AnnaE
#0

 

Sa ne aducem aminte :

 

Textul este format din propozitii legate prin înțeles și are un titlu care prezintă pe scurt despre ce este vorba.

 

Titlul se scrie cu literă inițială mare.

 

Pentru a însemna trecerea la o nouă idee (alt loc, alt timp, alte persoane) se scrie cu alineat.

 

Autorul este cel care a scris textul. El se mai numește scriitor, poet sau povestitor.

 

 

Fisa de lucru Textul

 

1. Completați:

 Mă numesc................................................. sunt fiul/fiica lui..........................si al/a.........................

 

Sunt elev/elevă în clasa..................................la școala..........................din orașul/comuna.............

județul...........................

 

2. Ordonați propozițiile după înțeles și numerotați-le:

 

__    Vecina lor, învățătoarea, îi iartă și îi sfătuiește să se joace pe terenul de sport al școlii din apropiere.

 

__    Bogdan și Dragoș sunt vecini cu învățătoarea lor.

 

__    Deodată, mingea lovește geamul învățătoarei.

 

__    Ei joacă fotbal în fața blocului.

 

__    Ce zi cu ghinion! gândesc ei cu părere de rău.

 

__    Cu obrajii îmbujorați își cer scuze pentru fapta lor.

 

3. Transcrieți propozițiile de mai sus sub formă de text și dati-i un titlu potrivit.

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

 

4. Transcrieți lizibil și îngrijit textul următor, urmărind nivelurile de performanțe date în tabelul de mai jos:

                                                                                                         

 

                                                                          Cum începe toamna de Marin Preda

                                                                                                (fragment)

                                                                                                                                    

            Într-o după-amiză, Niculae ieși în grădină. Se întinse la umbră sub un dud stufos și începu să citească o carte. Căldura soarelui era plăcută, deși nu mai dogorea ca acum câteva săptămâni. Era liniște. Grădina părea încremenită. Nu se simțea nici o adiere de vânt.

           

Deodată, Niculae își ridică fruntea. Auzise ceva. De undeva, din coroana stufoasă a dudului, se desprinsese o frunză galbenă. Cădea legănându-se spre pământ.

______________________________________________________

______________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

 

 

 

     FOARTE BINE

                 BINE

                    SUFICIENT

*Scrie caligrafic și îngrijit cuvinte, enunțuri și texte prin transcriere (sau după dictare

* Scrie lizibil și îngrijit, în transcrieri (sau dictări), cuvinte, enunțuri și texte scurte.

Scrie lizibil cuvinte, enunțuri și texte scurte, prin transcriere (sau după dictare)

Apreciază corect înâlțimea, înclinarea literelor și spațiile dintre cuvinte

Apreciază corect spațiile dintre cuvinte, dar manifestă imprecizie în păstrarea uniform a înălțimii și înclinației literelor pe liniatura tip dictando

Necesită sprijin susținut în respectarea înălțimii literelor și a spațiilor libere între cuvinte la scrierea pe liniatura tip dictando

Încadrează corect în pagină orice text scris

Așază corect în pagină un text cu abateri sporadice de la scrierea cu alienate.

Așază în pagină un text pe baza unor îndrumări primate înainte de începerea scrierii, cu abateri

 

 

 

 

 

Attachments