AnnaE
#0

Despre Adrian Nuta el insusi

"Cred ca viata are in inima ei o nota usor ridicola, amuzanta.

Am o admiratie nesfarsita pentru corp. Nu inteleg de ce doctorii nu sunt mistici. Nu pricep de ce sportivii nu ingenuncheaza pe podium. La un nivel mai superficial, privesc corpurile unor femei tinere, in mers, si spun „Multumesc!”. Insa nu lor. Si nici Lor.

Paradoxal, sunt nascut pentru a fi profesor . Ma pricep sa-i stimulez pe tineri, sa-i chem catre cunoastere, sa fiu, mi s-a spus, un seducator. Rad de prostie oriunde o intalnesc (daca nu e prea infricosatoare), prin urmare, traind cu mine insumi, am o sursa constanta de buna dispozitie.

De fapt, chiar am fost profesor (la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti). Acum sunt pensionar (pe caz de sanatate) si, uneori, consultant (pentru moguli).

Imi este frica de gandirea irationala. Ma simt in siguranta cu oamenii inteligenti, daca se intampla sa aiba si un dram de compasiune (eventual sterpelita de la un calugar budist)."

 

 

CUPRINS:

          PRINCIPIUL MASCULIN ŞI PRINCIPIUL FEMININ 3

          Zei şi zeiţe 3

          Atribute polare 4

          Atracţie, magnetism, fascinaţie 6

          A POSEDA, A DEŢINE, A STĂPÂNI 7

          Posesivitate şi agresivitate 7

          Posesivitate şi frică 8

          Cum stai cu puterea interioară?

          GELOZIA 11

          Definiţie. Rădăcini vechi şi noi 11

          Esenţa geloziei este frica 13

          Cine este responsabil pentru gelozia mea? 14

          Situaţii declanşatoare 15

          Textura geloziei – idei şi credinţe iraţionale 16

          Infidelitatea 17

          TRANSFIGURAREA 19

          Dincolo de experienţa psihologică 19

          Suflete pereche 20

          Identificarea Principiului Arhetipal – mecanisme şi efecte 21

          ÎN CÂTE FELURI IUBESC OAMENII? 23

          Iubirea-răspuns 23

          Iubirea-dăruire

 

 

 

          PRINCIPIUL MASCULIN ŞI PRINCIPIUL FEMININ.

          Zei şi zeiţe.

          Cred cu putere că tot ceea ce există în Univers este expresia întâlnirii şi combinaţiei, la diferite niveluri, a două principii originare, arhetipale, pe care le numesc Principiul Masculin şi Principiul Feminin. Bazele acestei credinţe sunt două: propriile mele experienţe şi apoi învăţăturile specifice curentelor iniţiatice, învăţături potrivit cărora Absolutul Divin s-a polarizat în două principii opuse. Bărbatul şi femeia nu sunt decât reflexii, la nivel biologic, ale acestor principii transcendente, supraindividuale. Oricine sau orice altceva din Univers reprezintă fuziunea, în diferite grade şi pe diferite planuri, a acestor principiipotenţe de ordin transindividual. Acest amestec nu are loc niciodată în proporţii strict egale, motiv pentru care orice obiect sau fiinţa are, pe oricare dintre nivelurile lui, o dominantă masculină sau feminină.

          Lumea tradiţională, mult mai deschisă spiritual decât lumea modernă, a sesizat cu claritate această polarizare arhetipală, exprimând-o fie în concepte filosofice, fie sub forma unor figuri divine şi mitologice. Aceasta nu este o proiecţie a diferenţierii sexuale asupra necunoscutului, cum sunt convinşi partizanii explicaţiilor antropomorfice, ci exact pe dos. Având mai trezite facultăţile de percepţie ale lumilor subtile, oamenii din vechime „au văzut”, pur şi simplu, jocul acestor principii cosmice, joc pe care l-au codificat, pentru a fi pe înţelesul tuturor, într-o varietate de figuri divine, zei şi zeiţe, cu caracteristici în mod evident omeneşti.

