezolvă o problemă |
corect |
greșeală de calcul |
lipsa intrebării |
- Evaluare finală
ITEMI |
CALIFICATIVUL FINAL |
Rezolvă integral si corect 5 – 6 itemi |
FOARTE BINE |
Rezolvă integral si corect 3 – 4 itemi; incorect /parţial corect restul itemilor |
BINE |
Rezolvă integral si corect 2 itemi; incorect /parţial corect restul itemilor |
SUFICIENT |
descarcati fisa completa de mai jos