          Prin urmare, lumea nu există pentru că două persoane, Adam şi Eva, Shiva şi Shakti, au generat-o, ci pentru că două principii spirituale, arhetipale, infinite şi misterioase s-au întâlnit şi continuă să se întâlnească, într-un proces creator probabil fără sfârşit. Aceste două principii sunt doar simbolizate de Shiva şi Shakti, de un bărbat şi o femeie, tot aşa cum intrarea la metrou este simbolizată de un anumit panou, prin care este inutil să încerci a trece pentru a coborî în subteran.

          Cele două mari principii divine, perfect echilibrate în Absolutul Nemanifestat (numit de Kabala Ain Soph Aur) sunt diferenţiate şi activate, prin polarizare, astfel încât din întâlnirea lor vie rezultă orice obiect, fiinţă sau fenomen. Principiul Masculin şi Principiul Feminin sunt potenţialuri cosmice invizibile, arhetipale, care interacţionează şi se unesc, în diferite grade de intensitate, generând forme multiple şi apoi distrugându-le, într-o încercare mereu reînnoită de a realiza unitatea originară, din care au izvorât.

          Bărbaţii şi femeile concrete sunt un fel de haine pentru aceste principii, indivizi trecători în care se înveşmântează pentru a se manifesta şi din care se retrag la un moment dat, numai pentru a se manifesta din nou, în alte personalităţi efemere. Modulaţiile acestor principii, empiric numite bărbaţi şi femei, nu le afectează în nici un fel conţinuturile abisale şi transconştiente, tot aşa cum hainele unui om nu îi ridică şi nu îi coboară nivelul de inteligenţă (comparaţie inaplicabilă în cazul meu, care sunt un monument de stupiditate în costum şi cravată; îţi imaginezi, prin urmare, ce inteligent sunt în trening).

          Aceste două contrarii, Eternul Masculin şi Eternul Feminin, sunt părinţii noştri „cereşti”.

          Ele alcătuiesc diada metafizică, polaritatea originară transsubstanţială şi transfiziologică, realitatea arhetipală saturată în conţinuturi, desfăşurându-se şi actual izându-se gradat în ceea ce obişnuim să numim Viaţă.

          Echilibrate la modul absolut, ele refac misterul Totalităţii, realizează întregul, Deplinătatea. Privite dintr-un plan superior, vieţile noastre nu par a fi altceva decât călătorii în direcţia acestei unităţi, călătorii cel mai adesea inconştiente, până în clipa în care ne luminăm şi înţelegem sensul mai adânc al faptului de a fi vii. Din acel moment începe călătoria conştientă a Eroului, adică povestea arhetipală din spatele tuturor legendelor, miturilor şi basmelor: „Eroul pierde ceva sau i se încredinţează o misiune, pleacă la drum, întâlneşte oponenţi şi persoane care îl ajută, dobândeşte un obiect miraculos, înfruntă duşmanul, îi învinge, uneori este şi el însemnat în luptă. Obţine ce dorea sau ce trebuie să recupereze şi porneşte înapoi spre casă, îi alungă pe 3 urmăritori şi concurenţi. Povestea se încheie apoi cu nunta sau urcarea pe tronul ţării.” (W.

          Burkert, apud Bonzhaf, 2003). Aceasta este, în mare, structura narativă a vieţilor noastre, povestea din spatele poveştilor pe care le trăim, poveste care se desfăşoară după un plan care ne scapă sau pe care credem că îl făurim, poveste al cărei sens ultim pare a fi acela de a ne întregi, adică a unifica toate părţile fiinţei noastre într-un tot unitar. În puţine cuvinte, a armoniza principiile arhetipale, înlăuntrul nostru.

 2. Atribute polare.

          La nivel fizic, Principiul Masculin este dominant într-un bărbat. Expresia acestei dominanţe este penisul. Principiul feminin este dommant într-o femeie. Expresia aceste dominanţe este vaginul. Însă orice bărbat conţine un Principiu Feminin, orice femeie conţine un Principiu Masculin. Iar determinările acestor principii nu se rezumă, în nici un caz, la caracteristicile fizice. Ele sunt extrem de bogate, motiv pentru care nu le voi prezenta, în continuare, decât pe cele care mi se par mai importante:

          PRINCIPIUL MASCULIN.

          PRINCIPIUL FEMININ.

          Corpul unui bărbat.

          Corpul unei femei.

          Penis.

          Vagin.

          Drept.

          Ondulat.

          Linie dreaptă (liniar)

          Linie curbă (ciclic)

          Rigid.

          Flexibil.

          Legea, norma.

          Spontaneitatea, pulsiunea.

          Autoritate.

          Subordonare.

          A domina.

          A se conforma.

          Activ, dinamic.

          Pasiv, static.

          A emite.

          A recepta.

          A da, a oferi.

          A primi.

          A acţiona.

          A aştepta.

          Tensiune.

          Relaxare.

          Ordine, organizare.

          Dezordine, haos.

          Raţional.

          Afectiv.

          Logos.

          Eros.

          Se mişcă (mobil)

          Stă (imobil)

          A interzice.

          A permite.

          Competiţie.

          Cooperare.

          Separare, ruptură.

          Coeziune, solidaritate.

          Distanţă.

          Apropiere.

          Abstract.

          Concret.

          Direct.

          Indirect.

          Analiză.

          Sinteză.

          A transforma.

          A conserva.

          Cuvânt, noţiune.

          Imagine.

          A înnoi.

          A păstra.

          A despărţi.

          A lega.

          Extern.

          Intern.

          A descoperi.

          A acoperi.

          Luminos.

          Întunecat, misterios.

          Clar, limpede.

          Neclar, ambiguu.

          Constant.

          Schimbător, curgător.

          Exigenţă, severitate.

          Blândeţe, indulgenţă.

          Colţuros.

          Rotund.

          Inflexibil.

          Adaptabil, maleabil.

          Soare.

          Lună.

          Foc.

          Apă.

          Uscat.

          Umed.

          Aer (Cer)

          Pământ.

          Sus.

          Jos.

          Energie.

          Materie, formă.

          Concentrat.

          Diluat.

          Centru.

          Periferie.

          Excitaţie, încordare.

          Destindere, relaxare.

          Conştient.

          Inconştient.

          Cunoscut.

          Necunoscut.

          Dezasimilaţie.

          Asimilaţie.

          Viitor.

          Trecut.

          Dreapta.

          Stânga.

          Penetrare, intră.

          Este penetrat.

          Cauzalitate.

          Analogie.

          Gândire.

          Trăire emoţională.

          Forţă.

          Vulnerabilitate.

          Duritate.

          Sensibilitate.

          Extrem, radical.

          Moderat.

          Tare (hard)

          Moale (soft)

          În afară (exterior)

          Înăuntru (interior)

          Zi.

          Noapte.

          Iniţiază, dă impulsul.

          Urmează, se supune.

          Detaliu (focalizare)

          Ansamblu.

          Se concentrează.

          Se dispersează.

          A vorbi (a emite sunete)

          A asculta (a recepta sunete)

          Verbal.

          Nonverbal.

          Raţionamentul.

          Intuiţia psihologică.

          Aceste calităţi, tendinţe sau caracteristici se găsesc în egală măsură la bărbaţi şi la femei.

          Repet: în egală măsură! Diferenţa constă în gradul lor de activare. Unele sunt latente, potenţiale, neutilizate sau blocate, altele sunt trezite într-o măsură mai mică sau mai mare, dinamizate sau chiar amplificate.

          Exemple:

          Un bărbat care este autoritar în familia lui, care ia singur cele mai importante decizii reprezintă Principiul Masculin. O femeie care este autoritară în familia ei, de care soţul ascultă fără să comenteze, reprezintă tot Principiul Masculin. Principiul Feminin este reprezentat de soţul ei submisiv.

          Un bărbat foarte activ, tot timpul în mişcare, manifestă Principiul Masculin. O femeie neobosită, dinamică manifestă tot Principiul Masculin, pe când un bărbat mai lent sau mai leneş manifestă Principiul Feminin.

          Un bărbat este dispus să coopereze deoarece este stimulat de Principiul Feminin, pe când o femeie intră în competiţie impulsionată de Principiul Masculin.

          Când o persoană este inflexibilă, nu vrea să cedeze cu nici un chip şi este rezistentă la orice tip de argumente, indiferent dacă este bărbat sau femeie, în plan mental, în acel moment, este polarizată masculin. Invers, o persoană flexibilă, elastică şi suplă în gândire este polarizată feminin.

          Când cineva se exprimă limpede, fără ocolişuri, fie că este bărbat, fie că este femeie, este polarizat masculin. Cel care vorbeşte diplomatic şi învăluitor este polarizat feminin.